آلوپسی, ریزش مو, مقالات

علت ریزش مو در زنان و راه های درمان آن

ریزش مو در زنان

علت ریزش مو در زنان و راه های درمان آن

 

برخلاف تصور بسیاری از ما، فقط مردها نیستند که دچار طاسی و ریزش مو می‌شوند. ریزش مو در خانم‌ها نیز تا حد خوبی شایع است. دلایل مختلف ریزش مو در زنان حدود ۵۰ درصد از خانم‌ها را با مشکل کم‌پشتی و طاسی مواجه می‌کند. این طاسی ممکن است دائمی یا موقت بوده و تدریجی یا ناگهانی باشد.
آلوپسی آندروژنیک در زنان شامل نازک شدگی شایع ارثی مرکزی و منتشر موها می باشد که در سن نسبتا پایین آغاز می‌شود،این برخلاف ریزش موی پس از یائسگی است که در سال‌های ۵۰ و ۶۰ یا ۷۰ زندگی آغاز می شود.
به گزارش سایت my.clevelandclinic ، سیکل آناژن (مرحله رشد مو) در مو های مبتلا کاهش یافته و فولیکول های مو به طور پیشرونده کوچک می شوند. در این نوع ریزش مو واضح است که استعداد ژنتیکی بسیار موثر عمل می‌کند و الگوی ریزش مو در زنان می‌تواند زودرس یا دیررس باشد و همراه با سطح بالا یا پایین آندروژنها باشد.
کوکتل درمان ریزش مو (ویژه خانم ها) مزوایج alopecia ،برای پیشگیری و درمان آلوپسی و محرک رشد مو طراحی شده است. این برند آمریکایی ست و در حجم 10 میل عرضه می شود. برای خرید کوکتل درمان ریزش مو مزوایج alopecia ، به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  کوکتل مو فیوژن و تاثیر آن بر جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو در خانم ها

شیوع واقعی این اختلال نار ناشناخته است اما ممکن است حدود ۲۵ درصد زنان قبل از سن یائسگی را مبتلا کند. به ندرت پیش می‌آید که زنان همانند مردان به طور کامل دچار طاسی سر شوند. نازک شدن ارثی مو ها در سال‌های نوجوانی سنین ۲۰ یا ۳۰ سالگی آغاز شده و معمولاً وقتی فرد به سنین ۴۰ سالگی می رسد به طور کامل دیده می شوند.
دو سن شیوع این اختلال در سنین ۲۰ و ۴۰ سالگی است. ریزش مو تدریجی است و ناگهانی یا گسترده نیست. قاعدگی بیماری طبیعی و منظم است. خونریزی زیاد قاعدگی باعث فقر آهن و افزایش ریزش مو می شود. داروهای خاصی باعث نازک شدن موها می‌شوند با قطع این داروها مجدد رشد می کند. قطع اخیر داروهای ضد بارداری استروژنی می تواند منجر به ریزش مو شود. برای مشاوره رایگان با کارشناسان گودبرگ و خرید انواع کوکتل مو به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

 

یافته های پوستی

اغلب زنان ریزش تدریجی موهای مرکز سر و پسرفت خط رویش مو بدون پس رفت فرونتوتمپورال، را تجربه می کنند و پوست سر آنها پیش از قبل دیده می‌شود.
فاصله موها زیاد شده و اغلب مناطق به اندازه پاک کن سرمداد ایجاد می شوند که فاقد مو هستند. قطر موهای مرکز سر گوناگون است بسیاری از مو ها مینیاتوری (نازک و کوتاه) می شوند.به مرور زبان قطر موها نازک می شود که با فرم دم اسبی بستن موها به واضح دیده می‌شود.

یافته های آزمایشگاهی

تست های پایه برای رفع سایر علل طبیعی ریزش مو عبارتند از: ارزیابی بیماریهای تیروئید، فقر آهن و بیماری های بافت همبند. چک‌کردن ANA  از نظر ابتلا به بیماریهای بافت همبند منطقی به نظر می رسد. سطح هورمون تحریک کننده تیروئید TSH باید برای رد بیماریهای قابل درمان‌تیروئید اندازه گیری شود. شما می توانید برای خرید محصولات زیبایی به سایت گودبرگ مراجعه کنید.
در بیمارانی با خونریزی های سنگین قاعدگی باید این تست ها انجام شود: تعیین سطح سرمی آهن، ظرفیت تام اتصال به آهن و سطح فریتین. در نظر داشته باشید که درمان فقر آهن می تواند کمک کننده باشد.

ریزش مو در خانم ها

چه کسانی دچار ریزش مو می‌شوند؟

هر دختر یا خانمی ممکن است دچار ریزش شود؛ اما این مشکل در افراد زیر شایع‌تر است:
  • خانم‌های بالای ۴۰ سال
  • خانم‌هایی که به تازگی زایمان کرده‌اند.
  • خانم‌هایی که تحت شیمی‌درمانی هستند یا داروهای خاص دیگری مصرف می‌کنند.
  • خانم‌هایی که عادت به سفت بستن یا بافتن موهای خود دارند.
  • خانم‌هایی که به طور مداوم از مواد شیمیایی مضر برای موهای خود استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *