آموزشی, بوتاکس, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

تزریق ژل در حاملگی

Filler Injection in Pregnancy

تزریق ژل در حاملگی

تزریق ژل در حاملگی

اگر شما هم در مسیر حاملگی و بزرگ کردن بچه هستید حتماً برایتان این سوال پیش آمده که با چین و چروک‌های دوران بارداری خود چه کنید؟ آیا در این دوران می‌توان تزریق ژل را انجام داد؟

همانطور که از نام فیلرها بر می‌آید وظیفه آن‌ها پُر کردن و حجم دادن به پوست است. اغلب فیلرهای جدید از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. از این فیلرها معمولاً برای رفع چین و چروک‌های صورت و حجم دادن به نواحی که حجم خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود. تزریق ژل اولترا بافت پوست را هموارتر کرده و خطوط و چین و چروک‌های آن را بهبود می‌بخشد.

 

Filler Injection in Pregnancy

Filler Injection in Pregnancy

 

فیلرها در چندین دسته عمده وجود دارد.

همانطور که پیشتر هم گفته شد اسید هیالورونیک جزء ترکیب اصلی اغلب فیلرهای جدید است. این ماده به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و می‌توان آن را در لایه‌های عمیق پوست تزریق کرد. ماندگاری فیلرهای اسید هیالورونیک بیشتر از فیلرهای ساخته شده از کُلاژن است.

همچنین یکی از مزیت‌های فیلرهای اسید هیالورونیک این است که در صورت ناراضی بودن از نتایج به دست آمده می‌توان با تزریق آنزیم هیالورونیداز اثر آن‌ها را به طور کامل از بین برد و یا ناحیه تحت درمان را اصلاح کرد. تزریق ژل کلاژن هم گزینه درمانی دیگری است. کلاژن پروتئین عمده پوست است که میزان آن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. کاهش این پروتئین در پوست باعث می‌شود که قدرت و استحکام پوست کاهش پیدا کند. در برخی مواقع می‌توان از تزریق چربی برای درمان برخی مشکلات نیز استفاده کرد.

بر خلاف بوتاکس هیچ گزارشی در زمینه تزریق ژل در حاملگی و اثر آن منتشر نشده است.

متاسفانه ایمنی استفاده از فیلرها برای تزریق به خانم‌های باردار هنوز مورد تایید نهادی رسمی قرار نگرفته و هیچ مطالعه علمی هم در زمینه تزریق ژل در بارداری صورت نگرفته است. بر خلاف بوتاکس هیچ گزارشی در زمینه تزریق ژل در حاملگی و اثر آن منتشر نشده است. گرچه که اکثر متخصصان می‌گویند تزریق ژل در دوران بارداری خطر بسیار کمی دارد چون این ژل‌ها به صورت موضعی تزریق شده و نرخ جذب شدن آن‌ها در خون هم بسیار کم است.

این مطلب را هم میتونی بخونی  تزریق ژل خط خنده

یکی از نگرانی‌ها استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی است که معمولاً بخشی از روند تزریق ژل هستند. لیدوکائین یکی از مواد تشکیل دهنده برخی فیلرها است. لیدوکائین توسط FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) در دسته‌بندی B قرار گرفته است که یعنی تزریق آن برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین میزان دوز لیدوکائین موجود در فیلرها ناچیز است.

 

 

Filler Injection in Pregnancy

Filler Injection in Pregnancy

 

تزریق بوتاکس در حاملگی

سال‌هاست که از بوتاکس یا سم بوتولینوم برای اهداف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. بوتاکس عمدتاً توسط شرکت آلرگان تولید می‌شود. البته بوتاکس تحت نام برندهای دیگری مانند دیسپورت (Dysport®) و زئومین (Xeomin) نیز تولید می‌شود.

ترکیبات بوتاکس باعث ریلکس شدن عضلات صورت می‌شود بنابراین پس از تزریق دیسپورت چین و چروک‌ها و خطوطی که با بالا رفتن سن به وجود آمده‌اند کاهش می‌یابند.

کاربرد های فیلر برای نواحی مختلف صورت

از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
کاهش خط خنده
شکل دادن و لیفت کردن ابروها
بازسازی خط فک
کاهش خط اخم و خطوط پیشانی
لیفت کردن نوک بینی
کاهش خطوط گردن
برجسته‌سازی لب‌ها

با خرید محصولات زیبایی می‌توان بخش‌هایی از صورت را کانتور کرده و برای اهداف بالا از آن استفاده نمود.

 

چندین گزارش در مورد استفاده از سم بوتولینوم برای خانم‌های باردار وجود دارد که مصارف آن پزشکی بوده است.

بسیاری از خانم‌های باردار تقاضای تزریق بوتاکس را دارند اما ایمنی این درمان برای خانم‌های باردار هنوز هم مورد بحث و جنجال است. هنوز هیچگونه تحقیقات علمی در مورد ایمنی این درمان برای خانم‌های باردار و تاثیر آن بر روی بچه صورت نگرفته است. چندین گزارش در وب سایت sciencedirect در مورد استفاده از سم بوتولینوم برای خانم‌های باردار وجود دارد که مصارف آن پزشکی بوده است. در اکثر این موارد هیچ آسیبی به مادر یا بچه نرسیده است. اگر می‌خواهید تزریق بوتاکس در حاملگی را انجام دهید باید حتماً با دکتر مشورت کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  همه چیز در مورد زایمان طبیعی

 

 

Filler Injection in Pregnancy

Filler Injection in Pregnancy

 

تغییر شیوه زندگی برای دستیابی به پوستی سالم‌تر

در پیش گرفتن یک رژیم غذایی متعادل:

پوست شما حاوی پروتئین‌‌ها و مولکول‌های زیادی است که هر روز در حال تغییر هستند. بنابراین باید غذاهای مختلفی مثل میوه‌ها، سبزیجات، غلات و پروتئین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این کار باعث می‌شود که پوست‌تان به خوبی تغذیه شود، همیشه قوی بماند و همواره بتواند خود را بازسازی کند.

سیگار کشیدن را ترک کنید:

ارتباطی مستقیم بین سیگار کشیدن و ایجاد چین و چروک در پوست وجود دارد. هر چه بیشتر سیگار بکشید خطوط و چروک‌های صورت هم بیشتر می‌شوند.

حفاظت از پوست در برابر اشعه UV:

برای این کار از کرم‌های ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار استفاده کنید. برخی متخصصان می‌گویند که آسیب‌های ناشی از نور آفتاب عامل اصلی پیری پوست، به وجود آمدن چین و چروک‌ها و تیره شدن رنگ پوست است.

برای اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل در بارداری مقاله آیا تزریق ژل در بارداری خطرناک است را مطالعه نمائید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *