آلوپسی, دسته‌بندی نشده, ریزش مو, مقالات

مهمترین عوامل ریزش مو

علت ریزش مو

مهمترین عوامل ریزش مو

امروز تعداد بیشماری از داروها و ترکیبات خواص شیمیایی و گیاهی در بازار موجود است که هر کدام ادعای درمان قطعی رویش فوری و غیره را همراه دارد . لذا در این مقاله تلاش شده تا با ارائه اطلاعات مختصری درباره  ریزش مو و رویش مجدد موی سر تا جایی که ممکن است به معرفی مهمترین عوامل ریزش مو پرداخته شود.

اپیدمیولوژی و ژنتیک

در ریزش مو به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی تفاوت چندانی میان زن و مرد و نژادهای مختلف وجود ندارد به عنوان مثال در حدود ۴۰ میلیون مرد آمریکایی دارای ریزش موی قابل توجه هستند.
در حدود ۲۵ درصد از موارد ریزش مو از سن ۳۰ سالگی و در ۶۵ درصد طاسی ها از سن ۶۰ سالگی بروز می کنند.
در میان زنان جامعه آمریکا شیوع مشکل ریزش مو کمتر است و در حدود ۳۰ میلیون نفر در آمریکا مبتلا به ریزش موی سر هستند. برای درمان ریزش موی سر به سایت گودبرگ مراجعه و با مشاوران ما مشورت کنید تا بتوانید این مشکل را حل کنید.
ضعف در تارهای موی سر ممکن است در هر زمان در فاصله سنی ۲۵ تا ۴۵ سالگی رخ دهد، اما ریزش موی سر معمولاً در سن ۴۰ سالگی شایع تر است. به عنوان مثال ریزش موی سر در ۲۵ درصد از خانم ها قبل از یائسگی و در ۳۸ درصد از آنان پس از یائسگی دیده می شود.

 

علت ریزش مو

ریزش طبیعی مو

همانگونه که در مبحث سیکل رویشان گفته شد همه موها سرانجام به صورت طبیعی خواهند ریخت و این عاقبتی است که برای همه تارهای مو در پایان زمان پریود رشد خود متصور خواهد بود.
این را نیز می دانیم که هر فرد در طول روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست خواهد داد.
این ریزش طبیعی ممکن است به واسطه برس کردن یا شامپو زدن رخ دهد تعداد موهای ریخته شده در طول حمام کردن بیشتر از مقدار فوق‌الذکر خواهد بود.
ریزش موی سر ، بخشی از چرخه و روند طبیعی رشد آن محسوب می‌شود.
در هر زمانی ۹۰ درصد از موهای سرد در مرحله رشد هستند که به میزان ۲ الی ۶ سال در حدود ۱۰ درصد از آنها در فاز سکون قرار دارند که حدود ۲ الی ۶ ماه طول می‌کشد.
پایان فاز سکون ، همزمان با ریختن موی سر به صورت طبیعی خواهد بود. موی جدید از همه محل همین فولیکول ها مشاهده می شود. در طی یک چرخه طبیعی رشد موی سر بسیاری از موها خواهند ریخت.
ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز هشدار دهنده نیست اما ریزش موهای ضعیف و بیان می تواند نشان دهنده ریزش مو و یا تا ۳۰ باشد در بعضی از مواقع این روزش از حد نرمال خود فراتر رفته و مشکل‌آفرین خواهد شد این حالت پدید آمده آلوپسیا آلوپسی نامیده می شود.
REVITACARE یک آزمایشگاه فرانسوی است که در سال 2003 تاسیس شد و در زمینه طراحی تحقیق و تولید ایمپلنت ها و محصولات مخصوص زیبایی و پزشکی زیبایی در پیشگیری و اصلاح اثرات پیری پوست و درمان مشکلات مو تخصص دارد.
HairCare راه حل ویژه برای درمان و تضعیف علائم مشکلات مختلف پوست سر برای مردان و زنان است. برای مشاوره رایگان و خرید کوکتل مو رویتاکر HAIR REVITACARE به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

مزایای کوکتل مزوتراپی رویتاکر چیست؟

*رشد مو را تسریع کرده و ریزش مو را کاهش می دهد.

*کیفیت مو و پوست سر را بهبود می بخشد و هیدراتاسیون را بازیابی می کند .

*ترمیم فولیکول مو

*شوره پوست سر را کاهش می دهد

*تغذیه و آبرسانی پوست سر

*موها نرم و شاداب  و براق می شوند.

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  ریزش مو تا چه اندازه طبیعی است

 

علت ریزش مو

به گزارش سایت medicalnewstoday ، آلوپشیا از یک کلمه یونانی به نام آلوپیک یا که به معنی روباه است بر گرفته شده است. روباه ها و همچنین سگ ها دچار مرزی همانند گری می شوند که در آن بخشی از موی بدن خود را از دست می دهند . ریزش موی سر و یا طاسی به عنوان یک بیماری و یا یک مشکل جدی جسمی برای انسان محسوب می‌شود اما از لحاظ روحی و احساسی برای فرد مبتلا به آن مشکل آفرین است.
ریزش موی سر می‌تواند به دلایل افزایش سن ژنتیک مشکلات غده تیروئید ، سوءتغذیه ، ضعف و بیحالی ممکن است اثرات هورمونی ناشی از قرص های ضد بارداری ، بارداری ، یائسگی ، مصرف داروهای خاص باشد.
شایع ترین حالت ریزش موی سر معمولاً ریزش موی ارثی است که تحت عنوان ریزش موی آندروژنیک نامیده می شود در چنین حالتی معمولاً توصیه و ریزش موی سر را می توان در بین اعضا و نسل های یک خانواده مشاهده کرد.
در ریزش موی ناشی از ‏aga در مردان و زنان می توان چروکیدگی ، تدریجی فولیکول‌های موی سر را مشاهده کرد که موجب کوتاه شدن چرخه زندگی و رشد مو میشود از آنجایی که این حالت فاز رشد به نحو چشمگیری کوتاه‌تر می‌شود، موهای تازه روییده نیز کوتاه تر و ضعیف تر از زمان هستند که موها بدون مشکل و به صورت طبیعی چرخه رشد خود را طی می‌کنند.
در موهای سر قابل درمان بوده و بهترین کار در زمان شروع چنین حالتی برای هر شخصی مراجعه به یک پزشک برای سنجش تشخیص و اتخاذ تدابیر صحیح برای یک درمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *