دسته‌بندی نشده, زیبایی, زیبایی پوست

روشن کردن پوست با 2 روش پزشکی و خانگی

ace

داشتن پوستی روشن ، شفاف بدون لک خواسته هر شخصی است. امروزه محصولات برای روشن کردن پوست با روش هایی به عنوان کرم های سفید کننده ، سفید کننده ، روشن کننده پوست یا کرم های محو کننده شناخته می شوند همچنین در لابراتوار های داخلی و خارجی انواع محصولات برای روشن شدن پوست و ضد لک تولید میشود مانند کوکتل ها .

با کاهش رنگدانه ای به نام ملانین که به عنوان روشن کننده در پوست عمل می کنند. اکثر محصولاتی که برای روشن کردن پوست از ملانین استفاده می کنند این کار را برای درمان مشکلات پوستی مانند لکه های پیری ، زخم ها، آکنه یا تغییر رنگ مربوط به هورمون ها انجام می دهند. همچنین این روش برای روشن کردن پوست تیره به طور طبیعی استفاده می شود.

بعضی از محصولات که روشن کننده پوست هستند خطرات زیادی را به همراه دارد. مانند هر محصول جدید که لازم است امتحان خود را پس بدهند ، حتماً قبل از خرید و استفاده از روشن کننده پوست ، برچسب آن را بخوانید تا از نوع محصول عوارض و ترکیبات آن اگاه شوید. در این مقاله به روش هایی برای روشن کردن پوست خواهیم پرداخت.

روشن کردن پوست صورت

چه چیزی رنگ پوست را تعیین می کند

رنگ پوست بر اساس میزان ملانین موجود در پوست تعیین می شود. ملانین رنگدانه ای است که توسط سلول های تخصصی به نام ملانوسیت ها تولید می شود. افرادی که پوست تیره دارند ملانین بیشتری دارند.

میزان ملانین پوست شما عمدتا به ترکیب ژنتیکی شما بستگی دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، هورمون ها ، آسیب پوست و قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی نیز می تواند بر تولید ملانین تأثیر بگذارد.

تغییرات در رنگ پوست اغلب خود به خود برطرف می شود. به عنوان مثال ، رنگ موهای برنزه زمانی محو می شود که میزان تماس مستقیم با نور خورشید کاهش یابد. اما با گذشت زمان ، تغییر رنگ های خاصی مانند لکه های “سن” یا لکه های “کبد” کم و بیش دائمی می شوند.

سفید کننده پوست چیست

سفید کردن پوست یک روش زیبایی برای کاهش برجستگی رنگ پوست و حتی یکدست شدن رنگ پوست است.

برخی از افراد برای تغییر رنگ چهره خود از روشن کننده پوست برای کل بدن خود استفاده می کنند ، اما این می تواند بسیار خطرناک باشد. ماده فعال برخی از روشن کننده های پوست جیوه است ، بنابراین سفید شدن می تواند منجر به مسمومیت با جیوه شود.

جیوه یک عامل سمی است که می تواند مشکلات جدی روانی ، عصبی و کلیوی ایجاد کند. زنان بارداری که از روشن کننده پوست با جیوه استفاده می کنند ، می توانند جیوه را به فرزند متولد نشده خود منتقل کنند.

استفاده از جیوه به عنوان عنصری در روشن کننده های پوست در ایالات متحده ممنوع است ، با این حال ، برخی از روشن کننده های پوست تولید شده در خارج از ایالات متحده هنوز هم ممکن است حاوی جیوه باشند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  خواص ویتامین ب کمپلکس برای پوست

هنگام استفاده از محصولات سفید کننده باید در نظر داشته باشید که این محصولات بدون جیوه باشند.

روشن کننده پوست

روشن کننده های پوست چگونه کار می کنند

روشن کننده ها از ترکیبات خاصی برخوردار هستند مانند ملانین، ویتامین سی و گلوتاتیون ها این ترکیبات موجب روشن شدن پوست و همینطور یکدست شدن رنگ پوست میشوند. محصولاتی که شامل این ترکیبات میشوند میتواند باعث روشن کردن پوست شما شود .

ملانین : ملانین مشتق شده از اسید آمینه تیروزین است، رنگ پوست انسان به وجود ملانین‌ها در پوست بازمی‌گردد. پوست انسان‌ها طیف رنگی از مشکی تا سفید و به علت وجود رگ‌ها مایل به صورتی است با این حال از اسیدهای آمینه ساخته نشده‌است و یک پروتئین نیست. رنگدانه‌ای است که در یک گروه تخصصی از سلول‌های شناخته شده به عنوان ملانوسیت‌ها تولید می‌شود.

روشن کننده های پوست حاوی یک ماده فعال یا ترکیبی از مواد هستند که میزان ملانین را در پوست محل استفاده کاهش می دهد.

ویتامین c : ویتامین سی دارای ترکیباتی است که باعث محافظ از پوست و همینطور تقویت آن میشود، حتی ویتامین سی به صورت موضعی می تواند از پوست شما محافظت کند و پوست شما را ترمیم و تقویت کند. نوع و غلظت ویتامین C در محصولات مختلف متفاوت است اما در نظر داشته باشید از محصولاتی را به عنوان روشن کننده پوست استفاده کنید که دارای ویتامین C هستند.

گلوتاتیون : گلوتاتیون (GSH) یک پپتید متشکل از سه اسید آمینه اساسی است که نقش مهمی در بدن ایفا می کند. کارشناسان در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که میزان کمبود شدید گلوتاتیون در بدن افراد اغلب به دلایل زیر است:

  • پیری
  • عفونت
  • استرس مزمن
  • صدمات
  • سموم محیطی
  • مصرف غذاهای ناسالم
  • مصرف غذاهای اصلاح شده ژنتیکی
  • مصرف شیرین کننده های مصنوعی
  • استفاده بیش از حد از آنتی ‌بیوتیک ‌ها
  • و پرتودرمانی که امروز به راحتی برای بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.

پژوهشگران بر این باورند که گلوتاتیون برای سلامت ما بسیار ضروری است و سطح GSH در سلول ‌های ما یک پیش ‌بینی ‌کننده است که نشان می ‌دهد چقدر عمر خواهیم کرد!

گلوتاتیون کاربرد های متفاوتی دارد از جمله این کاربرد،  استفاده از گلوتاتیون داخل وریدی برای روشن کردن پوست است.

روش هایی برای روشن کردن پوست

انواع روش های مختلفی برای روشن کردن پوست وجود دارد از جمله روش هایی مانند استفاده از محصولات طبیعی مانند انواع ماسک ها، یا استفاده از انواع کوکتل های تقویتی پوست و همینطور محصولات ارایشی و یا کرم هایی که به طور موضعی استفاده میشود .

ماسک های خانگی برای روشن کردن پوست

روش های متعددی برای روشن شدن پوست با مواد طبیعی وجود دارد از جمله این روش های خانگی برای روشن کردن پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش، یکی از دلایل تغییر رنگ و تیره شدن پوست است. برای روشن شدن پوست صورت و نیز جوان نگه داشتن پوست بهتر است در مواقع غیرضروری از خانه خارج نشوید و خیلی خودتان را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید اگر زیر نور خورشید قرار گرفتید حتما از کرم ضد افتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  درمان لاغری صورت

استفاده از لایه بردار ها برای روشن کردن پوست

استفاده از لایه بردار ها باعث از بین بردن سلول های مرده پوست میشود و همین امر روشن کردن پوست را به همراه دارد حتما از لایه بردار ها در روتین روزانه خود استفاده کنید.

اسکراب شنی صورت و بدن روشن کننده

به کارگیری مواد طبیعی روشن کننده پوست

بعضی از مواد خراکی که روزانه ما از انها استفاده میکنیم قابلیت روشن کنندگی دارند مانند آبلیمو، سیبزمینی، زردجوبه، عسل و … برای اطلاع از انواع ماسک های خانگی که خواص روشن کنندگی دارند میتوانید کلمه ماسک خانگی برای روشن شدن پوست را در گوگل سرچ کنید.

کوکتل های روشن کننده پوست

امروزه با پیشرفت تکنولوژی محلول هایی با خواصیت روشن کننده و ضد لک تولید شده اند این محلول ها از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده اند که باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست میشود. که معمولا نتیجه خوبی به همراه دارند و در کمترین زمان شما روشن شدن پوست خود را احساس خواهید کرد.

انواع کوکتل های روشن کننده

یکی از کوکتل های روشن کننده که از کیفیت بالایی برخوردار است کوکتل روشن کننده رادیانس است.

کوکتل رادیانس فیوژن جز محصولات زیبایی است که نقش ترمیم پوست، روشن کننده و ضد لک را ایفا می کند.

کی از برند های مطرح زیبایی برند فیوژن است، این برن ساخت کشور اسپانیا بوده که کوکتل F-RADIANCE  را برای کاهش لک‌های تیره پوستی، یکدست کردن رنگ پوست و درخشش پوست معرفی کرده.

این کوکتل دارای ترکیبات ویژه ای از جمله حاوی گلوتاتیون (Glutathione)، رتینول (Retinol)، ویتامین سی (Vitamin C)، پپتید TGP2 Biomimetic Peptide، پپتید بتا آلانین (Acetyl Glycyl Beta-Alanine Peptide) و فاکتور رشد TRX (TRX Growth Factor) است.

کوکتل ضد لک رادیانس فیوژن

F-Radiance بهترین درمان در برابر رنگدانه ها و روشن شدن پوست است. هر ویال فقط حاوی مواد فعال است ، بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده یا سایر مواد شیمیایی. روشن شدن پوست شاید سخت ترین روش درمان باشد زیرا رنگدانه یک فرآیند مداوم است و محصول باید به طور مداوم استفاده شود. به منظور دستیابی به نتایج موثر ، کوکتل رادیانس بر روی 2 مکانیسم عمل می کنیم: در سطح ملانوسیت ها برای کاهش تولید ملانین و در لایه های سطحی پوست با ایجاد لایه برداری نرم برای تحریک گردش پوست به منظور از بین بردن سلول های سطحی رنگدانه ها پس از چند بار استفاده ، رنگ پوست روشن می شود و نتایج چشمگیری در دراز مدت به دست می آید.

انواع کوکتل ها برای روشن کردن و از بین بردن لک هایی پوستی در بازار وجود دارد برای اطلاع از مشخصات انواع کوکتل های روشن کننده و شفاف کننده پوست صورت و همینطور خرید این محصولات میتوانید وارد سایت گودبرگ شوید و از مشخصات انواع کوکتل ها اگاه شوید، انواع کوکتل ها در فروشگاه اینترنتی گودبرگ برای راحتی شما عرضه میشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *