پی آر پی, دسته‌بندی نشده, ریزش مو, زیبایی

مشخصات، نحوه انجام پی آر پی PRP روشی برای درمان ریزش مو

prp

پی آر پی(PRP) روشی برای درمان ریزش مو

پی آر پی(PRP) یکی از روش های تزریقی،برای درمان ریزش مو است.

Platelet Rich Plasma (پی آر پی) روشی برای استخراج فاکتورهای رشد تازه از پلاکت است.عمر این سلول(پلاکت) از زمان تولید تا تخریب آن در بدن فقط ۷ روز است که یک سلول جوان محسوب می‌شود و یک منبع غنی و کامل از فاکتورهای رشد است به همین دلیل می تواند در ترمیم بافت نقش موثر داشته باشد در واقع همین ویژگی باعث شد که محققین کاربرد درمانی آن را در بحث ریزش مو مطرح کنند.این ماده می تواند پیام هایی را به بخش Bulge مو که سلولهای بنیادی در آن قرار دارد بفرستد و آنها را تحریک به رشد کند.

 

مواد پی آر پی چگونه آماده می شود؟

همانطور که گفتیم پی آرپیprpروشی برای درمان ریزش مو و یک روش استخراج فاکتور رشد از پلاکت هاست پلاکت داخل خون قرار دارد و خون علاوه بر پلاکت دارای گلبول سفید یا گلبول قرمز است،وقتی که سانتریفیوژ با دور بالا انجام شود چون وزن مولکولی این سلول ها متفاوت است پلاکت در لایه متفاوت از سلول های دیگر قرار می گیرد.
PRP1

PRP1

خون گیری با یک روش استریل و با سرنگهای خون گیری بلکه با یک سیستم بسته که در معرض هوای محیط قرار نمی گیرد وارد تیوب پی آر پی میشود و سپس سانتریفیوژ می شود. مقدار خون مورد نیاز برای پی آر پی بسته به نوع کیت از ۱۰ میلی لیتر تا ۴۰ میلی لیتر میباشد.
برای خرید کیت prp مایسلز می توانید به سایت گودبرگ مراجعه کنید.
بعضی کیت ها تک مرحله ای و بعضی کیت ها دو مرحله می باشد در کیت های تک مرحله ای تیوب حاوی ماده فعال کننده پلاکت است. در کیت های دو مرحله ای ابتدا خون سانتریفیوژ می شود سپس پلاکت جدا شده بعد فعال کننده به پلاکت اضافه می‌شود و دوباره عمل سانتریفیوژ صورت می گیرد.
همچنین آماده سازی کیت تک مرحله‌ای در ۱۰ دقیقه و دو مرحله ای در ۳۰ دقیقه انجام می گیرد.بعد از آماده شدن ماده در شرایط استریل، در پوست سر تزریق می‌شود.
PRP2

PRP2

تزریق پی آر پی می تواند از طریق نیدل و یا مزوگان صورت بگیرد با توجه به اینکه پوست افراد مختلف ضخامت متفاوتی دارد با نیدل بهتر می توان سطح تزریق را کنترل نمود بعد از تزریق مراقبت خاصی مثل مصرف آنتی بیوتیک یا ضد درد لازم نیست و فرد می تواند به راحتی فعالیت روزانه اش را انجام دهد.

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  ویتامین و املاح لازم جهت جلوگیری از ریزش مو

پی آر پی برای چه نوع ریزش مو موثر است؟

بنا به گزارش وب سایت medicalnewstoday آندروژنتیک و تا حدی برای ریزش مو سکه ای آلوپشیا فاصله بین جلسات بین هر دو هفته تا سه ماه می تواند متغیر باشد این مسئله به سن فرد، وسعت محل روی ریزش مو، بیماری داخلی یا کمبود مواد مغذی، مدت زمان ریزش مو و یا اینکه ریزش مو در فاز فعال میباشد یا کنترل شده ، بستگی دارد. خرید کوکتل مو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

 

آیا ممنوعیت انجام پی آرپی وجود دارد؟

بله افرادی که دارای بیماری های خونریزی دهنده، سندروم های اختلال پلاکت، کسانی که درمانهای ضد انعقاد می گیرند و افرادی که دچار بدخیمی هستند نباید پی آر پی انجام دهند .
prp3

prp3

صفحه اصلی وب سایت گودبرگ GOODBARG.IR 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *