آموزشی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

حقایقی در مورد چربی شکم

حقایقی در مورد چربی شکم

حقایقی در مورد چربی شکم

جالب است که حتی افراد دارای شکم تخت، کمی چربی شکم دارند. این طبیعی است اما چربی شکم می‌تواند بر روی سلامتی شما اثر منفی بگذارد. مقداری از چربی‌ها درست در زیر پوست قرار دارند. چربی‌های دیگر در قسمت‌های عمیق‌تر مانند اطراف قلب، شش، کبد و دیگر اعضای بدن قرار دارند. به این چربی‌های عمیق‌تر، “چربی احشایی” می‌گویند که حتی می‌تواند برای افراد لاغر هم مشکل‌ساز باشد.

برای خرید انواع ژل و بوتاکس و دستگاه های زیبایی می توانید بر روی این لینک کلیک نمائید .

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

چربی عمقی شکم

داشتن کمی چربی عمقی یا احشایی ضروری است چراکه لایه‌ای را در اطراف قسمت‌های مختلف بدن تشکیل می‌دهد. اما داشتن بیش از حد چربی احشایی موجب بروز بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و سرطان‌هایی خاص مانند سرطان سینه یا سرطان روده بزرگ می‌شود.

چربی در سر جای خود ثابت نمی‌ماند بلکه بخشی فعال از بدن است و مواد کثیف زیادی تولید می‌کند. اگر افزایش وزن زیادی داشته باشید بدن شروع به ذخیره کردن چربی در قسمت‌های غیرمعمول می‌کند. با افزایش چاقی قسمت‌هایی از بدن که چربی معمولاً در آن‌ها انباشته می‌شود به اندازه‌ای پر می‌شوند که بدن مجبور می‌شود چربی‌های اضافه را در اعضای دیگر و اطراف قلب ذخیره کند.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

چربی شکم‌تان چقدر است؟

دقیق‌ترین راه مشخص کردن چربی احشایی انجام سی تی اسکن یا MRI می‌باشد. اما راه ساده‌تر و ارزان‌تری هم وجود دارد. دور کمر خود را با متر اندازه‌گیری کرده و قطر آن را یادداشت کنید. این کار را در حالت ایستاده و با دقت کامل انجام دهید. دور کمر برای خانم‌ها باید کمتر از 90 سانتی‌متر و برای آقایان باید کمتر از 100 سانتی‌متر باشد. داشتن اندام گلابی شکل (داشتن باسن و ران‌های بزرگتر) بهتر از داشتن اندام سیب شکل است که دور کمر در آن پهن‌تر است. ترجیح اندام گلابی شکل به اندام سیب شکل به این دلیل است که داشتن چربی شکم زیاد نشان دهنده داشتن چربی احشایی زیاد است.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

افراد لاغر هم چربی شکم دارند

حتی اگر لاغر هستید هم ممکن است چربی احشایی زیادی داشته باشید. میزان چربی عمقی به ژن‌ها و تا حدودی هم به شیوه زندگی و مخصوصاً میزان فعالیت شما بستگی دارد. چربی‌های احشایی بی تحرکی را دوست دارند. بر اساس یکی از مطالعات افرادی که رژیم غذایی خود را کاملاً رعایت می‌کنند اما ورزش نمی‌کنند، چربی احشایی زیادی در بدنشان انباشته می‌شود. کلید این مشکل فقط فعالیت است، مهم نیست که سایزتان چیست.

این مطلب را هم میتونی بخونی  انواع روشهای بیحسی با فیلردرمی

4 گام برای آب کردن چربی شکم

چهار راهکار برای کنترل چربی شکم وجود دارد: ورزش کردن، رژیم غذایی، خواب کافی و مدیریت استرس.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

1- ورزش کردن:

ورزش سنگین چربی‌های اضافه از جمله چربی‌های احشایی را آب می‌کند. سعی کنید حداقل 5 روز در هفته و به طور متوسط روزی 30 دقیقه ورزش کنید. پیاده‌روی هم بسیار موثر است اما در صورتی که به اندازه کافی سریع باشد تا عرق کنید، ضربان قلب‌تان بالا رفته و تنفستان سریع‌تر شود.

ورزش سنگین چربی‌های اضافه از جمله چربی‌های احشایی را آب می‌کند.

برای دستیابی سریعتر به نتایج مطلوب بهتر است که ورزش را به طور جدی پیگیری کنید. پیاده‌روی و دویدن هم می‌توانند کاملاً جدی پیگیری شوند. باید سعی کنید که 4 روز در هفته و هر روز به مدت 20 دقیقه به طور جدی ورزش کنید.

اگر وضعیت بدنی مناسبی دارید سعی کنید هر روز بدوید اما اگر آماده دویدن نیستید می‌توانید بر روی تردمیل تند راه بروید. تمرین زیاد با وسایلی مانند دوچرخه ثابت و اپتیکال و … نیز بسیار موثر است.

انجام فعالیت‌های معتدل (بالا بردن ضربان قلب سه بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه) نیز بسیار کمک کننده است. این کار افزایش چربی احشایی را کُند می‌کند. اما برای از بین بردن چربی‌های احشایی باید تمرینات ورزشی خود را تشدید کنید.

تمیز کردن حیاط و باغچه، انجام زومبا، فوتبال بازی کردن با بچه‌هایتان همگی موثر هستند، لازم نیست که حتماً به باشگاه ورزشی بروید. اگر در حال حاضر فعالیت خاصی ندارید بهتر است که پیش از شروع یک برنامه منظم فیتنس با دکتر خود درباره آن مشورت کنید.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

2- رژیم غذایی:

هیچ رژیم جادویی برای آب کردن چربی شکم وجود ندارد. اما کم کردن وزن با هر نوع رژیمی باعث می‌شود که چربی شکم هم از بین برود. مصرف مواد غذایی فیبری می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که روزی 10 گرم محلول فیبری مصرف می‌کنند (بدون هیچ رژیم غذایی دیگر) بدنشان در طول زمان چربی احشایی کمتری تولید می‌کند. می‌توانید با خوردن دو عدد سیب کوچک، یک فنجان آب نخود فرنگی یا یک نیمه فنجان آب باقلا در روز این نیاز را برطرف کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  انواع مختلف ژل تئوسیال
مصرف مواد غذایی فیبری می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

حتی اگر هیچ تغییری در خوراک خود ایجاد نکنید اما از نان‌های با فیبر بالا استفاده کنید، بهتر می‌توانید وزن خود را ثابت نگاه دارید.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

3- خواب کافی:

بر اساس یکی از مطالعات بدن افرادی که در یک بازه زمانی 5 ساله هر شب 6 الی 7 ساعت خوابیده‌اند نسبت به بدن افرادی که 5 ساعت یا کمتر و یا 8 ساعت یا بیشتر خوابیده‌اند، چربی احشایی کمتری تولید کرده است. ممکن است خواب تنها فاکتور مهم نبوده نباشد اما به هر حال موثر است.

 

 

Belly Fat

Belly Fat

 

4- مدیریت استرس:

همه افراد میزانی از استرس را دارند اما چگونگی غلبه بر آن و مدیریت آن مهم است. بهترین کارهایی که می‌توانید برای مدیریت استرس انجام دهید از این قرارند: ریلکس کردن همراه با دوستان و خانواده، مدیتیشن کردن، ورزش کردن و مراجعه به مشاور. این کارها باعث می‌شوند که سالم‌تر باشید و بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

ریلکس کردن همراه با دوستان و خانواده، مدیتیشن کردن، ورزش کردن و مراجعه به مشاور بهترین راهکارها برای مدیریت استرس هستند.

اگر محدودیت زمانی شما به شکلی است که می‌توانید فقط یکی از این فعالیت‌ها را انجام دهید، ورزش کردن بهترین انتخاب است، چرا که هم برای آب کردن چربی‌ها خوب است و هم برای رفع استرس، بنابراین نتایجی رضایت‌بخش‌تر و سریع‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی این لینک کلیک کنید :

جدیدترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کاهش وزن سریع

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *