آموزشی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها, سایر نوشته ها, ناباروری, نوشته ها و مقالات زنان و زایمان

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

علل، علائم و درمان

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مشکلی مربوط به عملکرد تخم‌دان‌ها در بانوان است، به طوری که تخم‌دان‌ها به طور منظم تخمک تولید نمی‌کنند و دارای میزان بالایی از هورمون‌هان مردانه (آندروژن) هستند. اگر حداقل دو تا از این نشانه‌ها را داشتید ممکن است پزشکتان تشخیص دهد که به PCOS مبتلا هستید، گرچه مهم است توجه داشته باشید که ممکن است بر روی تخم‌دان‌های خود کیست نداشته باشید اما مبتلا به PCOS باشید. البته می‌دانید که همه زن‌ها دارای آندروژن هستند اما نوسان در سطح آن‌هاست که می‌تواند مشکل‌ساز شود.

برای خرید دستگاه های مربوط به زنان و زایمان می توانید بر روی این لینک کلیک نمائید .

برای آگاهی بیشتر دربارۀ مطالب آموزشی ناباروری روی این لینک کلیک کنید .

برای مشاهدۀ محصولات و ورود به سایت اصلی گودبرگ، بر روی گروه پزشکی جوان کلیک کنید .

 

علت ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

در حالیکه علت دقیق PCOS ناشناخته است اما تصور می‌شود که علت آن خارج شدن میزان هورمون‌ها از سطح طبیعی در بدن است که این شامل سطوح بالای انسولین می‌شود. این مشکل می‌تواند اغلب ارثی باشد، پس حتماً بررسی کنید که آیا کسی از نزدیکان خانم شما دچار این عارضه بوده یا خیر. داشتن یک رژیم غذایی کم گلوکز می‌تواند به کنترل علائم و معتدل کردن سطوح انسولین کمک کند.

نشانه‌ها و علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

PCOS تاثیرات متفاوتی بر روی افراد مختلف دارد و این باید توسط پزشک تشخیص داده شود. اگر PCOS داشته باشید احتمالاً دارای برخی و یا همه نشانه‌های زیر هستید:

*افزایش وزن

*رشد بیش از حد مو (معمولا بر روی صورت، سینه و یا شکم)

*پوست چرب

*آکنه

*دوره‌های نامنظم قاعدگی یا قاعده نشدن

این مطلب را هم میتونی بخونی  مشخصات ساختمان پوست

*ایجاد تصورات غلط

*نازک شدن و یا ریختن موها

*ابتلا به PCOS ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دوم و کلسترول بالا را در آینده افزایش می‌دهد.

 

 

PCOS

PCOS

 

درمان طبیعی آکنه ناشی از PCOS

در پیش گرفتن یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب فراوان و اتخاذ روشی سخت برای محافظت از پوست می‌تواند علائم آکنه ناشی از PCOS را کاهش دهد. چون این مشکل باعث چرب شدن پوست می‌شود حتماً باید از محصولاتی استفاده کنید که مناسب پوست‌های مستعد ابتلا به آکنه باشند.
آلوئه‌ورا به طور طبیعی آرام‌بخش و غیر‌چرب است و یک درمان طبیعی و متداول برای پوست‌های مستعد ابتلا به آکنه به شمار می‌رود. روغن نارگیل نیز به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی آکنه به شمار می‌رود اما ممکن است استفاده از آن برای پوست‌هایی که بیش از حد چرب هستند مشکل را بدتر کند. در این مورد حتماً با یک متخصص پوست مشورت کنید.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

در حال حاضر هیچ درمانی برای PCOS وجود ندارد اما می‌توان علائم آن را با تجویز دارو بهبود بخشید. در صورتی که فکر می‌کنید با چنین مشکلی مواجه هستید با دکتر مشورت کنید.

اگر وزن‌تان بالاست، می‌توانید با کاهش وزن و در پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم به کاهش علائم کمک کنید.

از بین بردن موهای زائد توسط لیزر

این روش در از بین بردن موهایی که بر اثر PCOS رشد کرده‌اند بسیار موثر می‌باشد. این روش سریع بوده و به اندازه استفاده از موم دردناک نمی‌باشد، همچنین برای نقاط مختلف بدن مناسب می‌باشد. پس از 6 الی 8 جلسه درمان می‌توانید شاهد کاهش دائمی رشد مو در ناحیه تحت درمان باشید. برای کسانی که مبتلا به PCOS هستند یک دوره درمانی دیگر نیز جهت نگاه داشتن نتایج ضروری است.

این مطلب را هم میتونی بخونی  درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
درمان آکنه

می‌توان از برخی درمان‌های حرفه‌ای آکنه برای کسانی که مبتلا به PCOS هستند استفاده کرده تا به مدیریت لکه‌ها و جوش‌ها کمک کند. این درمان‌ها شامل لایه‌برداری پوست، یکی از روش‌های درمان شناخته شده به نام ایسولاز (Isolaz) و همچنین استفاده از برخی محصولات ضد لک می‌باشد. ممکن است پزشک جهت مدیریت بهتر روند درمان آکنه دارو نیز تجویز کند.

 

 

PCOS

PCOS

 

درمان زخم‌های ناشی از آکنه و هیپرپيگمانتاسيون

درمان‌هایی که موجب بهبود ظاهر زخم‌های آکنه و لک‌های تیره می‌شوند به قرار ذیل می‌باشند :
• میکرودرم ابریژن
• لایه‌بردارهای پوست
• میکرونیدلینگ
• لیزر

سوالات متداول

۱-چرا PCOS باعث به وجود آمدن آکنه می‌شود؟

عدم تعادل هورمونی PCOS می‌تواند بر روی ظاهر پوست تاثیر بگذارد. بسیاری افراد از چربی بیش از حد پوست رنج می‌برند که تراکم آن می‌تواند موجب ایجاد جوش و آکنه شود. این تراکم چربی می‌تواند منجر به ایجاد برآمدگی‌های دردناک و حتی زخم شود.

۲- چرا PCOS باعث به وجود آمدن موی صورت می‌شود؟

وجود میزان بالای هورمون مردانه (آندروژن) که ناشی از PCOS است می‌تواند باعث رشد موی زائد بر روی صورت و بدن شود. این موضوع می‌تواند موجب خجالت‌زدگی شود و مدیریت آن نیز سخت است، به همین دلیل برخی خانم‌ها دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند. اصلاح مداوم صورت می‌تواند موجب زخم شدن و حساس شدن پوست ظریف صورت شده و حتی موجب تغییر رنگ صورت شود.

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی این لینک کلیک کنید :

جدیدترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کاهش وزن سریع

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *