مزوتراپی, میکرونیدلینگ

تاثیر مزوتراپی بر منافذ باز پوست

منافذپوست

تاثیر مزوتراپی بر منافذ باز پوست

مزوتراپی یک روش درمانی است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها و داروها به لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود. این روش می‌تواند بر تنظیم منافذ باز پوست تأثیر داشته باشد.این تاثیرات ممکن است شامل تنظیم تولید چربی پوست، کاهش انسداد منافذ، بهبود بافت پوست و کمک به ترمیم بافت‌های آسیب دیده باشند، اما نتایج واضح و یکنواختی برای همه افراد ممکن نیست. اثرات آن ممکن است با توجه به نوع پوست، مشکلات موجود و محصولات مورد استفاده متفاوت باشد. در مزوتراپی اسیدهای آمینه، ویتامین، مواد معدنی و داروهای خاص در بالای لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. این ترکیب از طریق تزریق‌های میکرو به نواحی مورد نظر در پوست منتقل می‌شود و این ترکیب موجب تحریک پوست برای آغاز روند بازسازی و جوانسازی می‌شود. فرو بردن سوزن‌های تزریق در پوست همچنین کانال‌های میکرو در پوست ایجاد می‌کند که این امر نیز موجب تحریک کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

برای خرید انواع کوکتل های مزوتراپی میتوانید به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

منافذ پوستی !!!!

منافذ پوست به سوراخ‌ های کوچکی گفته می‌شود که از درون آنها موهای پوست رشد می‌کند و سبوم (چربی طبیعی پوست) به سطح پوست تراوش می‌کند. این منافذ در پوست سالم معمولاً آنقدر کوچک هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند. منافذ پوستی، هرچند بسیار کوچک و کم اهمیت به نظر می‌آیند، اما بسیار بیشتر از آنچه که ما فکر می‌ کنیم نقش حیاتی در بدن ما دارند. این منافذ پوستی کوچک عامل مهمی برای حفظ سلامت پوست هستند زیرا این منافذ نه تنها به آزاد شدن مواد سمی بدن از طریق عرق کمک می‌کنند، بلکه با انتشار سبوم در سطح پوست، باعث مرطوب نگه داشتن پوست  و تنظیم کردن دمای بدن می‌شوند.

اما در صورتی که این منافذ بیش از حد باز شوند، ظاهر خوشایندی نخواهند داشت و نظر دیگران را به خود جلب کرده و حتی در مواردی به نظر مانند جوش و آکنه‌های پوستی می‌آیند. توجه کنید که وقتی شما به پوست فردی نگاه می‌کنید که کاملا بی‌نقص و شاداب است، منافذ پوستی آن را نمی‌توانید ببینید. بزرگ شدن منافذ پوستی، علاوه بر ظاهر ناخوشایند، عوارضی مانند تجمع کثیفی، رسوب کردن چربی‌های پوستی و بروز جوش و آکنه را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند پوست شما خسته و پیر به نظر بیاید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  مزوتراپی یا میکرونیدلینگ؟ تاثیر کدام بیشتر است؟

بسیاری از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل است که امروزه افراد مختلف برای بستن منافذ پوست و خلاص شدن از مشکلات پوستی خود، به محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی و خود درمانی پوست، متوسل می‌شوند. در اغلب موارد استفاده از کرم‌ ها و لوسیون‌ ها بهبودی در منافذ باز پوست صورت ایجاد نمی‌کنند و راه‌ حل واقعی برای درمان منافذ باز پوستی، روش‌های درمانی پیشرفته‌ ای است که توسط متخصصین پوست انجام می‌شود. استفاده از درمان‌ های خانگی یا کرم و لوسیون‌ های مخصوص می‌ تواند نتایج موقتی را به همراه داشته باشد اما در اغلب موارد بعد از مدت زمان کوتاهی، پوست شما به حالت قبلی خود بازمی گردد.

منافذ باز پوست

منافذ باز پوست چگونه ایجاد میشوند؟

براساس تحقیقات صورت گرفته از سایت healthline ، دلیل ایجاد منافذ پوستی به خاطر پیازهای بسیار ریز مو است که ریشه های مو را در پوست نگه می دارند. در کنار هر یک از این پیازهای مو یک غده تولید چربی وجود دارد که باعث چرب شدن پوست می شود. به هر حال ایجاد منافذ بزرگ و باز بر روی پوست بستگی به عرض رشته مو و میزان رعایت پاکیزگی و بهداشت دارد. سایر عوامل اصلی تاثیر گذار عبارتند از:

  •  ژنتیک نقشی با اهمیت در این مسئله دارد. در صورتی که والدین شما منافذ بزرگ بر روی صورت خود داشته اند، احتمال اینکه شما نیز به صورت ارثی به این مشکل دچار شوید، بیشتر است.
  •  عرق کردن زیاد باعث باز شدن منافذ پوست و بزرگتر به نظر رسیدن آنها می شود.
  •  ترشح چربی اضافی از غدد چربی ساز و انباشته شدن کثیفی و مواد پوستی مرده می تواند باعث ورم کردن منافذ باز پوست صورت شود که در نهایت لکه و جوش سر سیاه را به همراه دارد. که در صورت چنین اتفاقی باید به درمان جای جوش بپردازید.
  • با بالا رفتن سن، پوست ما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و بافت آن کمی شل می‌شود و به همین خاطر منافذ پوستی گشاد می‌شوند. پوست ما برای مقابله با این روند سفت می‌شود و در دهانه‌ی منافذ پوستی سلول‌ های جدیدی تشکیل می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود این منافذ بیشتر کشیده شوند و در معرض دید باشند.
  •  اشعه مضر خورشید، عامل اصلی آسیب پوست و ایجاد منافذ بزرگ آن است. تماس بیش از حد با نور خورشید باعث می‌شود که پوست ضخیم‌ تر از حد طبیعی گردد. پوستی که ضخیم‌ تر باشد، منافذ باز تر و بزرگتری خواهد داشت.
  •  لایه‌ برداری پوست به طور عمیق و خشن، سایش پوست برای از بین بردن لکه های سر سیاه می تواند باعث باز شدن منافذ موجود بر روی پوست صورت شود.
  • از دست رفتن کلاژن، الاستین پوست، دی هیدراته شدن یا از بین رفتن رطوبت پوست
  •  عدم شستشوی کافی یا تمیز کردن نامناسب صورت
  •  انسداد منافذ به دلیل استفاده زیاد از مواد آرایشی
  • تغییرات هورمونی
  • سیگار کشیدن
  • تغذیه نامناسب
این مطلب را هم میتونی بخونی  کوکتل مو فیوژن تولد دوباره مو

 

برای کنترل چربی پوست و یا کاهش منافذ باز پوست میتوانید از کوکتل ضدآکنه و کاهش منافذ فیوژن که معروف به کوکتل ACN می باشد را از سایت گودبرگ خریداری و استفاده نمایید.

منافذ پوست

مکانسیم اثر مزوتراپی

در مزوتراپی بسته به نوع موادی که مورد استفاده قرار می گیرد، مکانیسم اثر آن متفاوت می باشد.
• موادی که در مزوتراپی استفاده می شود شامل: انواع آمینواسیدها، ویتامین ها مخصوصا ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و اسید هیالورونیک می شود.
• مزوتراپی به صورت تزریقات کوچک و با فاصله زمانی کم به زیر پوست انجام می شود. این تزریقات باعث بالا رفتن جریان خون شده و باعث جایگزینی بهتر مواد بر زیر پوست می گردد.
• مزوتراپی را می توان به همراه  میکرونیدلینگ ، مزودرم، بوتاکس و میکرودرمابرژین (لایه برداری مکانیکی ظریف) انجام داد.
منافذ پوست، راه ارتباطی غدد چربی موجود در پوست با سطح آن محسوب می‌شود که وجود آنها برای پوست، الزامی است. در واقع ماده ترشح شده از غدد سباسه از طریق این منافذ به سطح پوست آمده و باعث تبادل حرارتی و مرطوب شدن سطح پوست می‌شود. همچنین این ماده پوسته‌های موجود در سطح پوست، دود و آلودگی‌های سطحی پوست را در خود حل می‌کند. مشکل، وجود این منافذ نیست بلکه مشکل زمانی آغاز می‌شود که این منافذ از حد عادی بازتر باشند. لیزر فرکشنال و مزوتراپی روشهایی برای کاهش و رفع منافذ باز پوست می‌باشد.

گودبرگ مرجع تخصصی محصولات پوست، مو ، زیبایی و مامایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *