دسته‌بندی نشده, ریزش مو, زیبایی, مزوتراپی, مقالات

درمان‌های مطرح درباره ریزش مو

hair loss

درمان‌های مطرح درباره ریزش مو

هردرمانی که معرفی می‌شود برای يک نوع خاص از ریزش مو مناسب است .

تشخیص اینکه چه روشی برای درمان مناسب است به عهده پزشک متخصص پوست و مو است.
درمان های ریزش مو به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شود:
۱)داروها
۲)تزریق ها
۳)لیزرهای کم توان
۴)کاشت مو

داروها:

داروهای پرمصرف و معروف ماینوکسیدیل و فیناستراید است که برخی افراد تجربه استفاده از این محصولات را دارند.
ماینوکسیدیل که به صورت محلول موضعی است و تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد ریزش مو را دارد در ابتدا به صورت خوراکی برای درمان فشار خون بیماران مبتلا به نارسایی کلیه تجویز می شود،بعد ها متوجه شدند در قسمت هایی که موهای بیماران ریخته شده رویش مجدد مو رخ داده سپس در سال ۱۹۸۸، تاییدیهFDA آمریکا را گرفت.
تجویز این دارو حتما نیازمند نظر متخصص پوست آشنا به زوایای این دارو است.
ماینوکسیدیل اولین دارویی بود که توسط FDA برای درمان آلوپسی آندروژنتیک مورد تأیید قرار گرفت. در مزوتراپی ماینوکسیدیل برای تحریک رشد مو به پوست سر تزریق می شود. برای خریدکوکتل رویش مجدد مو مزوایج Minoxidil میتوانید به سایت گودبرگ مراجعه کنید.
فیناستراید نیز مانند ماینوکسیدیل FDAآمریکا را دارد، عملکرد این دارو مهار عملکرد آنزیمی است که تستوسترون را به شکل فعال آن در می آورد.
تجویز این دارو با نظر متخصص پوست در برخی موارد مجاز است ولی درکل تجویز این دارو برای خانمها روتین نیست.
درمانهای دارویی دیگر عبارتند از؛ ترکیبات کافئین یا قهوه،ملاتونین، داروی خواب است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و اثر ضد سرطان دارد.
پروستاگلاندین، آمین اکسیل و تزریق بوتاکس به سر نیز درمان های تکمیلی هستند.
همچنین اگر در مصرف روی و زینک زیاده روی شود باعث کاهش مس و همچنین ریزش مو میشود.
hair loss

hair loss1

تزریق ها

۱)PRP
۲)مزوتراپی
در PRP ما از پلاکت خون استفاده میکنیم. پلاکت ها علاوه بر انعقاد خون، منبع غنی از مواد رشد می باشد این فاکتورهای رشد، سلول های بنیادی واقع در ساختار مو را تحریک می‌کنند تا مو رشد کند.
گاهی اوقات به جای تزریق، میکرونیدلینگ صورت می گیرد. به این صورت که از طریق سوراخ های ایجاد شده، ماده رشد مشتق از پلاکت وارد پوست سر میشود.
در مزوتراپی مو با استفاده از سرنگ، داروها و ترکیبات خاصی به لایه‌ی درم تزریق می‌شود. چون پیاز مو در این لایه قرار دارد و اگر بخواهیم به شکلی موثر ترکیبات ترمیم‌کننده را به آن برسانیم، باید آن‌ها را مستقیماً به این لایه بفرستیم. برای اطلاع از  قیمت انواع کوکتل مو به سایت گود برگ مراجعه کنید .

نقش میکرونیدلینگ در درمان ریزش مو چقدر است؟

می تواند موثر باشد. چون این مسئله بستگی به مقدار فاکتور رشد موجود در پلاکت خون آن شخص دارد. همچنین کیت های متفاوت، تاثیرات متفاوتی نیز دارند. در مزو تراپی برخلاف PRP مواد آماده شده دارند که این مواد ترکیبی از مواد مغذی برای موها هستند که در این روش نیز هم میتوان تزریق به پوست سر انجام داد یا از روش میکرونیدلینگ استفاده کرد.

پی آرپی(PRP) موثرتر است یا مزوتراپی؟

به این سوال نمی توان جواب قطعی داد چون PRP بستگی به کیفیت پلاکت خون هر فرد و کیت استفاده شده دارد ولی مزوتراپی نوع مزوتراپی، نوع ماده استفاده شده و برند ماده مورد استفاده بستگی دارد. در برخی پی آر پی(PRP )و در برخی دیگر مزوتراپی موثر است.
اگر شخص برای درمان ریزش مو به متخصص مراجعه کرد بلافاصله پیشنهاد دادن مزوتراپی یا پی آر پی یک کار تبلیغاتی است باید ابتدا ریزش مو بررسی شود بعد درمان دارویی شروع شود سپس ارزیابی درمان داروی صورت بگیرد و اگر لازم بود تزریق انجام شود.
تزریق جدیدتر Hair Filler است برای برخی که از مزوتراپی و پی آر پی نتیجه نگرفتند جواب داده است ولی هنوز مقاله رسمی در Pub Med درباره Hair Filler وجود ندارد.
hair loss

hair loss2

این مطلب را هم میتونی بخونی  ژنتیک چه تاثیری بر ریزش مو در مردان دارد
Pub Med یک پایگاه اطلاعاتی معتبر پزشکی است.
مورد بعدی در درمان ریزش مو لیزرهای کم توان(Low Level Laser Therapy) است کاربرد این روش محدود به ریزش موی آندروژنیک است .

کاشت مو

براساس گزارشات سایت wikipedia کاشت مو اگر در سن مناسب و طرح درستی داشته باشد می‌تواند خیلی خیلی موثر باشد .
بیشترین کاربرد این روش برای ریزش موی ارثی(آندروژنتیک) است اما برای موارد اسکار گذار هم می‌تواند موثر باشد.
در کل به دو روش قابل اجراست؛ ۱)روشی که در آن موها از پشت سر به صورت یک برش و امیدواریم برمی داریم و بعد زیر میکروسکوپ فولیکول ها را از هم جدا می کنیم در ۲)روش دوم موها به صورت دانه دانه برداشته می شود. برای خرید محصولات زیبایی به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *