آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

ناحیه تی زون صورت چیست؟

صورت شما متشکل از پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان و چشم است. اگر در مقابل یک آینه بایستید به راحتی شکل حرف T را از ناحیه چانه به سمت بینی و سپس اطراف لب خود مشاهده خواهید. به همین خاطر است که این ناحیه را تی زون صورت می‌نامند. ناحیه تی زون صورت از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است زیرا بیشترین تعدد غدد چربی پوست در این ناحیه وجود دارد و بسیاری از آسیب‌های پوستی مانند جوش، آکنه و یا سوختگی‌های شدید در اثر اختلال غدد چربی و یا مسدود شدن آن‌ها در ناحیه تی زون صورت است.

چرا مراقبت از پوست اهمیت دارد؟

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

تاکنون متوجه ارتجاعی بودن و نرم و لطیف بودن پوست نوزادان هنگام تولد شده‌اید؟! تمام افراد از جمله ما در نوزادی پوستی بسیار نرم و لطیف داریم و با گذر زمان و بزرگ شدن پوست ما کشیده‌تر، پر چین و چروک‌تر و آسیب پذیرتر شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. از این جهت هر چه سن بالاتر می‌رود نیاز انسان به مراقبت از پوست بیشتر می‌شود. پس اگر شادابی و جوانی پوست برای شما اهمیت دارد و دوست دارید پوستی همیشه سالم و درخشان داشته باشید باید مراقبت و محافظت از پوست برای شما اهمیت داشته باشد.

پوست چرب

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  برداشتن رحم چه موقع ضرورت پیدا می کند؟

اگر پوست شما از نوع چرب باشد قطعا ناحیه تی زون صورت شما بسیار چرب است و میزان تولید سبوم که نوعی ماده چرب ناشی از غدد چربی است در ناحیه بسیار زیاد است درنتیجه امکان بروز جوش و آکنه روی صورت شما افزایش می‌یابد. حال شما بایستی بیشتر راه‌های درمانی و مراقبتی را روی ناحیه تی زون صورت خود انجام دهید تا میزان جوش و آکنه روی صورت شما کمتر شود.

پوست خشک

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

و اما اگر پوست خشکی دارید ولی ناحیه تی زون صورت شما چرب است این نشان دهنده آن است که پوست شما ترکیبی است و تقریبا اکثر افراد دارای پوست ترکیبی هستند. برای این دسته افراد نیز راه‌ههای درمانی وجود دارد تا یک تعادل میان ناحیه تی زون و نواحی دیگر پوست ایجاد شود.

روش‌های رسیدگی به ناحیه تی زون صورت

به علت تعدد غدد چربی در ناحیه تی زون صورت امکان مسدود شدن نقاط و ایجاد آسیب‌های پوستی بر روی صورت بسیار زیاد است. از این رو بایستی با استفاده از محصولات مراقبت پوست و ماسک‌های مختلف میزان چربی در این ناحیه را به حالت تعادل نگه داشت.

استفاده از ماسک خاک رس

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

خاک رس قابلیت بسیار خوبی برای درمان منافذ بسته چربی را دارد. علاوه بر این میزان جوش و آکنه را بر روی صورت به شدت کاهش می‌دهد. البته خاک رسی که به عنوان ماسک برای صورت استفاده می‌شود از نوع آرایشی است که برای پوست ضرر ندارد. ماسک خاک رس را می‌توانید در خانه با ترکیب خاک رس و مقداری آب یا آبلیمو تهیه کنید و یا ماسک خاک رس آماده تهیه کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  مزایا و معایب میکرونیدلینگ
استفاده از فوم شستشو روزانه

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

اگر پوست چربی دارید برای رسیدگی به پوست خود و متعادل نگه داشتن چربی پوست صورت به خصوص در ناحیه تی زون صورت، شما بایستی روزانه صورت خود را بشویید و برای اینکار چه بهتر از اینکه از یک فوم شستشو روزانه استفاده کنید تا پاکسازی پوست شما به صورت یکدست و کامل انجام شود.

پاکسازی عمقی پوست

 

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

Ti Zone

 

به نظر من هر فردی با هر نوع پوستی که دارد بهتر است پاکسازی پوست را در برنامه مراقبت از پوست خود داشته باشد. درباره روش‌های پاکسازی عمقی پوست قبلا با شما صحبت کرده‌ایم و در اینجا فقط قصد داشتیم به اهمیت ویژه این کار برای متعادل نگه داشتن میزان چربی بر روی پوست اشاره کنیم.

سخن پایانی:

شاید اکثر افراد با ناحیه تی زون صورت آشنایی نداشته باشند اما بهتر است حال که با آن آشنا شدیم به این ناحیه اهمیت بیشتر دهیم و مراقبت‌های لازم برای پوست را در کنار تغذیه مناسب در برنامه روزانه خود داشته باشیم تا پوستی شاداب، درخشان، سالم و درخشان داشته باشیم و همیشه با چهره‌ای زیبا در هر مکانی حضور پیدا کنیم.

برای مشاهده دستکاه های میکرودرم اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

تی زون صورت کجاست و چه اهمیتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *