آموزشی, بوتاکس, زیبایی, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

انواع نخ لیفت

BLIFT THREAD

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت

لیفت با نخ یک روش جوان‌سازی صورت است که در بسیاری کشورهای جهان محبوبیت دارد. این شیوه برای رفع اکثر مشکلات پوست کارایی دارد. در طی عمل لیفت با نخ، چین و چروک‌ها و بخش‌های افتاده‌ی پوست لیفت و خط فک اصطلاح می‌شود تا ظاهر فرد جوان‌تر گردد. در طی عمل لیفت نخ در کلینیک رخ آرا از نخ‌های جراحی با کیفیت بالا استفاده خواهد شد.

 

thread lift

thread lift

 

نحوه‌ی عمل لیفت با نخ

در طی عمل لیفت، نخ‌ها زیر پوست قرار داده شده و موجب تحریک رشد کلاژن می‌شوند. در برخی موارد برای لیفت بیشتر پوست، نخ‌ها به یکدیگر تابیده می‌شوند. نتایج عمل لیفت در طی 1 تا 2 هفته پس از عمل بسیار قابل توجه خواهد بود. همچنین نتایج نهایی در طی 1 تا 2 ماه پس از عمل قابل مشاهده هستند.

انواع نخ لیفت

چند نوع نخ با ویژگی‌های مختلف برای عمل لیفت وجود دارد. در ادامه به توضیح چند نوع مهم از آن‌ها می‌پردازیم:

 

 

thread lift

thread lift

 

نخ PDO (پلی‌دی‌اکسانن)

نخ PDO دارای ساختاری ظریف و قابل جذب است. بعد از قرار گرفتن نخ‌ها در صورت، جریان خون اطراف محل مورد نظر افزایش یافته و رشد کلاژن آغاز می‌شود. این نخ‌ها پس از 6 ماه جذب می‌شوند اما نتایج لیفت نهایتاً تا 2 سال ماندگاری خواهد داشت.

نخ های مونو Mono، نخ هایی صاف و بدون خار هستند. برای ایجاد اثر سفت کردن پوست، تعداد زیادی از این نوع نخ ها را با آرایش تور مانند در زیر پوست قرار می دهند. پس از شروع روند کلاژن سازی در اطراف نخ ها، قوام و سفتی پوست بهبود پیدا می کند. مناطق تحت درمان اغلب خطوط گردن، افتادگی پوست گردن، پیشانی و زیر چشم ها می باشد. معمولا بین ۱۰ -۲۰ نخ مونو در هر منطقه درمانی وارد می شود. به منظور حفظ لیفت، نخ ها به یک “نقطه لنگر” در پوست سر و یا صورت متصل می شوند. نخ های مونو موجب سفت شدن پوست می شوند اما تاثیر قابل توجهی در لیفت ندارند؛ بنابراین برای بهبود کلی در سفتی پوست صورت و جوان سازی آن باید در همراهی با نخ های خاردار استفاده گردند.

 

نخ سیلوئت

برای تولید این نخ‌ها، دکتر نخ‌های PDO را دو بار به یکدیگر تابیده تا ساختاری مخروطی شکل در بخش‌های مختلف آن ایجاد کند. نخ تولیده شده‌، سیلوئت نام دارد.

نخ دندانه‌دار

این نخ دارای ساختاری نسبتا ضخیم با دندانه‌های شیب‌دار است. در طی فرایند درمان، دندانه‌های نخ، در بافت‌های زیر پوست قرار گرفته و آن را لیفت می‌کند. از مزایای نخ دندانه‌دار PDO این است که به‌مرور زمان جذب شده و در طی 6 ماه اثری از آن زیر پوست باقی نخواهد ماند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفتینگ صورت با نخ چیست؟

بعد از عمل جوانسازی پوست ممکن است صورت کبود شود که در طی 7 تا 10 روز از بین خواهد رفت. اگر در طی عمل، به عصب صورت آسیب وارد شود، پوست ورم کرده و بی‌حس خواهد شد. این عارضه‌ی جانبی پس از 2 روز از بین می‌رود. در نهایت باید بگوییم که لیفت با نخ PDO ماندگاری کوتاه مدت خواهد داشت.

نخ سیلیکون

در طول این نخ غیر قابل جذب، گره‌هایی ریز وجود دارد. ماندگاری عمل جوانسازی با نخ‌های سیلیکون دائمی است. اگر مشکلی پیش نیاید، نیاز نیست از پوست خارج شوند. البته اگر داوطلب تصمیم بگیرد که عمل جراحی لیفت انجام دهد، نخ‌های سیلیکون باید از پوست خارج شوند. نخ سیلیکون ماندگاری طولانی داشته و نتایج آن 3 تا 5 سال خواهد بود.

البته بیماران باید از این واقعیت آگاه باشند که سیلیکون با حرارت ذوب خواهد شد بنابراین باید از تماس پوست با دمای بالا اجتناب کرد. ممکن است آثار نخ‌ها روی پوست تا یک ماه باقی بماند. این عارضه‌ی جانبی به‌مرور زمان از بین خواهد رفت. به این موضوع توجه داشته باشید که نخ سیلیکون هنوز توسط FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) تایید نشده است.

 

در  روش لیفت با نخ  به جای عمل جراحی، با استفاده از نخ و کشیدن پوست، چروک ها را از بین می برند و یا تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.  این یک عمل زیبایی نیمه دائم است که 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد. ممکن است در ابتدا با عوارضی مانند کبودی و تورم ودیگر مشکلات همراه باشد اما به مرور زمان از بین خواهد رفت. با خرید محصولات زیبایی و لیفت درمان برای نواحی زیر چشم، گونه ها، فاصله ی بین لب و بینی، چروک های پیشانی و غبغب انجام می شود.

 

thread lift

thread lift

 

نخ طلا

نخ طلا مشابه نخ‌های دیگر کاملاً جذب می‌شود. اما برخلاف دیگر نخ‌ها از جنس طلا است و به همین دلیل موجب رشد کلاژن می‌شود. اگرچه طلا هیچ واکنش شیمیایی با پوست نخواهد داشت اما یک آلیاژ سنگین به حساب می‌آید. اگر مولکول‌های طلا وارد اُرگان‌‌های بدن شوند، می‌توانند بیماری‌های خطرناکی را به وجود آروند. به همین دلیل باید از طلا با احتیاط استفاده کرد. به‌عنوان مثال، ورود طلا به کلیه عملکرد آن را مختل کرده و می‌تواند موجب نارسایی آن شود.

همچنین یکی از دلایل کم‌خونی وجود طلا در گردش خون است. علاوه بر این‌ها باید به یاد داشته باشید که طلا رسانای خوبی برای گرما است. اگر بعد از عمل لیفت، پوست صورت در معرض گرما قرار گیرد، بافت‌های آن آسیب خواهند دید. قبل از انجام هر کاری، میزان هزینه‌ی عمل زیبایی پوست با نخ طلا را براورد کنید تا بتوانید به بهترین تصمیم را بگیرید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت ران

در انتها باید بگوییم که عمل لیفت با نخ طلا بسیار پیچیده و خطرناک است. از این رو بیماران قبل از انجام عمل، باید خطرات و عوارض جانبی آن را در نظر بگیرند.

مراقبت‌های قبل از عمل لیفت با نخ

از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مکمل‌های غذایی از 1 تا 2 هفته قبل از عمل، خودداری کنید. به‌عنوان مثال، ویتامین E، داروهای مُسَکِن، آسپرین، داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی از این گروه هستند.
قبل از عمل لیفت با نخ باید از وضعیت سلامت جسمانی خود مطمئن شوید. در صورتی‌که به اختلال لخته‌ی خون یا زخم کلوئیدی مبتلا هستید یا به بی‌هوشی حساسیت دارید، عمل لیفت با نخ توصیه نمی‌شود.

اگر می خواهید درباره لیفت با نخ بیشتر بدانید مقاله لیفتینگ صورت با نخ چیست؟ را مطالعه نمائید .

 

thread lift

thread lift

 

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت با نخ

تا 3 روز بعد از عمل، از کمپرس یخ برای برطرف کردن ورم، استفاده کنید.
از کشیدن سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.
قبل از عمل لیفت با نخ، از ماساژ درمانی خودداری کنید. همچنین از انجام هر گونه درمان پوستی نظیر لیزر درمانی که دمای پوست را افزایش می‌دهد، خودداری کنید.
بخور دادن و استفاده از سونا تا یک ماه پس از عمل، ممنوع است.
برای رفع کبودی پوست، تا یک هفته از کمپرس یخ استفاده کنید.

طبق گزارشات وب سایت procerusskincare توصیه های بعد از لیفت با نخ به شرح زیر می باشد .

به مدت 7 روز از مصرف الکل و داروهای ضد انعقاد خون (آسپرین ، مگر اینکه برای موارد پزشکی تجویز شده باشد) خودداری کنید.
به مدت 7 روز از ویتامین های C ، A و E رقیق کننده خون خودداری کنید.
به مدت 10 روز از شدت دما مانند سونا یا آب و هوای بسیار سرد خودداری کنید.
از انجام تمرینات بدنی به مدت 7 روز بعد از عمل خودداری کنید.
حداقل از 10 هفته از انجام فرکانس رادیویی (RF) یا هرگونه دستگاه تولید کننده گرما (لیزر ، IPL و غیره) در مناطق تحت درمان با نخ خودداری کنید.
داروهای ضد التهاب ممکن است بعد از 7 روز مصرف شوند.
در صورت تجویز بیمار به عنوان بخشی از پروتکل درمان ، بیمار باید دوره آنتی بیوتیک را به پایان برساند.

 

 

thread lift

thread lift

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *