پی آر پی, ریزش مو, زیبایی مو, مقالات

تاثیر prp بر درمان ریزش مو

پی آر پی

تاثیر prp بر درمان ریزش مو

 

پی آر پی(PRP) یکی از روش های تزریقی، برای درمان ریزش مو و روشی برای استخراج فاکتورهای رشد تازه از پلاکت است.
عمر این سلول از زمان تولید تا تخریب آن در بدن فقط ۷ روز است که یک سلول جوان محسوب می‌شود و یک منبع غنی و کامل از فاکتورهای رشد است.
به همین دلیل می تواند در ترمیم بافت نقش موثر داشته باشد در واقع همین ویژگی باعث شد که محققین کاربرد درمانی آن را در بحث ریزش مو مطرح کنند.
این ماده می تواند پیام هایی را به بخش Bulge مو که سلولهای بنیادی در آن قرار دارد بفرستد و آنها را تحریک به رشد کند.
بطور کلی در هر عارضه ای که تحـریک فراینـد بازسـازی بافت موضع بتواند نقشی در بهبـود عارضـه داشـته باشـد می توان از PRP بهره برد.
بسیاری از مشکلات زیبایی نظیر چین و چروک ها، خطوط و غیره حاصل فرایند پیری و کاهش کلاژن، الاستین، ماتریکس بین سلولی، فیبروبلاست ها و چربی در لایه های پوست است.
این فرایند قوام، شکل، حجم، صافی و قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و در نهایت به شکل گیری انواع مشکلات زیبایی نظیر چین و چروک و خطوط منتهی شود.
مطالب مرتبط با نقش پلاکت ها در فرایندهای بازسازی بافت های مختلف، گویای توان PRP در بازسازی کلاژن، الاستین، عروق و ماتریکس بین سلولی و در نهایت بازگرداندن دوباره شادابی و جوانی پوست هستند.
برای خرید کیت پی آر پی مای سلز PRP MYCELLS به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  ویتامین و املاح لازم جهت جلوگیری از ریزش مو

پی آر پی

پی آر پی چطور آماده می شود؟

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط  سایت healthline پی آر پی یک روش استخراج فاکتور رشد از پلاکت هاست پلاکت داخل خون قرار دارد و خون علاوه بر پلاکت دارای گلبول سفید یا گلبول قرمز است، وقتی که سانتریفیوژ با دور بالا انجام شود.
چون وزن مولکولی این سلول ها متفاوت است پلاکت در لایه متفاوت از سلول های دیگر قرار می گیرد.
خون گیری با یک روش استریل و نباش سرنگهای خون گیری بلکه با یک سیستم بسته که در معرض هوای محیط قرار نمی گیرد وارد تیوب پی آر پی میشود و سپس سانتریفیوژ می شود.
مقدار خون مورد نیاز برای پی آر پی بسته به نوع کیت از ۱۰ میلی لیتر تا ۴۰ میلی لیتر میباشد.
بعضی کیت ها تک مرحله ای و بعضی کیت ها دو مرحله می باشد در کیت های تک مرحله ای تیوب حاوی ماده فعال کننده پلاکت است.
در کیت های دو مرحله ای ابتدا خون سانتریفیوژ می شود سپس پلاکت جدا شده بعد فعال کننده به پلاکت اضافه می‌شود و دوباره عمل سانتریفیوژ صورت می گیرد.
همچنین آماده سازی کیت تک مرحله‌ای در ۱۰ دقیقه و دو مرحله ای در ۳۰ دقیقه انجام می گیرد.
بعد از آماده شدن ماده در شرایط استریل، در پوست سر تزریق می‌شود.
تزریق پی آر پی می تواند از طریق نیدل و یا مزوگان صورت بگیرد با توجه به اینکه پوست افراد مختلف ضخامت متفاوت دارد با نیدل بهتر می توان سطح تزریق را کنترل نمود بعد از تزریق مراقبت خاصی مثل مصرف آنتی بیوتیک یا ضد درد لازم نیست و فرد می تواند به راحتی فعالیت روزانه اش را انجام دهد.

پی آر پی

تاثیر prp بر درمان ریزش مو چقدر است ؟

آندروژنتیک و تا حدی برای ریزش مو سکه ای آلوپشیا فاصله بین جلسات بین هر دو هفته تا سه ماه می تواند متغیر باشد این مسئله به سن فرد، وسعت محل روی ریزش مو ، بیماری داخلی یا کمبود مواد مغذی، مدت زمان ریزش مو و یا اینکه ریزش مو در فاز فعال میباشد یا کنترل شده ، بستگی دارد.
همچنین می توانید برای خرید انواع محصولات زیبایی، به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

آیا ممنوعیت انجام پی آرپی وجود دارد؟

بله افرادی که دارای بیماری های خونریزی دهنده، سندروم های اختلال پلاکت، کسانی که درمانهای ضد انعقاد می گیرند و افرادی که دچار بدخیمی هستند نباید پی آر پی انجام دهند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *