آموزشی, خشکی پوست, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

درمان خشکی پوست صورت

درمان خشکی پوست صورت

علت‌های خشکی پوست کدام‌اند؟

درمان خشکی پوست صورت فقدان رطوبت در پوست‌های خشک می‌تواند ناشی از کاهش اسیدهای چرب (لیپیدها) موجود در پوست باشد؛ اسیدهای چرب مسئول نگهداری رطوبت در پوست و حفظ نرمی و انعطاف پذیری آن هستند. علت‌های زیادی می‌توانند به ایجاد زرودرما  اصطلاح علمی معادل خشکی پوست منجر شوند.

تغییرات آب و هوایی،

در طول ماه‌های سرد و خشک زمستان
خشکی هوا در نواحی خشک و نیمه خشک زمین در سراسر سال استفاده از دستگاه‌های گرمایشی (چه مرکزی و چه دستگاه‌های قابل حمل) که می‌توانند باعث کاهش رطوبت هوا شوند.حمام دوش آب داغ کلر موجود در آب استخرهای شنا وجود مواد شیمیایی مضر در ساختار صابون‌ها و مواد شوینده بیماری‌های پوستی نظیر درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، اگزما و غیره استفاده‌ی بیش از اندازه از تمیزکننده‌‌های پوست میشود

 

 

درمان خشکی پوست صورت

درمان خشکی پوست صورت

نکات مناسب برای درمان خشکی پوست

برای بهبود پوست خشک لازم است که دقت بیشتری در انتخاب محصولات مراقبتی پوست داشته باشید و از برخی اعمال اشتباه که موجب تشدید خشکی پوست می‎ شوند، بپرهیزید.

از مالیدن محصولات معطر مانند عطر بر روی پوست و لب های خود اجتناب کنید زیرا این مواد سبب تحریک خشکی پوست می ‎شوند.
از محصولات حاوی مواد حساس کننده پوست مانند الکل ، برخی روغن های قوی ، نعناع ، منتول و اکالیپتوس، برای پوست خود استفاده نکنید .
از محصولات حاوی نشاسته استفاده نکنید زیرا این مواد باعث تشدید خشکی پوستتان می ‎شوند.
از اسکراب های ساینده برای لایه برداری پوست خود استفاده نکنید و در عوض بهتر است از محصولی ملایم ، برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید که این امر باعث می‎شود تا محصولات مرطوب کننده ای که استفاده می ‎کنید بهتر و بیشتری جذب پوستتان شوند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  کاشت مژه

 

 

درمان خشکی پوست صورت

درمان خشکی پوست صورت

هنگام حمام کردن

از آب خیلی گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم باعث تشدید خشکی پوست می ‎شوند و همچنین بهتر است بعد از اتمام استحمام پوست خود را با لایه ای از لوسیون های نرم کننده و مرطوب کننده بپوشانید و استفاده از روغن های گیاهی معطر نیز، راهکار مناسبی برای نرم کردن پوست بعد از استحمام هستند.
برای شستشوی پوست خود از صابون استفاده نکنید زیرا صابون رطوبت پوست را گرفته و سبب تشدید خشکی پوست می ‎شود و در عوض بهتر است از شامپو بدن که حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده است استفاده کنید .

 

 

درمان خشکی پوست صورت

درمان خشکی پوست صورت

                                                         برای مشاهده محلول های برای درمان خشکی پوست اینجا کلیک کنید

instagram

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *