آموزشی, بوتاکس, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

آیا تزریق ژل سرطان زاست؟

آیا تزریق ژل سرطان زاست؟

آیا تزریق ژل سرطان زاست؟

به طور کلی نه تزریق ژل و نه بوتاکس هیچ تاثیری بر روی سیستم ایمنی بدن نمی‌گذارند و هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌کنند. در حال حاضر مدت زمان زیادی است که از تزریق ژل برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود و تا به حال شنیده نشده که فیلرهای پوستی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان گردند.

طبیعتا در پوست انسان ها کلاژن وجود دارد که با افزایش سن میزان آن کمتر می شود. پوست خاصیت کشسانی داشته که با از بین رفتن یا کاهش کلاژن پوست با چین و چروک و افتادگی همراه خواهد بود. در ژل ها درصدی کلاژن و هیالورونیک اسید وجود دارد که با خرید ژل پروفایلو و تزریق آن می توان به ترمیم و رفع چین و چروک پوست و در نهایت به جوانسازی پوست پرداخت.

 

 

 

filler

filler

 

اما آیا افرادی که مبتلا به سرطان هستند می‌توانند تزریق ژل را انجام دهند؟

اگر در حال حاضر تحت شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی قرار دارید، باید از انکولوژیست خود این سوال را بپرسید، البته در اکثر مواقع مشکلی برای تزریق ژل وجود ندارد و انکولوژیست هم آن را تایید می‌کند. اگر شیمی‌درمانی را تمام کرده‌اید و دوره نقاهت خود را با مصرف داروهای شیمیایی می‌گذرانید، باز هم باید برای تزریق ژل از انکولوژیست خود تاییدیه بگیرید.

تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر تاثیر منفی فیلرهای پوستی بر روی سیستم ایمنی بدن منتشر نشده است.

اگر مدتی قبل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی یا عمل جراحی انجام داده‌اید و دوره نقاهت این درمان‌ها به طور کامل سپری شده است و علائم سرطان هم کاهش پیدا کرده، می‌توانید از انکولوژیست تاییدیه بگیرید که برخی هم تشخیص را به متخصص پوست واگذار می‌کنند. در حال حاضر 15 الی 20 سال است که از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود و تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر تاثیر منفی آن‌ها بر روی سیستم ایمنی بدن منتشر نشده است.

این مطلب را هم میتونی بخونی  چرا دستمال کاغذی برای زنان خطر دارد؟

 

 

filler

filler

 

تزریق ژل برای افراد سرطانی

البته موارد ذکر شده یک کلیت است و ممکن است درمان برای افراد مختلف متفاوت باشد.

ژوویدرم اولترا، ژوویدرم اولترا پلاس، ولوما، رستیلن و پرلن:

می‌توان این فیلرها را در طول دوره شیمی‌درمانی یا پس از آن تزریق کرد. اما در شرایط خاص باید از تزریق این فیلرها اجتناب کنید زیرا احتمال بروز عفونت وجود خواهد داشت.

اسکالپترا:

به طور کلی ایمن است اما تزریق آن در طول دوره شیمی‌درمانی و تا 6 ماه پس از آن توصیه نمی‌شود زیرا از توانایی بدن برای تولید کلاژن کاسته شده و ممکن است نتایج بسیار خفیف باشند.

بوتاکس، دیسپورت، زئومین:

این فیلرها به طور کلی ایمن هستند مگر اینکه علائم نورولوژیک مرتبط با شیمی‌درمانی، پرتو درمانی یا خود تومور وجود داشته باشد. در صورت نیاز می‌توانید با انکولوژیست خود مشورت کنید.

رادیس:

به طور کلی تزریق بوتاکس برای افراد سرطانی توصیه نمی‌شود اما برخی متخصصان با تزریق آن موافق هستند.

آرتفیل و سیلیکون:

تزریق این فیلرها برای افراد سرطانی توصیه نمی‌شود.

خطرات تزریق ژل

وب سایت cbi.nlm.nih هشدار می‌دهد که ممکن است تزریق تصادفی فیلرها در رگ‌های صورت باعث به وجود آمدن مشکلاتی جدی شود. تزریق ژل به رگ می‌تواند باعث انسداد رگ‌ها شود، در نتیجه خون به بافت‌ها نمی‌رسد. ممکن است فیلر تزریق شده به رگ، حرکت کرده و نهایتاً باعث سکته، مشکلات بینایی، نابینایی، مرگ بافت و آسیب به ساختارهای زیرین صورت گردد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت شقیقه

ممکن است تزریق تصادفی ژل به رگ‌ها در هر کجای صورت اتفاق بیفتد. اما مطالعات و اظهارات FDA نشان می‌دهند که تزریق تصادفی ژل عمدتاً در ناحیه بین ابروها، بینی، اطراف بینی، پیشانی و اطراف چشم‌ها اتفاق می‌افتد.

بسیار مهم است که از مجوزها و تجربیات دکتر خود در زمینه تزریق ژل اطمینان حاصل کنید.

پیش از تزریق ژل باید در مورد محل‌های تزریق ژل و خطرات احتمالی آن با دکتر صحبت کنید. همچنین بسیار مهم است که از مجوزها و تجربیات دکتر خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید. اگر در طول عمل تزریق ژل یا کمی پس از آن با هر کدام از مشکلات زیر مواجه شدید باید فوراً تحت نظر دکتر قرار بگیرید و کاملاً از دستورالعمل‌های او پیروی نمایید: درد غیر معمول، مشکلات بینایی و اختلال در دید، سفید شدن پوست اطراف محل تزریق، علائم سکته مانند مشکل ناگهانی در صحبت کردن، بی‌حسی یا ضعف صورت، بازوها و پاها، مشکل در راه رفتن، سر درد شدید و سرگیجه.

باید حتماً تزریق ژل را نزد متخصصی ماهر و با تجربه انجام دهید که کاملاً آناتومی صورت را می‌شناسد. دکتر باید کاملاً داوطلب را از خطرات احتمالی تزریق ژل آگاه کند. او باید علائم تزریق اشتباه ژل به رگ‌ها را دقیقاً بشناسد و در صورت بروز چنین مشکلی برنامه‌ای برای درمان داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و فیلرمراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر را مطالعه نمائید .

 

 

filler

filler

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *