آلوپسی, دسته‌بندی نشده, ریزش مو, مزوتراپی, مقالات

مهمترین علت ریزش مو و راه درمان آن

ریزش مو

مهمترین علت ریزش مو و راه درمان آن

 

ریزش موی سر یکی از مشکلات بشر در طول تاریخ بوده و انسان همواره در پی راه حلی برای آن بوده است.
از هزاران سال پیش تاکنون روش ها و داروهای زیاد به این منظور به کار گرفته شده است که بعضی از آنها نه تنها موثر نبوده بلکه گهگاه ضرر های جبران ناپذیر بر جای گذاشته است.
آلوپسی یا همان ریزش مو یک مشکل رایج است که هم در خانمها و هم در آقایان اتفاق می افتد.
آلوپسی ۶ تقسیم بندی کلی دارد که رایج ترین شکل آن آلوپسی آندروژنیک یعنی همان ریزش موی سر ارثی ، است . این نوع ریزش مو ۹۵ درصد موارد را شامل میشود. تقریباً ۵۰ درصد آقایان دچار ریزش موی ارثی هستند.
در خانم ها ریزش موی ارثی در سنین بالای ۴۰ سال بسیار رایج است آلوپسی آندروژنیک ( AGA ) ریزش موی الگوی مردانه (MPB) نیز می نامند .

 

علت ریزش مو

تقریباً دو سوم آمریکایی های زیر ۳۵ سال به نحوی کمابیش دچار ریزش مو می‌شوند . تقریبا ۲۵ درصد آقایان که طاس می‌شوند قبل از ۲۱ سالگی شروع به ریزش مو کرده اند.
در آمریکا ۳۵ میلیون آقا و ۲۱ میلیون خانم دچار ریزش مو هستند . در فرانسه ۱۰ میلیون نفر دچار ریزش مو هستند از هر سه آقا دو نفر وزن ۵ خانم یک نفر.
در ژاپن ۳۰ درصد آقایان بعد از ۴۵ سالگی دچار ریزش موی ارثی می شود. ریزش موی سر آندروژنیک در خانم ها پس از یائسگی بسیار رایج است. به طوری که ۷۵ درصد خانم های بالای ۶۵ سال به این عارضه مبتلا می شوند.
بر اساس گزارش واشنگتن پست آمریکایی‌هایی که از ریزش مو رنج می برند مجموعاً حدود ۳.۵ میلیارد دلار در سال برای درمان ریزش موی سر خود هزینه می کنند.
هر چند علل ریزش هنوز به طور کامل شناخته شده نیستند اما می‌توان گفت ریزش مو علت های مختلفی دارد.
ژنتیک ، تغییرات هورمونی ، به هم خوردن تعادل هورمون ها ، تغذیه ، استرس ، بیماری‌هایی مثل دیابت یا لوپوس ، مصرف برخی داروها ، بد رفتاری با مو می تواند از علت های ریزش مو باشد.
اگر دچار ریزش مو هستید احتمالا در جستجوی پاسخی سریع برای دلیل آن می باشید. ریزش مو می تواند برای مردان و زنان تجربه بسیار بدی باشد. البته چندین گزینه درمانی از جمله کاشت مو وجود دارد.
با این حال، بسیاری از مردان خواهان یک گزینه غیرجراحی هستند و کاشت مو برای زنان همیشه موفقیت آمیز نیست.
هم اکنون روشهای جایگزین و اثبات شده علمی برای کمک به جلوگیری از ریزش مو و از سرگیری رویش مو وجود دارد. درماهیل HL یک کوکتل مزوتراپی ویژه می باشد که از تزریقات ریز در پوست سر برای تحریک فولیکولهای مو استفاده می کند. درماهیل HL از 56 ماده فعال برای کاهش ریزش مو و تحریک رویش مجدد آن استفاده می کند.
کوکتل مو درماهیل HL مخصوص تقویت و ضد ریزش مو میباشد . با احیای فولیکول های مو و ترمیم و بهبود گردش خون ، رشد مو را افزایش می دهد. ضخامت و پر بودن مو نیز افزایش یافته و همچنین باعث رطوبت و تغذیه موها و پوست سر می شود.برای اطلاع از قیمت انواع کوکتل های مزوتراپی به سایت گودبرگ مراجعه کنید.
این یک واقعیت شناخته شده است که موهای شما نقش مهمی را برای تعریف شخصیتی که از قبل در اختیار دارید ، ایفا می کند. Dermaheal HL  کوکتل مو درماهیل HL باعث می شود تا  مردان و زنان با اضافه کردن جذابیتی به شخصیت خود ، زیبایی موهای خود را پیدا کنند. برای مشاوره رایگان و خرید کوکتل درماهیل HL به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

علت ریزش مو

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  روشی برای از بین بردن خطوط خرگوشی بینی
البته گاهی ریزش مو در اثر افزایش سن ایجاد می شود و می تواند ربطی به هیچ یک از عوامل یاد شده نداشته باشد. علت ریزش موی سر در اغلب موارد ژنتیکی است.
در سنین ۵۰ سالگی و حدود ۱۵ درصد خانم ها تا قبل از یائسگی به درجاتی از ریزش موی سر آندروژنیک دچار هستند.برای مشاوره رایگان و خرید محصولات زیبایی به سایت گود برگ مراجعه کنید.
براساس گزارش سایت webmd  در آقایان ، ریزش مو از تاج سر و شقیقه ها یا هر دو آغاز می‌شود.
در خانم‌ها اما ضخامت مو در تمام قسمت‌های سر کاهش می‌یابد و خط مو عقب‌نشینی نمی‌کند . عوامل آندروژنیک به ندرت موجب تاثیر تمام سر یک خانم می‌شود .
در شرایط نرمال ، چرخه مو تحت تأثیر اختلالات هورمونی قرار نمیگیرد ، فولیکول مو توسط بافت های پیوندی و درمال پاپیلای احاطه گردیده و التهاب یا استرسهای اکسیداتیو حداقل است یا وجود ندارد.
چرخه موجود در افرادی که از ریزش موی سر رنج می‌برند غالباً در اثر افزایش هورمون DHTمختل شده است.
بافت پیوندی در برگیرنده فولیکول های مو در این افراد یکپارچگی خود را از دست داده پوست سرشان بیشتر منتشر می شود و بیشتر دستخوش استرسهای اکسیداتیو می گردد.
با افزایش سن تعداد فولیکول های پوست سر و اندازه آنها کاهش یافت و تار مو نازک تر شده که در نتیجه ریزش مو افزایش می یابد.
ریزش مو تنها در انسان رخ نمی دهد در گونه های دیگری از پستانداران مشابه با انسان همانند اورانگوتان ها و شامپانزه ها نیز در هر دو جنس نر و ماده رخ می دهد و این اتفاق زمانی به وجود می‌آید که این حیوانات بالا شده باشند .ریزش مو و طاسی در همه انواع مو و در هر دو جنس عمومیت دارد اما در نوع قفقازی بیشتر دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *