آموزشی, رژیم, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

اشتباهات تغذیه ای در مورد پوست

اشتباهات تغذیه ای در مورد پوست

اشتباهات تغذیه ای در مورد پوست

اشتباهات تغذیه ای که برای پوست مضرند

۱ – افراط در مصرف قندهای ساده.

هیچ کس بعد از گذراندن یک روز خسته کننده به سراغ خوردن یک پاکت پُر از هویج نمی رود بلکه سعی می کند که خستگی خود را با خوردن یک ظرف بزرگ بستنی فرو بنشاند. اما این انتخاب روز خسته کننده شما را به روزی بدتر از آنچه که تصورش را می کنید، مخصوصاً برای پوست شما، تبدیل می کند. علت این است که شکر اضافی موجود در این نوع مواد غذایی باعث افزایش ناگهانی قند خون شده و بدن را دچار التهاب مزمن می کند. التهاب مزمن نیز باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست می شود. قند به طور دائم به کلاژن پوست متصل می شود و هر بار که خوراکی شیرین مثل آبنبات، بستنی و مواد غذایی فراوری شده می خورید، این اتفاق تکرار می شود. مشکلات پوستی مثل آکنه و سرخی پوست با مصرف شیرینی جات، شدیدتر می شوند.

فرآیندی که طی آن این اتفاق در بدن می افتد، بسیار مخرب است. بنابراین بهتر است که هر زمان که هوس شیرینی جات کردید از مواد غذایی که به صورت طبیعی شیرین بوده و حاوی آنتی اکسیدان هستند، مثل میوها، استفاده کنید تا التهاب ناشی از مصرف قند و افزایش ناگهانی انسولین را خنثی کند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  بازسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس

 

 

Nutritional Mistakes About Skin

Nutritional Mistakes About Skin

۲ – افراط در خوردن غذاهای نشاسته ای و غذاهایی که شاخص گلایسمیک بالایی دارند.

هر قدر که غذاهایی که می خورید، شاخص گلایسمیک بالاتری داشته باشند، پوست شما هم زودتر پیر می شود. از جمله این گونه غذاها می توان به نان سفید، پاستا و برنج سفید اشاره کرد که قند خون را به سرعت افزایش می دهند و در بدن التهاب ایجاد می کنند. در طی این فرآیند، آنزیم هایی در بدن تولید می شوند که کلاژن و الاستین پوست را شکسته و در پوست چین و چروک ایجاد می کنند. از سوی دیگر اگر به جای غذاهایی که شاخص گلایسمیک بالایی دارند از غذاهایی با شاخص گلایسمیک پایین مثل غلات کامل و حبوبات استفاده شود، آکنه کاهش پیدا می کند. بنابراین، دفعه دیگر که هوس خوردن نان به سرتان زد، بهتر است که از نان های تهیه شده از غلات کامل که شاخص گلایسمیک پایینی دارند و ضد التهاب و سرشار از آنتی اکسیدان هستند، استفاده کنید.

 

 

Nutritional Mistakes About Skin

Nutritional Mistakes About Skin

۳ – فراموش کردن تعداد نوشیدنی هایی که در روز مصرف کرده اید.

یکی از منابع قندی که در برنامه غذایی بسیاری از افراد وجود دارد، نوشابه ها هستند. قند نوشابه نیز مانند قند سایر مواد غذایی باعث پیری زودرس می شود و آکنه و سایر موارد التهابی پوست را افزایش می دهد، به خصوص به این دلیل که قند موجود در نوشیدنی ها و نوشابه ها به سرعت وارد جریان خون می شود. در این بین نوشابه بیش از هر نوشیدنی دیگری برای پوست مضر است زیرا رنگ تیره نوشابه سیاه ناشی از ترکیبات خاصی در آن است که روند پیری پوست را تسریع می کنند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  زیبایی پوست در سفر

همچنین، خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که باعث پیری پوست می شود زیرا آب موجود در سلول ها، پوست را تازه نگه می دارد و خطوط و چروک های پوستی را کاهش می دهد. پس اگر در مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین افراط شود، رگ های خونی تنگ می شوند و گردش خون کاهش پیدا کرده و منجر به کم آبی بدن می شود.

 

 

Nutritional Mistakes About Skin

Nutritional Mistakes About Skin

سخن آخر:

به اندازه کافی آب بنوشید و از غذاهایی که سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های سالم (مثل چربی موجود در ماهی) استفاده کنید تا از بروز التهاب در پوست و پیری زودرس آن جلوگیری کنید. گرچه اثر سالم غذا خوردن به سرعت استفاده از روش های درمانی شیمیایی و بوتاکس خود را نشان نمی دهد اما نباید دست کم گرفته شود. بخش مهمی از زیبایی، احساسی است که نسبت به خود دارید. مطمئن باشید که خوردن آبنبات و نوشابه، اعتماد به نفس لازم را در شما ایجاد نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *