دسته‌بندی نشده

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت بین بوتاکس و فیلر

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس : در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد تفاوت ژل و بوتاکس کسب کنیم و بدانیم که کدامیک برای چه ناحیه ای از صورت استفاده کنید تا جوابگویی مناسبی داشته باشیم.

بوتاکس چیست 

ژل چیست 

تفاوت بین ژل و بوتاکس 

عوارض بوتاکس 

عوارض ژل

کاربردهای ژل 

کاربردهای بوتاکس

تفاوت بوتاکس و فیلر چیست؟

تفاوت در نحوه عملکرد محصولات نهفته است. بوتاکس با انجماد ماهیچه های زیر پوست چین و چروک ها را کاهش می دهد. فیلرها با حجیم کردن نواحی از پوست که به دلیل پیری پری خود را از دست داده اند عمل می کنند. هم بوتاکس و هم پرکننده‌ها می‌توانند بخش مهمی از روتین ضد پیری شما باشند و ظاهری جوان‌تر به شما بدهند. این دو محصول مختلف حتی می توانند در کنار هم کار کنند تا به شما در دستیابی به نتایج پایدار کمک کنند. بیایید در مورد تفاوت بین بوتاکس و پرکننده ها بیشتر بدانیم.

بوتاکس چیست

ماده ای سمی است که باعث می شود پیام های شیمایی ارسال شده از سمت عصب ها به ماهیچه ها را، مسدود کند و منجر به فلج شدن ماهیچه ها و کاهش حرکت ماهیچه‌ها می شود و همین امر دلیل محدود کردن حرکات صورت است و چروک‌ها سخت‌تر شکل می‌گیرند سپس پوست، ظاهری هموارتر خواهد داشت. بوتاکس معمولا برای درمان نواحی بالای صورت، مصرف میگیرد البته نه اینکه بوتاکس برای نواحی پایین بینی استفاده نمیشود. پر کابردترین نواحی که از بوتاکس استفاده میشود ، خط اخم ، نواحی پنجه کلاغی صورت چروک های دور چشم ، خط فک ، نواحی بینی .

سایر کاربردهای بوتاکس

درمان تعریق مفرط، سردرد و دندان‌قروچه ، خط اخم، خط پیشانی، چروک دور چشم، برخی از نواحی پایینی صورت، خط فک

این مطلب را هم میتونی بخونی  بوتاکس پیشانی چه مزایا و معایبی دارد

نواحی تزرق بوتاکس

نواحی تزریق بوتاکس

نواحی تزریق بوتاکس

ژل چیست

ژل محصولی است که بر پایه ی هیالورونیک اسید ساخته و تولید میشود و برای چین و چروک هایی استفاده میشود که بر اثر کمبود کلاژن و کند شدن کلاژنسازی مورد استفاده قرار میگرد چین و چروک هایی که در زمان استراحت روی صورت نمایان میشود مثل خط خنده و خطوط نواحی چشم . شما با استفاده از هیالورونیک اسید می‌توانید نواحی از صورت که گود شده اند را پر کرد و ظاهری جوان‌تر یافت. همچین از هیالورونیک اسید یا اسید هیالورونیک نیز میتوان برای چروک های ریز دست ها هم میتوان استفاده کرد.

ژل یا فیلر و یا ماده هیالورنیک اسید برعکس کاربرد بوتاکس که بروی  عضله ها تاثیر گذار هستند ، این ماده تاثیر گذار نیست و روند حرکت و یا از کار افتادن عضله ها را کند نمیکند همچنین هیالورونیک اسید بروی جوانسازی ، شادابی، کمک به کلاژنسازی ، آبرسانی پوست و … نیز بسیار تاثیرگذار است.

سایر کاربرهای ژل

ژل تزریقی در همه نواحی صورت قابل استفاده است از جمله چروک‌های دور چشم، گونه‌ گودافتاده، خطوط میان بینی و لب، دهان رو به پایین ، برای درمان چروک‌های بالای گردن و سینه، دست‌ها، لاله گوش و دیگر قسمت‌های بدن مثل چروک دست‌ها.

نواحی تزریق ژل

نواحی تزریق ژل

تفاوت بین ژل و بوتاکس

هزینه بوتاکس در مقایسه فیلر بسیار کمتر است .

از فیلر و ژل برای چین و چروک های ریزی که بر اثر کمبود کلاژن و کند شدن روند کلاژنسازی بوجود آمده اند استفاده میشود ولی بوتاکس بروی اینچنین چین و چروک های تاثیر گذار نیست . و بوتاکس را  میتوان برای چین  و چروک های ریز روی صورت استفاده کرد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  مزایا و معایب بوتاکس

بوتاکس بروی عصله تاثیرگذار است و روند کند شدن آنرا کند میکند و یا صفر میکند ولی فیلر ها برای پر کردن و حجم دهی زیر پوست به کار می روند. 

بوتاکس در نواحی فوقانی صورت استفاده می گردد و برای پیشگیری از چین و چروک های اطراف لب گونه و افتادگی پوست گونه نمی توان از آن استفاده کرد.

ماندگار بوتاکس نسبت به فیلر کمتر است و مدت زمان ماندگاری آن بین 4 تا 6 ماه است اما ماندگاری فیلر بیشتر است و از شش ماه به بالا می باشد و تا حدود 3 الی چهار سال نیز تاثیر گذار است.

عوارض بوتاکس

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *