آموزشی, بوتاکس, بوتاکس چیست

بوتاکس یا توکسین بوتولینوم

Advanced Botox procedures 1

بوتاکس یا توکسین بوتولینوم

تزریق توکسین بوتولینوم یک مهارت ضروری برای تمامی پزشکان و دست اندر کاران مورد تایید سلامت که می خواهند اقدامات مربوط به زیبایی را انجام دهند.

 پیری پوست

چروک های صورتی وجهه بارز پیری میباشند با افزایش سن به دنبال کاهش تدریجی الاستین هیالورونیک اسید و کلاژن در می پوست به طور طبیعی نازک شده و حجم آن کاهش می یابد این روند آتروفی درم به دنبال تماس با افتاب و سایر عوامل خارجی همچون استعمال سیگار تشدید می گردد.

همچنین فعالیت بیش از حد عضلات صورت نیز در ایجاد چین و چروک ها و خطوط صورت دخیل می باشند در ابتدا چین و چروک ها و خطوط تنها در زمان تغییرات فعال چهره مانند اخم‌کردن خندیدن یا لبخند زدن ایجاد می گردند در این حالت به آنها خطوط دینامیک اطلاق می گردد .

 

Botox or botulinum toxin

Botox or botulinum toxin

 با گذشت زمان این خطوط به گونه ای بر روی صورت نقش می بندند که حتی در هنگام استراحت نیز مشاهده می گردند حالتی که خطوط استاتیک اطلاق می گردند.

در ایجاد چین های صورت و تغییرات فرم عوامل متعددی همچون شلی پوست توزیع مجدد چربی صورتی و تغییرات بیومتریک همچون جذب استخوان دخیل هستند با افزایش سن همچنین این تغییرات دیگری در پوست همچون تغییرات رنگدانه ای مانند پیگمانتاسیون لکه ای ونیز اکتازی های عروقی نظیر تلانژکتازی ها و آنژیوم های گیلاسی و تغییرات خوش خیم و بدخیم دژنراتیو نیز بروز می کنند .

این مطلب را هم میتونی بخونی  چروک چشم

 

 موارد مصرف یا اندیکاسیون‌های توکسین بوتولینوم و سال تصویب

توکسین بوتولینوم توسط FDA جهت درمان موقت خطوط اخم گلابلایی دینامیک در بالغین ۱۸ الی ۶۵ ساله تایید شده است (۲۰۰۲ )

توکسین بوتولینوم توسط FDA جهت درمان موقت هیپر هیدروز تعریق بیش از حد ناحیه زیر بغل آگزیلاری تایید شده (۲۰۰۴ )

 

Advanced Botox procedures 1

Advanced Botox procedures 1

 

 سایر کاربردهای تایید شده توسط FDA عبارتند از :

بلفارواسپاسم (۱۹۸۹ ) ، استرابیسموس (۱۹۸۹ ) ، اختلالات عصب هفتم کرانیال ( ۱۹۸۹ ) ،دیس تونی گردنی (۲۰۰۰ ) ،اسپاسم اندام فوقانی (۲۰۱ ) ، و پروفیلاکسی میگرن مزمن (۲۰۱۰ ) برای اطلاعات بیشتر درباره نواحی درمانی بوتاکس می توانید مقاله دانستنی های بوتاکس را مراجعه کنید .

سایر کاربرد های تایید نشده آن عبارتند از:

کاهش چین و چروک های نواحی فوقانی و تحتانی صورت گردن و قفسه سینه لیفت نواحی صورتی و اصلاح غیر قرینگی صورت

 

مکانیسم اثر

توکسین بوتولینوم یک سم عصبی پروتئینی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود می شود زمانی که مقادیر اندک توکسین بوتولینوم به عضلات هدف تزریق شود به دلیل مهار آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله یک اختلال شیمیایی هدایت عصبی رخ می دهد این امر به طور موقت موجب کاهش انقباض عضله شده که  می تواند چین و چروکهای نواحی تحت درمان را صاف میکند . شما با خرید بوتاکس مصپورت که یک نوع توکسین بوتولینوم هست میتوانید چین و چروک های صورت را درمان کنید .

این مطلب را هم میتونی بخونی  درمان خانگی و طبیعی منافذ باز پوست

 

 

Mechanism-of-Action-of-Botulinum-Toxin (1)

Mechanism-of-Action-of-Botulinum-Toxin (1)

 پروسیجر های پایه

زمانی که درمان با بوتاکس برای عضلات بیش فعال ناحیه یک سوم فوقانی صورت خطوط اخم خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط عرضی پیشانی صورت می‌گیرد با بهترین نتایج قابل پیش بینی و حداقل عوارض جانبی همراه می باشد که می توانید با خریدمحصولات زیبایی  می توانید زیبایی را به صورتتان برگردانید .

پروسیجر های پیشرفته

 تزریق توکسین بوتولینوم در نواحی تحتانی صورت ۱ پردسیجر پیشرفته تلقی می گردد این منطقه بسیار فعال بوده و عضلات آن علاوه بر تغییر چهره جهت جویدن و بلع نیز ضروری هستند در صورت کار بر روی عضلات نواحی تحتانی صورت عملکرد عضله می بایست به شکل نسبی حفظ کرد در نتیجه نیاز به مهارت تزریق بیشتر جهت وارد نمودن مقادیر اندک توکسین می باشد .

درمان نوار های گردنی و همچنین تعریق بیش از حد و نیز تمامی نواحی صورت به جز مناطق درمانی پایه  جزو پروسیجر های پیشرفته محسوب می گردند این پروسیجر ها در معرض خطر بیشتری از نظر بروز عوارض قرار داشته و توصیه می شود تزریق کننده های مبتدی پیش از مبادرت و انجام پروسیجرهای توکسین بوتولینوم پیشرفته مهارت و اطمینان کافی را در پروسیجر های پایه کسب کنند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *