ریزش مو, زیبایی مو, مزوتراپی, میکرونیدلینگ

تفاوت مزوتراپی مو و prp

mesotherapy

تفاوت مزوتراپی مو و prp

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش غیرجراحی و کم‌تهاجمی برای مقابله با ریزش مو و تقویت رشد موهاست. در این روش مایعی غنی از مواد مغذی به مزودرم پوست (لایه‌ای که بین بافت پوست و لایه چربی قرار دارد) تزریق می‌شود. این مایع مخلوطی از تقویت‌کننده‌های لازم برای پوست، متشکل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مسدودکننده‌های DHT است.کوکتل موی فیوژن دارای فرمول مؤثر برای جلوگیری از نازک شدن تارهای مو، کاهش ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو است که در نتیجه آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد. فرمول این محصول شامل تمام متابولیت‌ها ویتامین‌ها، اسید آمینه‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد مناسب سوخت و ساز و تغذیه‌رسانی می‌باشد.

در مزوتراپی از مواد مغذی که به صورت آماده در ظروف شیشه‌ای کوچک (کوکتل) قرار دارند، استفاده می‌شود. کوکتل‌های مزوتراپی در شرکت‌های تولید کننده محصولات مزوتراپی تولید می‌شوند. یکی از بهترین برندهای مزوتراپی در ایران و جهان نیز کوکتل رویتاکر و فیوژن میباشد.
مواد تزریق‌شده در مزوتراپی معمولا همان موادی است پوست با افزایش سن، آن‌ها را از دست می‌دهد. مزوتراپی مو گردش خون در اطراف فولیکول‌های ضعیف مو را افزایش داده، متابولیسم سلول را تقویت کرده و باعث تحریک کلاژن می‌شود.

بر اساس سایت peachtreeclinic ، مزوتراپی به تقریبا ۸ جلسه درمانی به فاصله یک هفته نیاز دارد. اثرات این روش درمانی از جلسه پنجم قابل مشاهده بوده و میزان موفقیت آن ۹۰ تا ۹۲ درصد تخمین زده شده است.

اکثر کوکتل‌های تولید شده حاوی مخلوط‌های اسید آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مو هستند. پس تا اینجا متوجه شدیم مهم‌ترین فرق مزوتراپی و پی ار پی استفاده از مواد متفاوت جهت تزریق است. در پی آر پی از پلاکت‌های خون شخص استفاده می‌شود. و در مزوتراپی از کوکتل‌های تولید شده شرکت‌های معتبر که حاوی مواد مغذی است، استفاده می‌شود.

کوکتل رشد مو F-HAIR برند فیوژن ساخت کشور اسپانیا یک درمان نهایی برای رسیدن به بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان می‌باشد.

این محصول باعث افزایش گردش خون مویرگی در پوست سر و تجدید حیات فولیکول‌های مو می‌شود. کوکتل رشد مو فیوژن دارای فرمول مؤثر برای جلوگیری از نازک شدن تارهای مو، کاهش ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو است که در نتیجه آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد.

فرمول این محصول شامل تمام متابولیت‌ها ویتامین‌ها، اسید آمینه‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد مناسب سوخت و ساز و تغذیه‌رسانی می‌باشد. سیلیکون ماتریکس مو را بازیابی می‌کند در حالی که هیالورونیک اسید به مرطوب‌سازی و نرم کنندگی مو کمک می‌کند.

برای خرید کوکتل موی فیوژن اینجا کلیک کنید.

مزوتراپی مو

مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یکی از مدرن‌ترین روش‌های درمانی کلینیکال برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت رشد موها است. این روش فوق‌العاده مزایایی به همراه دارد که عبارت‌اند از:

  • درمان ایمن، ساده و راحت
  • بدون نیاز به جراحی
  • مدت زمان کوتاه (تقریبا ۳۰ دقیقه برای هر جلسه)
  • بدون درد و خونریزی
  • قبل و بعد از درمان هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارد
  • دوره بهبود بسیار سریع

Prpمو چیست؟؟

پی آر پی یک روش کلینیکال کاملا طبیعی و غیرجراحی برای درمان ریزش موها یا پرپشت کردن آن‌ها است. در این روش خون از خود بیمار گرفته شده و پلاکت و پروتئین‌هایی که عامل رشد هستند، از طریق دستگاه سانتریفیوژ از سایر اجزای خون جدا می‌شوند.

پلاسمای غنی از پلاکت که مواد ضروری برای رشد سلولی در موها را فراهم می‌کند، با استفاده از سرنگ بسیار ظریفی به پوست سر تزریق می‌شود. PRP با قرار دادن فولیکول‌های مو در مرحله رشد به ضخیم‌تر شدن و رشد بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  چگونگی درمان ریزش موی سر با استفاده از مزوتراپی

معمولا تزریق پی آر پی به حداقل ۳ جلسه درمانی به فاصله ۲ تا ۴ هفته از یکدیگر نیاز دارد. این روش می‌تواند ریزش مو به دلایل ژنتیکی یا غیرژنتیکی را درمان کرده و حتی با سایر روش‌های درمانی مانند کاشت مو ترکیب شود

در این روش ابتدا پزشک حدود ۱۰ سی سی خون از شما می‌گیرد. سپس خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. خون با چرخش با سرعت بالا در دستگاه تجزیه می‌شود. در نتیجه پلاسمای با پلاکت فراوان (PRP) بدست می‌آید. پلاکت‌ها حاوی فاکتورهای بسیار مهم رشد هستند و نتایج شگفت انگیزی دارند.

در روش پی آر پی از خون شخص استفاده می‌شود
همانطور که ذکر کردیم پروسه پی آر پی بسیار ساده است. خون شما در دستگاه تجزیه می‌شود و پی آر پی بدست آمده به نواحی کم پشت مو تزریق می‌گردد. اولین تفاوت پی آر پی و مزوتراپی همین نکته اساسی است که پی آر پی کاملا طبیعی است و از خون خود شما استفاده می‌کند و مزوتراپی از مواد خارجی بهره می‌برد.

 

prpمو

مزایای پی آر پی چیست؟

از آنجایی که در PRP مو از خون خود بیمار جهت درمان استفاده می‌شود، این روش هیچ واکنش آلرژیکی برای فرد به همراه نخواهد داشت و بدن به‌راحتی می‌تواند مواد تزریق‌شده را جذب کند. بنابراین می‌توانیم با اطمینان بگوییم که پی آر پی مو یک روش درمانی کاملا طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موهاست. سایر مزایای پی آر پی عبارت‌اند از:

  • سهولت و راحتی در انجام کار
  • بدون نیاز به جراحی
  • بدون درد و خونریزی
  • کوتاه بودن زمان درمان
  • بهبود سریع و راحت
  • ترمیم موها
  • نتیجه کاملا طبیعی
  • تقویت و رشد مجدد فولیکول‌های مو
  • امکان ترکیب کردن پی آر پی مو با سایر روش‌ها مانند کاشت مو

معایب پی آر پی چیست؟

پی آر پی اگر به‌درستی و توسط یک پزشک ماهر انجام شود، هیچ عارضه جانبی خاصی به همراه ندارد. چراکه ماده تزریقی در این روش از خون خود فرد گرفته می‌شود. با این حال، ممکن است در مواردی عوارض و مشکلات زیر برای فرد به وجود بیاید:

  • عفونت
  • آسیب به رگ‌های عصبی یا خونی
  • درد در محل تزریق
  • آسیب‌های بافتی
  • واکنش‌های آلرژیک نسبت به ماده بی‌حس‌کننده
  • بافت اسکار

مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

تا اینجای مقاله به توضیح روش‌های مزوتراپی و پی آر پی پرداختیم و دیدیم که هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین این دو روش برای تمام افراد کاربرد دارند و مراجعه‌کننده برای انتخاب روش مناسب خود باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرد. از این رو نمی‌توان گفت دقیقا مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی. با این حال، سایت hairtransplantdubai، به‌خوبی به مقایسه و بررسی تفاوت مزوتراپی و prp پرداخته است که آن‌ها را در قالب جدول زیر با هم مقایسه می‌کنیم:

تفاوت مزوتراپی و prp

  1. مزوتراپی شامل تزریق با اسیدهای هیالورونیک و سایر آنزیم‌ها و ویتامین‌ها است. پی آر پی شامل تزریق با پلاسمای غنی از پلاکت است.
  2.  مزوتراپی تنها برای تزریق به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می‌شود. پی آر پی را می‌توان به تمام لایه‌های پوستی برای درمان ریزش مو به‌کار برد.
  3. مزوتراپی در مقایسه با پی آر پی ارزان‌تر است. پی آر پی گران‌تر است.
  4. بعضی از بیماران برای گرفتن نتیجه مطلوب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز دارند. نتیجه پی آر پی برای درمان ریزش مو می‌تواند تنها بعد از یک جلسه قابل مشاهده باشد.
  5. مزوتراپی تنها می‌تواند بیماری آلوپسی آره‌اتا و آلوپسی آندروژنیک را درمان کند. پی آر پی می‌تواند انواع ریزش مو مانند طاسی الگوی مردانه، طاسی الگوی زنانه، آلوپسی آره‌اتا، پر مویی و ریزش موی هورمونی را درمان کند.
  6. مواد تزریق‌شده در مزوتراپی از بدن فرد گرفته نمی‌شود و ترکیبی از مواد دارویی، مواد معدنی، ویتامین و آنزیم است. ماده تزریقی در پی آر پی از خون فرد گرفته می‌شود و این موضوع درمان ریزش مو را ایمن می‌سازد.
  7. روند بهبود پوست در مزوتراپی در مقایسه با پی آر پی آهسته‌تر است. زخم‌های ناشی از روند درمان حدود ۳ تا ۶ ماه بعد کاملا بهبود می‌یابند.
  8. احتمال از دست رفتن شوک موها در مزوتراپی بیشتر است. احتمال از دست رفتن شوک و ریزش موهای طبیعی در پی آر پی کمتر است.
این مطلب را هم میتونی بخونی  علت ریزش مو در آقایان و راه های درمان آن

 

تفاوت prp و مزوتراپی مو

نتیجه گیری

مزوتراپی یک روش درمانی است که در آن مواد مغذی و فعال‌کننده به صورت تزریقی به پوست سر تزریق می‌شود. این روش به عنوان یک راه حل برای مشکلات ریزش مو و رویش مجدد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر مزوتراپی بر روی رویش مجدد مو به عوامل متعددی بستگی دارد و نتایج آن بین افراد ممکن است متفاوت باشد.

مزوتراپی اغلب شامل تزریق سرم‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و هورمون‌ها به صورت مستقیم در پوست سر است. این مواد مغذی می‌توانند مواردی مانند ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، آمینواسیدها، روی، سیستین و دیگر مواد مشابه باشند.

این تزریق‌ها به منظور بهبود تغذیه پوست سر، افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو و تقویت رویش موها استفاده می‌شوند.

تاثیر مزوتراپی بر روی رویش مجدد مو در برخی افراد ممکن است مثبت باشد و باعث افزایش ضخامت موها و تقویت ریشه‌های ضعیف شود. همچنین، این روش می‌تواند بهبود عوارضی مانند خشکی پوست سر، شوره و التهابات پوستی را فراهم کند.

با این حال، لازم به ذکر است که تاثیر مزوتراپی بر روی رویش مجدد مو در همه موارد یکسان نیست و نتایج ممکن است بر اساس عواملی مانند علت ریزش مو، سن، وضعیت عمومی سلامتی و ویژگی‌های فردی دیگر متفاوت باشند.

برای افزایش  تاثیر مزوتراپی ممکن است نیاز به جلسات تکراری داشته باشید تا نتایج قابل مشاهده و دائمی باشند. کوکتل موی فیوژن می‌تواند در موارد ریزش موی آندروژنیک به کاندیشن موها و فولیکول‌ها کمک کند اما درمان قطعی ریزش موی ارثی نیست. برای درمان ریزش موی ارثی  در آقایون می‌توانید از کوکتل Hair-Men فیوژن استفاده کنید. پس از پایان دوره‌ی درمان با کوکتل هیر من، می‌توانید برای تقویت موهای جدید از کوکتل موی فیوژن استفاده کنید.

تاثیر پی آر پی بر رویش مجدد مو تا حدودی متغیر است و ممکن است بسته به شرایط و ویژگی‌های فردی، نتایج متفاوتی داشته باشد. با این حال، برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که پی آر پی می‌تواند بر رشد مو تأثیر مثبتی داشته باشد. عوامل موثر در این تأثیر عبارتند از:

رشد عوامل رشد مو: پلاکت‌ها حاوی عوامل رشد مو مانند پلیپپتیدهای رشد مو (PDGF) و فاکتور رشد سرشار از پلاکت (PRGF) هستند. این عوامل می‌توانند رشد مجدد مو را تحریک کنند و فرآیند ترمیم بافت‌های آسیب دیده را تسهیل کنند.

افزایش تامین خون: با تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت به ناحیه مورد نظر، جریان خون به آن ناحیه افزایش می‌یابد. این موجب تأمین مواد غذایی و اکسیژن بیشتر برای ریشه‌های مو می‌شود که می‌تواند به رشد و تقویت موها کمک کند.

با این حال، برای داشتن نتایج مطلوب، ممکن است نیاز به تکرار جلسات پی آر پی و همچنین استفاده از ترکیب آن با سایر روش‌های درمانی مورد نیاز باشد. همچنین، موارد مشخصی وجود دارند که پی آر پی ممکن است نتیجه موفقیت‌آمیزی نداشته باشد، مانند بیمارانی که دچار بیماری‌های خونریزی یا اختلال در لخته شدن خون هستند.

به هر حال، برای اطلاعات دقیق‌تر و تصمیم‌گیری درست، توصیه می‌شود با یک پزشک متخصص یا متخصص موضوع مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما، تشخیص و درمان مناسب  برای شما را تعیین کنند.

برای خرید انواع کوکتل های مزوتراپی میتوانید به سایت گودبرگ مراجعه نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *