آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها, لیفتینگ

درمان خانگی و طبیعی منافذ باز پوست

                                                                          درمان خانگی و طبیعی منافذ باز پوست

 

پوست بزرگترین عضو بدن است که میلیونها منفذ در آن وجود دارد و خیلی از این منافذ با چشم قابل رویت نیستند. همه این منافذ باز هستند و به پوست اجازه تنفس می دهند. هر یک از این منافذ باز پوست دارای یک فولیکول مو و همینطور غدد چربی هم هستند. این غدد با ایجاد روغنی به نام سبوم باعث ایجاد چربی طبیعی پوست می شوند. در این مقاله از بخش زیبایی, پوست و موی دکتر سلام، در مورد روش های درمان منافذ باز پوست به طور کلی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

                                                                                     منافذ باز پوست

 

Treatment of pores

Treatment of pores

 

غدد سباسه در منافذ پوست صورت، کمر، قفسه سینه و کشاله ران به وفور دیده می شوند. هورمون ها با تحریک این غدد در تولید بیشتر سبوم یا همان چربی طبیعی پوست نقش دارند. به همین دلیل ممکن است منافذ موجود در صورت و به خصوص منافذ بینی، پیشانی و گونه ها بزرگتر از منافذ سایر قسمت های بدن باشند.هر نوع پوستی از پوست چرب گرفته تا معمولی و خشک، همه و همه دارای منافذ بزرگ و کوچک هستند. این منافذ ممکن است پوست شما را کدرتر نشان بدهند به خصوص اگر گرد و خاک، باکتری ها، چربی و یا سلول های مرده روی آنها نشسته باشند.

با اینکه باز بودن منافذ پوست مشکل پزشکی محسوب نمی شود اما ممکن است از نظر زیبایی و آرایشی برای برخی افراد ناراحت کننده باشد. باز بودن منافذ باز پوست در بزرگسالانی که مستعد جوش و آکنه هستند می تواند منجر به ایجاد جوش های سرسیاه یا سر سفید بشود و همین موضوع برای خیلی ها ناخوشایند است.به طور کلی منافذ پوست باز یا بسته نمی شوند. وقتی حرف از بستن منافذ پوست وسط می آید در واقع منظور و هدف از این کار تمیز کردن و از بین بردن چربی ها و مواد اضافی از روی پوست است. این کار باعث می شود منافذ پوست کوچکتر شوند و به نظر بیایند که بسته شده اند.

 

                                                                            دلایل ایجاد منافذ باز پوست

 

Treatment of pores

Treatment of pores

 

ترشح و تولید زیاد سبوم (چربی پوست)
کاهش حالت کششی در اطراف منافذ
فولیکول های ضخیم مو
ژنتیک یا وراثت
کاهش تولید کلاژن در پوست بر اثر پیری
آسیب ناشی از تابش بیش از حد نور خورشید

این مطلب را هم میتونی بخونی  جراحی پلاستیک صورت
منافذ باز پوست و تمیز کردن آنها

با وجود اینکه محصولات فراوانی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند می توانند منافذ پوست را باز کنند اما نکته مهم اینجاست منافذ پوست شما قبلا باز بوده اند. این محصولات منافذ پوست را باز نمی کنند بلکه فقط سلول های مرده و چربی های اضافی را از روی پوست برمیدارند و به این ترتیب پوست شفاف تر به نظر می رسد. با اینکه پوست شبیه ریه عمل تنفس را انجام نمی دهد اما برای خنک نگه داشتن و از بن بردن سلول های مرده به منافذ باز احتیاج دارد.

این منافذ به رشد سلول های جدید پوست و حفظ طراوت آن کمک می کنند. با این حال منافذ باز پوست هم دردسرهای خودش را دارد. هر چه منافذ پوست شما بازتر شوند چربی و روغن بیشتری ترشح می کنند و همین مساله می تواند پوستتان را در معرض ابتلا به آکنه و جوش قرار بدهد. شما نمی تواند وراثت یا ژنتیک خودتان را تغییر بدهید اما با رعایت روش های ساده و معمولی مراقبت از پوست می توانید منافذ پوستتان را کوچکتر کنید

مراحل فرایند کوچک کردن منافذ پوست

 

Treatment of pores

Treatment of pores

 

پوستتان را با لایه برداری های روزانه تمیز نگه دارید.
برای این کار می توانید از محصولات تولید شده برای این منظور استفاده کنید.
با استفاده از یک لیف گرم و یک گیاه قابض مثل فندق جادوگر پوستتان را لایه برداری کنید.
هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت شود.
از محصولات پوستی که منافذ پوست را بازتر می کنند استفاده نکنید.
از محصولات تقویت کننده کلاژن پوست که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید.
این کار به حفظ سلامتی پوستتان هم کمک می کند.

دو نوع منفذ در پوست وجود دارد

پوست شما از منافذ چربی و منافذ ترشح عرق تشکیل شده است. منافذ چربی در واقع همان فولیکول های مو هستند. هر کدام از این منافذ دارای یک غده چربی هم هستند که چربی ( سبوم) تولید می کنند. این منافذ باعث ناخوشایند شدن پوست می شوند. در واقع تعداد غدد عرق پوست بسیار اندک هستند و بنابراین این فولیکول های مو هستند که باعث ناراحتی می شوند و به انسداد تمایل دارند.

سیاهی موجود در جوش های سرسیاه در واقع چرک و کثیفی است

این تصور غلط است. وقتی منافذ باز پوست گرفته می شوند منافذ پوست سیاه می شوند. اما چیزی که به چشم ما می آید چرک و کثیفی نیست بلکه سبوم یا همان چربی و روغن پوست است. سبوم معمولا سفید رنگ است ولی گاهی اوقات در منافذ چرک و آلودگی هم وارد می شود. به طور کلی چیزی که به عنوان جوش سر سیاه شناخته می شود چرک نیست بلکه همان روغن های ترشح شده از پوست است.

این مطلب را هم میتونی بخونی  سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS
منافذ پوست باز و بسته می شوند

 

Treatment of pores

Treatment of pores

 

بر اساس گفته های متخصصین پوست این یک باور غلط است. در واقع منافذ باز پوست درست مثل لنز دوربین کوچک و بزرگ می شوند اما باز و بسته نه. بخار داغ می تواند باعث روان شدن چربی درون منافذ پوست شود اما اینکه بتوان این منافذ را کاملا بست یا باز کرد امکان پذیر نیست.

بالا رفتن سن باعث بازتر شدن منافذ پوست می شود

 

Treatment of pores

Treatment of pores

 

این اتفاق ناراحت کننده است اما حقیقت دارد. افزایش و پیری باعث شل شدن پوست می شود و همین مساله منافذ پوست را بازتر می کند. در واقع الاستین به همراه کلاژن دو پروتئینی هستند که از استحکام پوست محافظت می کنند. وقتی پیر می شویم میزان این دو ماده در پوست کاهش پیدا می کند و منافذ پوست بازتر می شوند. چین و چروک های عمیق هم ارتباط مستقیمی با کاهش این پروتئین ها دارند.

صورتتان را تمیز نگه دارید

بهترین پاک کننده ها محصولاتی هستند که بدون از بین بردن رطوبت پوست، چربی ها و مواد اضافی را از روی پوست برمی دارند. اگر باز شدن منافذ پوست به خاطر چرب بودن پوستتان است از پاک کننده های ژله ای استفاده کنید. برای پوست های معمولی و خشک هم پاک کننده های کرمی انتخاب بهتری هستند. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، به هر حال نباید از صابون یا شستشو دهنده های قوی استفاده کنید چون این حصولات منافذ پوست را بازتر نشان می دهند.

تعادل رطوبت پوستتان را حفظ کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات افراد این است که به خاطر داشتن پوست چرب موقع لایه برداری از ترس اینکه چربی پوستشان بیشتر شود از مرحله مرطوب سازی پوست صرف نظر می کنند. اما باید بدانید که محصولات مرطوب کننده به شما کمک می کنند تا چربی طبیعی پوستتان به لایه های زیرین و عمیق تر پوست نفوذ کنند.این کار نه تنها چربی پوست را کاهش می دهد بلکه به بهتر شدن ظاهر و وضعیت پوست هم کمک می کند. بدون رطوبت، پوست چربی بیشتری تولید می کند، پس وقتی پای کوچک کردن منافذ پوست وسط می آید بهتر است از گزینه های زیر برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

هیچ وقت با آرایش نخوابید

خوابیدن با آرایش برای پوست بسیار مضر است. وقتی با آرایش می خوابید آلودگی ها، چربی ها و باکتری هایی که در طول روز روی پوست نشسته اند به همان حالت باقی می مانند و باعث بسته شدن منافذ می شوند. این کار باعث می شود روز بعد وقتی از خواب بیدار شدید منافذ پوستتان بازتر و بزرگتر دیده شوند. هر چقدر هم که خسته باشید یا دیر به خانه آمده باشید باید قبل از خواب صورتتان را بشویید.

درمان خانگی و طبیعی منافذ باز پوست

برای مشاهده کوکتل های مزوتراپی برای درمان منافذ باز اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

درمان خانگی و طبیعی منافذ باز پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *