دسته‌بندی نشده, زیبایی, ژل, فیلر

راهکار هاي موثر براي رفع خط خنده | روش هاي پيشگيري از ايجاد خط خنده

رفع خط خنده

خط خنده چین و چروک یا چروک هایی در پوست صورت فرد است که در گوشه های بیرونی دهان ظاهر می شود.
این خطوط زمانی بیشتر نمایان می شوند که شخصی لبخند می زند یا می خندد ، جایی که این نام از آنجا آمده است. خطوط خنده بیشتر در اثر تکرار حرکات صورت از جمله اخم ، لبخند ، خندیدن و هر گونه حالت دیگر صورت ایجاد می شود.
سایر علل بالقوه عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، افزایش سن ، ژنتیک یا استعمال دخانیات.

خط خنده چيست

خط خنده يا خط لبخند چين و چروک هاي پوستي هستندد که در کنار دهام و يا چشم ايجاد ميشوند که ممکن است دلايل متفاوتي داشته باشند. از جمله شلي پوست، بالا رفتن سن، قرار گرفتن در نور مستقيم افتاد به طور مداوم، استعمال دخانيات و … . اين خط ها هنگام خنديدن بيشتر مشخص ميشود روش هاي مختلفي براي رفع لبخند وجود دارد از جمله ماساژ صورت به طور روتتين و روزمره و يا راه هايي با جواب دهي سريع تر ماننده استفاده از انواع فيلر و يا بوتاکس.

تمرینات خطوط خنده در اطراف دهان

این تمرینات آسان را امتحان کنید تا خط خنده در اطراف دهان کاهش یابد.
تمریناتی وجود دارد که ممکن است به فرد کمک کند خطوط خنده را در گوشه و کنار دهان کاهش دهد. این تمرینات ماهیچه هایی را هدف قرار می دهند که ممکن است به سفت شدن پوست صورت کمک کند.خط لبخند

تمرین شماره 1 براي رفع خط خنده

شخص دارای ماهیچه هایی روی صورت است که تقریباً هرگز کار نمی کند. عضله مورد نظر در اولین تمرین یکی از آنهاست. ماهیچه های orbicularis oris که برای کنترل تپش قلب و بستن دهان استفاده می شوند ، در پیشگیری و کاهش ظاهر خطوط خنده مهم هستند.
برای هدف قرار دادن این ماهیچه ها:

  1.  گوشه های دهان را با انگشتان اشاره قلاب کنید.
  2.  حدود یک چهارم اینچ را از حالت استراحت بیرون بکشید.
  3.  با انگشتان دست مقاومت کنید و از عضلات دهان برای سفت شدن گوشه های دهان به سمت یکدیگر استفاده کنید.
  4.  موقعیت را حدود 5-10 ثانیه نگه دارید.
  5. عضلات را شل کرده و سپس تکرار کنید.
  6.  10 تا 25 مرتبه اين حرکت را تکرار کنيد.
تمرین شماره 2 براي رفع خط لبخند

ماهیچه های گونه نقش مهمی در بالا کشیدن پوست و سفت شدن آن دارند. تقویت عضلات گونه ممکن است به کاهش خطوط خنده کمک کند. برای تقویت عضلات گونه:

  1. از نوک انگشتان اشاره برای فشار آوردن به خطوط خنده اطراف دهان استفاده کنید.
  2.  با اعمال فشار ، لب ها را تا جایی که ممکن است باز کنید ، لبخند بزنید.
  3.  لبخند را حدود 5-10 ثانیه نگه دارید.
  4.  آرام باشید و تکرار کنید.
  5. 15 تا 30 تکرار را هدف قرار دهید.
تمرین شماره 3 تقويت ماهيچه هاي صورت

لبخند زدن می تواند به تقویت ماهیچه های صورت کمک کند. کسی که می خواهد خطوط خنده را کاهش دهد می تواند موارد زیر را امتحان کند:

  1.  در حالی که لب ها تا حدی از هم جدا شده اند ، گوشه های دهان را به سمت صورت بکشید.
  2.  تا آنجا که ممکن است ، عقب بکشید ، در حالی که لب ها موازی هستند.
  3. حدود 10 ثانیه نگه دارید.
  4.  آرام باشید و تکرار کنید.
  5. سعی کنید 10-25 تکرار را انجام دهید.

تمرین شماره 4 سفت شدن خطوط خنده

یک لبخند بزرگ و کامل نیز می تواند به تقویت ماهیچه های اطراف دهان و سفت شدن خطوط خنده کمک کند. برای تمرین عضلات اطراف دهان ، فرد می تواند موارد زیر را امتحان کند:

  1. دندان ها را بسته نگه دارید و شروع به لبخند زدن کنید.
  2.  تا آنجا که ممکن است لبخند بزنید.
  3.  حدود 10 ثانیه نگه دارید.
  4.  آرام باشید و تکرار کنید.
  5. سعی کنید این کار را برای 10-20 تکرار انجام دهید.

دارو هاي طبيعي براي رفع خط خنده

بسیاری از داروهای بالقوه برای خطوط خنده وجود دارد. میزان تأثیر آنها بستگی به فرد دارد. ممکن است قبل از یافتن گزینه ای که برای او مناسب است ، بیش از یک گزینه را امتحان کنید.
برخی از داروهای طبیعی که باید امتحان شوند عبارتند از:

  • مالیدن روغن ، مانند روغن نارگیل ، روی خطوط
  •  مرطوب کننده های طبیعی ، ترجیحاً یک شبه
  • مالیدن آب لیمو به طور مستقیم روی خطوط ، مراقب باشید که از ناحیه چشم جلوگیری کنید
  •  نوشیدن مقدار زیادی آب

 رفع خط خنده با استفاده از فيلر

اشعه فرا بنفش خورشید فیبرهای کلاژن و الاستین پوست شما که موجب نرمی و محافظت آن می شوند را از بین می برد. همچین سیگار کشیدن نیز باعث تجزیه این فیبرها می شود. هر چه سن شما بالاتر می رود نیز بروز آسیب های فزاینده به پوست می تواند این خط ها را نمایان تر سازد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  درمان خشکی پوست صورت

حتی بدون سیگار کشیدن یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن نیز بالا رفتن سن می تواند در این موضوع تاثیر گذار باشد. با بالا رفتن سن ، ساختار استخوان های گونه صاف تر می شود. این باعث می شود که پوست گونه های شما آویزان شود یا پایین بیفتد. به همه این ها جاذبه را نیز اضافه کنید که سال هاست به پوست ما فشار وارد می کند و موجب کاهش طبیعی کلاژن و الاستین پوست می شود. در نتیجه همه این ها، چین و چروک ها، پوست شل و خط های خنده ظاهر می شوند.

کاهش یا اضافه وزن شدید نیز می تواند با موضوع خط های لبخند مرتبط باشد. کاهش وزن منجر به پوست شل تر می شود، خصوصا در صورت و گردن. افزایش وزن می تواند گونه ها را چاق تر کند و منجر به خط های خنده شود.

همچنین خوابیدن به پهلو ممکن است خط های لبخند یک سمت یا هر دو سمت صورت را عمیق تر کند، اما نیازی نیست برای جلوگیری از این موضوع به پشت بخوابید. قطعا اگر عمیق تر نشدن خط های لبخند برای شما نگران کننده است می توانید به پشت بخوابید، اما با این حال، یک خواب خوب شبانه نیز به همان اندازه برای ترمیم پوست و سالم ماندن ضروری است.

تزريق ژل و فيلر براي رفع لبخند يکي از محبوب ترين روش هاي از بين بردن خط لبخند است.

تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده

فوايد رفع خط خنده با استفاده از فيلر

تزريق فيلر براي رفع خط خنده براي تمام سنين قابل استفاده است و محدوديت در سن ندارد. بلافاصله پس از انجام جلسه درمانی متوجه نتایج آن خواهید شد اما تا حدود ۲ هفته پس از درمان، اثرات کامل آن را نخواهید دید. این تاخیر صرفاً به این دلیل است که اسید هیالورونیک برای حل درست و کامل به زمان نیاز دارد. معمولاً حدود دو هفته پس از درمان باید برای یک قرار ملاقات به پزشک مراجعه کنید تا نتایج درمان شما بررسی شود و در صورت نیاز به اصلاحات، اقدامات لازم صورت بگیرد

عوارض از بين بردن خط خنده با استفاده از فيلر

تزريق فيلر با درد بسيار جزئي همراه است اما درصورت تمايل ميتوانيد از کرم هاي بي حسي استفاده کنيد. تزریق فیلر نیز مانند هر تزریق دیگری، مقداری خطر تورم و کبودی دارد؛ به خصوص در ۴۸ ساعت اول با اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون و مصرف آرمیکا یک هفته قبل از درمان، می‌توان این عوارض را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بهترين فيلر براي رفع خط لبخند

کي از فيلر هايي که از کيفيت بالايي برخوردار هستند و به خوبي ميتوانند مشکل خط خنده شما را رفع کنند ژل آلیاکسین Aliaxin GP است.

عملکرد منحصر به فرد آلیاکسین جی پی، تاثیرات درمانی طولانی مدت و لیفتینگ خطوط عمیق صورت بخصوص در چین نازولابیال و حجم دهی لب را تضمین می کند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از تجربیات محققان IBSA ، می توانیم به این نتیجه برسیم که مدت ماندگاری ژل های Aliaxin تا ۸-۱۲ ماه است. اما این ماندگاری به صورتی است که بر اساس ارزیابی خشن بودن یا Roughness پوست با آنالیز پروفیلومتریک و به کمک Confocal microscopy ارزیابی می شود.

۲ وزن ملکولی: KDa ۲۰۰۰ , ۱۰۰۰

HA: mg/ml ۲۵ غلظت

هدف:

۱- برطرف کردن چروک های عمیق صورت چین نازولابیال

۲- گلابلا

۳- دور لب Marionette lines

۴- تشدید حجم دهی چانه

۵- تشدید حجم دهی لب ها

نوع ژل :

مونوفازیک مونودنسیفاید Monophasic Monodensified

ذرات پارتیکل در ژل : همگن فاقد پارتیکل

سختی ژل:

ژل سخت

درجه انسجام ژل (Cohesivity) : انسجام بافتی بسیار بالا نسبت به ژلهای بایفازیک و حتی همه ژلهای مونوفازیک موجود در مارکت که به واسطه درصد پایین کراس لینک شدگی اسید هیالورونیک (PDI= ۱,۲ Mw/Mn) و تثبیت حرارتی آن ، آلیاکسین را تبدیل به یک ژل مونوفازیک همگن با مشخصات متعادل رئولوژیکال کرده است.

 GP Aliaxin filler

GP Aliaxin filler

 

مطالعات بالینی Aliaxin GP

در مطالعه ای که بر روی ۲۵ بیمار با تزریق ۰,۵ میلی لیتر Aliaxin GP با تکنیک لاینر در فلد نایزولیبیال صورت گرفت ۵۰% لطافت پوست بعد از ۶ گذشت ماه از درمان همچنان باقی مانده بود ((Fabbrocini et al. ۲۰۱۴

همچنین از نظر حجم ایجاد شده بر اساس آنالیزهای پروفیلومتریک، طی مطالعه ای که روی ۳۰ مورد در یک بازه زمانی ۴-۶ ماهه صورت پذیرفته و پس از تزریق ۰/۵ میلی لیتر از آلیاکسین جی پی و با استفاده از تکنیک لاینر در ناحیه نازولیبیال نشان داده شد که ۸۰% حجم فیلر در موارد مورد مطالعه ۶-۸ ماه پس از تزریق باقی مانده بود(Pharm.Res. ۲۰۱۴).

این مطلب را هم میتونی بخونی  روشن کردن پوست با 2 روش پزشکی و خانگی

اصلاح زیبایی با ماندگاری ۸-۱۲ ماه
حجم متوسط تزریق ۲ میلی لیتر (۲x۱ ml)
بدون هیچ گونه اثر برجستگی و گلوله شدن ژل در زیر بافت

برند آلیاکسین

برند آلیاکسین دارای یک تکنولوژی منحصر به فرد است که مبتکر آن کمپانی IBSA Institute Biochemique SA می باشد که در آن دو مولکول با وزن مولکولی سنگین و سبک هیالورونیک اسید با هم ادغام شده اند. این تکنولوژی این اجازه را می دهد که محصولی با دو ترکیب با وزن مولکولی متفاوت (وزن ملکولی سنگین H-HA و سبک L-HA ) در قالب یک محصول واحد در دسترس قرار گیرد. این ویژگی منحصر به فرد که شامل ترکیب ۲ مولکول اسید هیالورونیک با وزن های ملکولی سنگین و سبک می شود باعث بهبود چشم گیر ظاهر پوست می شود و این امر از طریق افزایش آبرسانی عمیق پوست ، افزایش قابلیت کشسانی پوست و بهبود آبرسانی ترانس اپیدرمال محقق می گردد.

فیلرهای Aliaxin

 

Aliaxin GP

Aliaxin GP

فیلرهای Aliaxin به خوبی از مشخصه های هیالورونیک اسید بهره برده و نه تنها عمل Lifting را از طریق پرکردن بلکه از طریق آبرسانی به بافت (عمدتا جذب آب) و تحریک بافت جهت فراخوانی فاکتورهای مختلف تولید کلاژن و الاستین نیز انجام می دهد.

عملکرد بیولوژیکی اسید هیالورونیک با وزن ملکولی سبک (HA-L): القاء عملکرد تغذیه و آبرسانی سلولی عمیق

عملکرد مکانیکی اسید هیالورونیک با وزن ملکولی سنگین (HA-H): ایفای نقشی اساسی در حفظ ساختار ماتریس اکستراسلولار

Aliaxin GP

بوتاکس

بوتاکس لزوما اولین روشی نیست که بسیاری از مردم می خواهند از آن استفاده کنند. این شامل تزریق یکی از قوی ترین سموم طبیعی برای فلج شدن عضلات مسئول ایجاد ابرو است. این امر ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

رفع خط خنده با استفاده از بوتاکس

بوتاکس (سم بوتولینوم) پروتئینی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این ماده با انسداد موقت تکانه‌های عصبی به ماهیچه‌های تزریق شده آن‌ها را بی‌حرکت می‌کند. به این ترتیب فعالیت ماهیچه ایجاد کننده خطوط و چین و چروک کاهش می‌یابد. اثر زیبایی بوتاکس نخستین بار در سال 1989 ثبت شد و به سال 2002 مورد تایید سازمان غذا و دارو FDA قرار گرفت. امروزه بوتاکس کاربردهای متعدد و طرفداران بی‌شمار در میان بانوان و آقایان دارد، چرا که تزریق بوتاکس در مقایسه با روش‌های درمانی قدیمی‌تر مانند جراحی پلاستیک عملی با تهاجم کمتر و نتیجه‌ای طبیعی‌تر است.

عوارض بوتاکس براي رفع خط لبخند

عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس جزئی و موقتی است و مواردی چون قرمزی، ورم و کبودی را شامل می‌شود. با خودداری از مالیدن یا ماساژ دادن ناحیه‌های درمان شده به مدت 4 ساعت می‌توان به راحتی از پخش شدن بوتاکس در ماهیچه‌های مجاور جلوگیری کرد. اگر تبخال (زخم سرد) زدن در اطراف دهان سابقه داشته باشد، ممکن است با تزریق بوتاکس تبخال ایجاد شود. داروهای تجویزی مانند قرص‌های والترکس، فمویر یا آسیکلوویر یا کرم‌های موضعی مانند پماد زوویراکس باید در دسترس باشد.

بوتاکس براي رفع خط خنده

بوتاکس لزوما اولین روشی نیست که بسیاری از مردم می خواهند از آن استفاده کنند. این شامل تزریق یکی از قوی ترین سموم طبیعی برای فلج شدن عضلات مسئول ایجاد ابرو است. این امر ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

آرایش براي رفع خط لبخند

يکي از روش هاي قابل دسترس براي افراد استفاده از لوازم آرايشي براي پنهان کردن خط لبخند است، برای برخی از افراد ، راه حل بسیار کمتر تهاجمی استفاده از آرایش برای پنهان کردن خطوط خنده است. آموزش های زیادی وجود دارد که بینشی در مورد استفاده از آرایش برای پوشاندن خطوط ظريف لبخند ارائه ميدهند.

ساير محصولات براي از بين بردن خط لبخند

علاوه بر بوتاکس ، برخی گزینه های ایمن دیگر نیز وجود دارد که می تواند به کاهش خطوط خنده تزریق شود. برخی از جایگزین های احتمالی بوتاکس عبارتند از Juvederm ، Restylane ، Elevess ، Evolence و Radiesse. مشابه بوتاکس ، هر کدام از آنها به طور بالقوه دارای عوارض جانبی و واکنش های آلرژیک هستند و فقط دارای اثرات موقتی هستند.

روش هاي مقابله با خط خنده

خطوط خنده ممکن است به دلیل افزایش سن و از بین رفتن حالت ارتجاعی طبیعی پوست اجتناب ناپذیر باشد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را به تأخیر انداخت و باعث کمتر جلوه دادن خط لبخند شد .
برای حفظ ظاهر پوست ميتوانيد موارد زير را رعايت کنيد :

  •  سیگار نکشيد
  •  از رژیم غذایی متعادل غنی از مواد مغذی و پروتئین استفاده کنید.
  •  از نوسانات وزن خودداری کنید.
  •  کرم های رتینول را امتحان کنید ، که برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *