آموزشی, درماپن, زیبایی, زیبایی پوست, مزایا و معایب میکرونیدلینگ, میکرونیدلینگ, میکرونیدلینگ

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست

درروش میکرونیدلینگ (جوان‌سازی پوست) سوزن زیر جلدی از طریق ایجاد سوراخی مجاور اسکار، زیر فرورفتگی آشکار یا چروک، فروبرده می‌شود. عمل آزاد کردن پوست از چسبندگی به چنین جاهای عمیق، موجب بالا آمدن پوست و ایجاد زخمی کنترل‌شده می‌گردد که درنهایت فرایند بهبود زخم آغازشده و با تشکیل بافت همبند فرورفتگی اسکار بهبود می‌یابد.
دکتر آندره کامیراند و همکارانش در مقاله ایدر سال 1997 با معرفی نیدل ابریشن پیشرفته گام مهم بعدی در باب نیدلینگ پوست را برداشتند. وی به روش Tattoing و با رنگ‌دانه همرنگ پوست نسبت به ترمیم اسکار هیپوکروم صورت اقدام نمود. پس از یک تا دو سال، آن‌ها متوجه شدند بااینکه رنگ‌دانه مصنوعی کاملاً محوشده بود، جای آن ملانین طبیعی جایگزین شده و همچنین بافت، ظاهر و رنگ اسکار بسیار بهبودیافته بود.

microneedling

microneedling

میکرونیدلینگ یا Collagen Induction Therapy با دستگاه دکتر پن روشی است که از یک دسته سوزن کوچک برای سوراخ کردن لایه اول پوست استفاده می کند. این روش برای جوانسازی و ترمیم پوست مناسب بوده و تولید کلاژن را تحریک و افزایش می دهد . این روش به نوبه خود باعث کاهش چین و چروک، خطوط ریز و همچنین افزایش سطح کلی پوست می شود. با افزایش سن، مقدار کلاژن تولید شده توسط بدن کاهش می یابد.

 

روش انجام میکرونیدلینگ

با خرید دکترپن A7 Ultima بدلیل سرعت بالا و نداشتن لرزش حتی کوچکترین اسکاری روی پوست صورت و یا بدن را جا نمیگذارد و منجر به بهبود کلیه مشکلات پوستی میشود‏.‏ وقتی نوک سوزن به پوست برخورد میکند سوراخ بسیار ریزی  روی سطح پوست ایجاد میشود و سپس سیستم ایمنی بدن وارد عمل شده و باعث ایجاد شدن کلاژن جدید و سالم میشود .سوراخ ایجاد شده همچنین نقش یک کانال ایجاد شده جهت حمل مواد معدنی مورد نظر به لایه های مختلف  پوست را برای درمان بهتر دارد به این ترتیب جذب سرمهای پوستی،کرمها و کوکتلها بعد از میکرونیدلینگ هزار برابر می شود‏.‏از محاسن دستگاه درماپن این است که سرعت قلم به حدی بالاست که هنگام کشیدن آن بر روی پوست هیچگونه خراشی برخلاف درماپن های دیگر روی پوست ایجاد نمیشود‏.‏نیدل های مخصوص این قلم ۱۰۰% تیتانیومی بوده و همراه با این دستگاه دو عدد کارتریج استاندارد در جعبه موجود میباشد.برای خرید محصولات زیبایی می توانید به سایت گودبرگ مراجعه نمائید .

کاربردهای میکرونیدلینگ

۱-جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک پوست
۲-درمان جای جوش و آکنه
۳-استرچ مارک یا ترک‌های ناشی از حاملگی، چاقی و بلوغ
۴-آثار ناشی از زخم های شدید و سوختگی

مزایای روش میکرونیدلینگ چیست؟

روش میکرونیدلینگ موجب افزایش کارایی و نفوذ مواد فعال در هنگام آماده‌سازی معمول پوست می‌شود.
تولید کلاژن و جریان خون را تحریک می‌کند.
سوزن‌های تیانیوم پزشکی این روش را به روشی غیر حساسیت‌زا برای بافت انسان تبدیل کرده است.
مقرون به‌صرف در مقایسه با سایر فرایندهای بازسازی سطح پوست.
می‌توان از روش میکرونیدلینگ در همه انواع پوست ازجمله پوست‌های تیره استفاده برد.
می‌توان ازاین‌رو در همه مناطق بدن ازجمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌های حساس اطراف چشم‌ها، دهان و گردن استفاده کرد.

اثرات میکرونیدلینگ در پوست چیست؟

بافت پوست را بهبود و ظاهر چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.
موجب بازسازی بافت می‌شود.
زخم را تغییر شکل می‌دهد به‌خصوص زخم‌های حاصل از آکنه را می‌توان از بین برد زیرا با این روش فیبرهای کلاژن جدید بافت زخم را باپوست تازه پوشش می‌دهد.
کاهش اندازه روزنه‌های پوست
بهبود ترک‌های پوستی

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  ریزش مو تا چه اندازه طبیعی است

 

چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز داریم و با چه فاصله زمانی باید این فرایند را تکرار نمود؟

این موضوع کاملاً بستگی به نوع مشکل و انتظارات بیمار دارد. هرچه مشکل بیمار حادتر باشد نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری است ولی به‌طورکلی میکرونیدلینگ را می‌توان هر چهارتا شش هفته تکرار نمود تا هنگامی‌که به نتیجه موردنظر برسید. جهت تحریک تولید کلاژن باید 3 بار ازاین‌رو استفاده برد و بین هر یک از این درمان‌ها باید 4 تا 6 هفته فاصله باشد. جهت کاهش جای زخم 3 تا 6 جلسه درمانی توصیه می‌شود. تعداد درمان‌ها به پاسخ هر فرد به درمان و به میزان آسیب که تازه است یا خیر بستگی دارد. میکرونیدلینگ در همه بخش‌های پوست بدن (گردن سر و سینه بازو پاها) مورداستفاده دارد. بسیاری از افراد پس از جلسه اول نتایج آن را می‌بینند.

عوارض جانبی فرایند میکرونیدلینگ چیست؟

خوشبختانه این روش به دلیل غیرتهاجمی بودن علاوه بر نتایج بسیار درخشان اثر جانبی زیادی وجود ندارد و در 150000 مورد از این عمل حتی یک عارضه جانبی هم گزارش نشده است.

خطرات ناشی از عفونت پس از عمل

ازآنجایی‌که کانال‌های ریز که در اثر سوزن ایجادشده‌اند ظرف مدت یک ساعت بسته می‌شود و این روش تحت شرایط کلینیک انجام می‌پذیرد پس بروز عفونت پس از عمل بعید است. البته افرادی که این عمل را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند ممکن است با مشکلات زیادی ازجمله عفونت مواجه شوند.

آیا من کاندیدای مناسب استفاده از روش میکرونیدلینگ هستم؟

میکرونیدلینگ صورت را می‌توان بدون خطر روی انواع رنگ و نوع پوست مورداستفاده قرارداد؛ زیرا در این روش اپیدرم و به‌طور خاص ملانوسیت ها در منطقه بازال دست‌نخورده باقی می‌ماند؛ و خطر تغییر رنگ‌دانه یا هایپرپیگمانتسیوم التهابی پس از عمل کم است. میکرونیدلینگ پوستی می‌تواند مناطقی حساس و شکننده پوست را که با سایر روش‌ها نمی‌توان درمان نمود تحت درمان قرارداد. این مناطق شامل چشمان، گردن و پشت دستان است.

این روش برای بیماران زیر نباید مورداستفاده قرار گیرد:

افرادی که در سه ماه گذشته اکوتان (ایزوترتینوین) مصرف کرده‌اند
کسانی که زخم باز، بریدگی یا خراش باز روی پوست خوددارند
در سال گذشته از درمان‌های همراه با اشعه استفاده برده‌اند
مبتلابه عفونت پوستی، بیماری‌های پوستی و هر پس سیمپلکس هستند.
افراد باردار و در دوره شیردهی
افراد باسابقه ابتلا به کلوئید یا مناطق زخم بزرگ یا کندی در بهبود زخم.
قیمت و هزینه میکرونیدلینگ
طول درمان 4 تا 6 جلسه هر 30روز یکبار (تعداد جلسات مورد نیاز در افراد مختلف متفاوت است)

 

microneedling

microneedling

سوالات متداول میکرونیدلینگ

1 – آیا میکرونیدلینگ با درد همراه است؟

درد مختصر و سوزش در این روش حس می‌شود که غیرقابل‌تحمل نخواهد بود ولی معمولاً پزشک با توجه به خواست بیمار قبل از میکرونیدلینگ صورت، از کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند تا دردی که در طول این عمل حس می‌شود کاهش یابد.

2 – چقدر طول میکشد تا نتایج میکرونیدلینگ مشخص شود؟

در بسیاری از افراد به مدت 24 تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ، حالتی مانند حالت آفتاب‌سوختگی اندک، قرمزی و کمی تورم در پوست رخ می‌دهد و ممکن است کبودی و خونریزی خفیفی نیز ایجاد شود. در ظرف یک تا دو هفته پس از درمان پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می‌گردد.

3 – آیا میکرونیدلینگ نیاز به استراحت و دوره نقاهت دارد؟

خیر. واکنش‌های التهابی پوست بسیار اندک است و ظرف چند ساعت از بین می‌رود و رنگ قرمز پوست نیز به رنگ صورتی درمی‌آید و ممکن است 12 تا 48 ساعت باقی بماند. جهت کاهش قرمزی پس از عمل، استفاده از اسید هیالورونیک توصیه می‌شود و جهت حفاظت از پوست بهتر است از ضد آفتاب حاوی زینک استفاده شود. پس‌ازاین عمل می‌توان از لوازم‌ آرایشی ملایم استفاده نمود.

4 – آیا می‌توان از میکرونیدلینگ روی هر رنگ پوست استفاده برد؟

بله. برخلاف انواع لیزر که معمولاً در انتخاب رنگ پوست باید دقت شود میکرونیدلینگ را می‌توان روی همه انواع رنگ‌ها و انواع پوست‌ها استفاده کرد. هیچ خطر در رابطه با التهاب پس از عمل و هایپرپیگمنتیشن وجود ندارد.

5 – پس از درمان از چه موادی نباید روی پوست استفاده کرد؟

در وب سایت healthline آمده جهت اطمینان از بهبودی بهتر است 2 تا 3 روز از محصولات AHA(اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده خودداری شود؛ و نباید در برابر خورشید قرار گرفت یا می‌توان از ضد آفتاب حاوی روی استفاده برد. معمولاً پزشک بعد از عمل داروهای موردنیاز و همچنین کرم‌های مناسبی را به فرد معرفی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *