آموزشی, زیبایی پوست

جراحی پلاستیک صورت

جراحی پلاستیک صورت

جراحی پلاستیک چیست؟

تنها چگونه اسم آن شامل کلمه‌ی «پلاستیک» است به معنای این نیست که بیمارانی که این جراحی را انجام می‌دهند صورت پر از مواد ساختگی خواهند داشت. نام آن از ماده ترکیبی اتخاذ نمی‌شود بلکه از کلمه یونانی پلاستیکوس اتخاذ می‌شود که به معنای شکل یا قالب است. جراحی پلاستیک یک نوع ویژه از جراحی است که می‌تواند ظاهر و توانایی عملکرد فرد را تغییر دهد. عمل‌های بازسازی منجر به اصلاح نقص‌ها بر روی صورت یا بدن می‌شوند. اینها شامل نواقص تولد فیزیکی همانند لب ترک‌خورده و بدریختی‌های گوش، آسیب‌های ضربه همانند گاز گرفتگی سگ یا سوختگی یا پس از معالجات بیماری همانند بازسازی سینه زنان پس از جراحی سرطان سینه می‌باشند.

 

جراحی پلاستیک صورت

جراحی پلاستیک صورت

 

عمل‌های آرایشی

(زیبایی) بخشی از بدن را تغییر می‌دهند که فرد از آن احساس رضایت نمی‌کند. عمل‌های آرایشی رایج شامل بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه‌ها، تغییرشکل بینی و برداشتن چربی از نقاط ویژه‌ی بدن می‌باشند. برخی عمل‌های جراحی به اندازه کافی از لحاظ آن چه که ما جراحی می‌پنداریم همانند بریدن و دوختن، «جراحی‌شکل» نیستند. به عنوان مثال، استفاده از لیزرهای ویژه برای از بین بردن موی ناخواسته و پوست متخلخل به منظور بهبود زخم شدید، دو درمان این چنینی می‌باشند. اداهای صورت به ما اجازه می‌دهند تا با یکدیگر تعامل کرده و ارتباط برقرار کنیم. ظاهر ما نیز بر چگونگی درک دیگران از ما بستگی دارد از این رو بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا «بهترین صورت خود» را به نمایش بگذارند.

چرا جراحی پلاستیک صورت

گستره شرایطی که متخصصین حلق و بینی تشخیص داده و درمان می‌کنند، متغیر بوده و ممکن است شامل کل صورت، بینی، لب، گوش و گردن باشند. جراحی زیبایی یک جزء دائمی از تخصص حلق و بینی است که ممکن است به دو مقوله تقسیم می‌شود: بازسازی و آرایشی.جراحی پلاستیک بازسازی برای بیمارانی انجام می‌شود که با این مشکلات صورت همانند لب و کام ترک‌خورده، گوش‌های برآمده و لبخند کج متولد می‌شوند. شرایط دیگری که در نتیجه‌ی تصادف، ضربه، سوختگی یا جراحی قبلی هستند نیز با این نوع جراحی اصلاح می‌شوند. علاوه بر این، برخی روندهای بازسازی موردنیاز می‌باشند تا بیماری‌های موجود همانند سرطان پوست را درمان کرد.

 

جراحی پلاستیک صورت

جراحی پلاستیک صورت

 

چرا آموزش ضروری است؟

متخصص حلق و بینی می‌تواند تا 15 سال آموزش دانشگاهی در جراحی پلاستیک دریافت کند و بر روندهایی تمرکز کند که عناصر چهره را بازسازی می‌کنند.آموزش فوق‌ لیسانس شامل یک سال جراحی، عمومی، چهار سال در زمینه حلق و بینی می‌باشد و بسیاری به مدت یک تا دو سال در جراحی پلاستیک به تحصیل می‌پردازند.پس از آزمون‌های دشوار انجام شده توسط هیئت حلق و بینی آمریکا، متخصصین حلق و بینی ممکن است در تخصص جراحی سر و گردن و حلق و بینی، تخصص یابند. چون که آنها آناتومی، فیزیولوژی و پاتولوژی کل سر و گردن را مطالعه می‌کنند از این رو به صورت منحصر بفردی برای انجام روندهای اثرگذار بر کل صورت، واجد شرایط می‌شوند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  رسیدن به تناسب اندام امکان پذیر است
در جراحی پلاستیک چه نوع مشکلاتی درمان می‌شوند؟

جراحی پیوند بینی/سپتوپلاستی: جراحی بینی خارجی و داخلی که در آن غضروف و استخوان بازسازی می‌شوند تا ظاهر و عملکرد بینی را بهبود بخشید.

جراحی پلک: جراحی پلک بالا یا پایین به منظور بهبود و ظاهر چشم‌ها.

ریتیدکتومی: جراحی پوست صورت و گردن به منظور کشیدن پوست و حذف چین و چروک اضافی.

برولیفت: جراحی به منظور بهبود چروک‌های پیشانی و ابروهای «پژمرده»

لیپوساکشن: جراحی برای برداشتن چربی مازاد زیر چانه یا گردن

ایمپلنت‌های چهره: جراحی برای برجسته‌ترسازی ساختارهای معینی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه)

اتوپلاستی: جراحی برای بازشکل‌دهی غضروف گوش به نحوی که کمتر برآمده باشند.

روندهای سطح پوست: جراحی با استفاده از لیزر، پوست‌های شیمیایی، خوردگی پوست به منظور بهبود صاف بودن پوست.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک

1.از تمرین هوازی به مدت دو هفته اجتناب کنید

2.از وزنه‌ برداری و ورزش‌های تماسی به مدت یک ماه اجتناب کنید

3.با جراح خود در مورد دارو برای مدیریت درد و آماس صحبت کنید.

4.از آسپرین اجتناب کنید زیرا که ممکن است منجر به خونریزی و بدتر شدن کبودی بدن شود.

 

چرا نوجوانان به جراحی پلاستیک روی می‌آورند؟

 

البته بیشتر نوجوانان اینگونه نیستند. به طور جالب توجهی، جامعه جراحان پلاستیک امریکا (ASPS) تفاوتی در دلایل عمل جراحی پلاستیک از سوی نوجوانان و بزرگسالان گزارش می‌کند. نوجوانان، جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای داشتن چهره‌ای قابل قبول برای دوستان و جفت‌ها می‌پندارند. از سوی دیگر، بزرگسالان مکرراً جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای برجسته بودن در بین جمع می‌پندارند.برطبق ASPS، بیش از 200.000 فرد 19 ساله و جوان‌تر عمل جراحی پلاستیک عمده یا جزئی در سال 2013 داشته‌اند

.

جراحی پلاستیک صورت

جراحی پلاستیک صورت

 

برخی افراد به جراحی پلاستیک روی می‌آورند تا یک نقص فیزیکی را اصلاح کنند یا بخشی از بدن را تغییر دهند که باعث ناراحتی آنها می‌شود. به عنوان مثال، پسران با وضعیتی به نام ژینوکامستیا (بافت سینه‌ی مازاد) که با گذر زمان از بین نمی‌رود ممکن است به جراحی متمایل باشند. یک دختر یا پسر با خال مادرزادی ممکن است به درمان لیزر برای رفع آن روی آورد.افراد دیگر تصمیم می‌گیرند که تغییر آرایشی داشته باشند زیرا که از ظاهر خود راضی نیستند. نوجوانانی که روندهای آرایشی (همانند اتوپلاستی یا درمابراسیون) دارند گاهی اوقات احساس راحتی بیشتری از ظاهر خود پس از عمل دارند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  پیس میکر
آیا جراحی پلاستیک، می تواند یک انتخاب صحیح است؟

جراحی بازسازی به ترمیم نقص‌ها یا مشکلات زیاد کمک می‌کند. اما وضعیت در رابطه با انجام جراحی برای تغییر ظاهر خود چیست؟ آیا ایده خوبی برای نوجوانان است؟ همانند هر چیز دیگر، دلایل صحیح و اشتباهی برای انجام جراحی وجود دارد؟بعید است که جراحی آرایشی، زندگی شما را تغییر دهد. بیشتر جراحان پلاستیک زمان زیادی را صرف مصاحبه با نوجوانانی می‌کنند که به جراحی پلاستیک تمایل دارند تا تصمیم بگیرند که آیا آنها کاندیدهای خوبی برای جراحی هستند یا خیر. پزشکان می‌خواهند بدانند که نوجوانان از لحاظ هیجانی به اندازه کافی بالغ هستند تا جراحی را مدیریت کنند و اینکه آن را به دلایل صحیح انجام می‌دهند یا خیر.

 

بسیاری از روندهای جراحی پلاستیک، صرفاً جراحی می‌باشند. آنها شامل بیهوشی، بهبود زخم و دیگر ریسک‌های جدی می‌باشند. پزشک‌هایی که این عمل‌ها را انجام می‌دهند می‌خواهند بدانند که بیماران آنها قادر به درک و مدیریت استرس جراحی می‌باشند.برخی پزشکان عمل‌های معینی همانند (رینوپلاستی) را بر روی نوجوانان انجام می‌دهند تا اینکه مطمئن شوند که فرد به اندازه کافی بالغ است و رشد او تکمیل شده است. برای رینوپلاستی، این امر به معنای سن 15 یا 16 سالگی برای دختران و یک سال بیشتر برای پسران می‌باشد.

 

دخترانی که می‌خواهند سینه‌های خود را به دلایل زیبایی بزرگ کنند معمولاً بایستی حداقل 18 سال داشته باشند زیرا که ایمپلنت‌های نمکی تنها برای زنان 18 سال به بالا تایید می‌شوند. در برخی موارد، مثلا زمانی که تفاوت اندازه زیادی بین سینه‌ها وجود دارد یا اینکه یک سینه اصلاً رشد نکرده باشد، جراح پلاستیک ممکن است زودتر این فرایند را انجام دهد.

برای مشاهده محصولات ژل و بوتاکس ما اینجا کلیک کنید
برای مشاهده پیج اینستاگرام پزشکی جوان اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *