آموزشی, بوتاکس, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

جوان‌سازی چهره با لیفت پیشانی

Face lift

جوان‌سازی چهره با لیفت پیشانی

جوان‌سازی چهره با لیفت پیشانی

لیفت پیشانی که از آن با عنوان لیفت خط اخم یا لیفت ابرو هم یاد می‌شود یک عمل جراحی زیبایی است که هدف آن اصلاح افتادگی پوست پیشانی، ابروها و پلک‌های بالا است. با این عمل می‌توان چین و چروک‌های پیشانی و خطوط میان ابروها را بهبود بخشید. در لیفت پیشانی با جراحی ماهیچه‌هایی که باعث بروز علائم پیری پوست در ناحیه پیشانی، ابروها و پلک‌ها شده‌اند اصلاح می‌شوند.

ممکن است جراحی لیفت پیشانی به تنهایی انجام شود و یا از درمان‌های دیگری نظیر لیفت صورت، لیفت پلک یا لیفت بینی در کنار آن استفاده شود. لیفت پیشانی معمولاً در بیمارستان انجام شده و نیازی به بستری ندارد.

به طور کلی لیفت صورت را می‌توان با جراحی یا بدون جراحی انجام داد. لیفت صورت بدون جراحی خود دارای روش‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها شامل هایفوتراپی، تزریق ژل یا چربی، تزریق بوتاکس، RF فرکشنال، لیفت با نخ کاگ  و کربوکسی تراپی می‌شود. هر یک از این روش‌ها کاربرد خود را داشته و برای افراد مختلفی اثرگذار خواهد بود. بنابراین اینکه کدام یک از روش‌های موجود برای شما مناسب است باید توسط پزشک مشخص شود.

هایفوتراپی را می‌توان روشی مناسب برای کسانی دانست که از تزریق و آمپول می‌ترسند. چرا که این روش با استفاده از امواج فراصوت متمرکز شده اقدام به لیفت صورت کرده و نیازی به هیچ‌گونه تزریق ندارد. در این روش امواج فراصوت به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و انرژی آن‌ها رشته‌های کلاژن پوستی را تحریک می‌کند. این عامل باعث سفت شدن و لیفت پوست شده، حالت افتادگی و چین و چروک آن را از بین می‌برد.

 

 

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

در این عمل از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، بنابراین در طول جراحی هشیار بوده و هیچ دردی احساس نخواهید کرد. می‌توانید از مُسَکن هم استفاده کنید تا ریلکس شوید. در برخی موارد از بیهوشی عمومی نیز استفاده می‌شود. این احتمال وجود دارد که در طول عمل لیفت کشیده شدن پوست پیشانی را احساس کنید و ممکن است کمی درد داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لیفت بدون جراحی مقاله معجزه جوانسازی پوست با هایفوتراپی را مطالعه نمائید .

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

روش لیفت پیشانی

طبق گزارشات وب سایت charlotteplasticsurgery لیفت پیشانی برای افرادی که به دنبال هر یک از نتایج زیر هستند ممکن است توصیه شود:

افتادگی ابروها ، که باعث ایجاد “کاپوت” روی پلک ها می شود.

نرم شدن یا خطوط افقی ابرو یا خطوط اخم عمودی.

نرم شدن چین و چروک های روی بینی.

تغییر مکان ابروها برای جوان تر و هوشیارتر نشان دادن.

جراحان پلاستیک ما بسته به فرد و نیازهای او روش های مختلفی برای انجام لیفت پیشانی دارند. غالباً از آندوسکوپ استفاده می شود. این ابزارها به جراح این امکان را می دهد تا بافت ها و عضلات زیر پوست پیشانی را ببیند. سپس برش های کوچکی در پوست سر ایجاد می شود. ابرو برداشته شده و در صورت لزوم عضلات زیرین دوباره پیکربندی می شوند و سپس ناحیه به هم بخیه زده می شود و باند های تازه در محل قرار می گیرند.

ابتدا بخش‌هایی از مو که در محل جراحی قرار دارند تراشیده می‌شوند.

سپس دکتر برشی را هم سطح با گوش ایجاد می‌کند. این برش در امتداد بالای پیشانی و پشت خط رویش مو ایجاد می‌شود.

اگر تاس هستید یا در حال تاس شدن هستید، جراج برشی را در وسط جمجمه ایجاد می‌کند تا اِسکار ناشی از زخم قابل مشاهده نباشد.

برخی جراحان از چند برش کوچک استفاده کرده و جراحی را با استفاده از اندوسکوپ انجام می‌دهند (اندوسکوپ یک ابزار باریک و بلند است که دوربینی کوچک در انتهای آن وجود دارد).

ممکن است برای نگاه داشتن پوست در سر جای خود از ایمپلنت‌های قابل حل استفاده شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  ورزش برای درمان ریزش مو

دکتر پس از برداشتن ماهیچه، بافت و پوست اضافه زخم‌ها را بسته و بخیه می‌کند. پیش از پانسمان، موها و صورت شستشو می‌شوند تا پوست جمجمه دچار سوزش نشود.

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

کاندیدای لیفت پیشانی

لیفت پیشانی و ابرو اغلب برای افراد بین 40 الی 60 سال انجام می‌شود تا روند پیری پوست را در آن‌ها کُندتر کند. البته لیفت طبیعی پیشانی می‌تواند به افرادی که دچار عارضه‌های ارثی مانند خطوط عمیق بالای بینی یا افتادگی ابرو هستند نیز کمک کند.

افراد جوان‌تر می‌توانند افتادگی ابروهای خود را که باعث غمگینی حالت چهره شده با لیفت پیشانی درمان کنند. افتادگی ابرو در برخی افراد به حدی زیاد است که باعث اختلال در بینایی شده است.

افرادی که مشکلات زیر را دارند کاندیدای خوبی برای لیفت چروک پیشانی می‌باشند:

شیارهای عمیق میان ابروها

چین و چروک‌های افقی بر روی پیشانی

مشکلات تنفسی ناشی از بینی

افتادگی ابرو

آویزان شدن بافت در قسمت بیرونی پلک‌ها

افراد زیر کاندیدای خوبی برای لیفت پیشانی نمی‌باشند:

افرادی که چهره‌ای غیر طبیعی دارند و ابروهایشان بالاتر از موقعیت طبیعی قرار دارد.

افرادی که چندین بار عمل لیفت پلک بالا را انجام داده‌اند و پوست کافی برای بستن پلک‌ها ندارند.

افرادی که خط موی ثابتی ندارند (البته می‌توان با برخی تکنیک‌ها اِسکارها را پنهان کرد)

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

خطرات لیفت پیشانی

خطرات بیهوشی و جراحی

واکنش منفی به داروها

مشکلات تنفسی

خونریزی، لخته شدن خون، عفونت

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

خطرات لیفت خط پیشانی

درد مداوم

بهبود نیافتن کامل زخم‌ها

بی‌حسی یا تغییر احساسات پوستی

جمع شدن و لخته شدن خون در زیر پوست (هماتوم) که ممکن است تخلیه آن نیاز به جراحی داشته باشد.

آسیب وارد شدن به رشته‌های عصبی که ماهیچه‌های صورت را کنترل می‌کنند (این عارضه معمولاً موقتی است اما ممکن است دائمی نیز باشد).

اگر عمل لیفت پلک بالا را انجام داده‌اید، توصیه نمی‌شود که عمل لیفت پیشانی را انجام دهید.

گاهی اوقات، لیفت کامل پیشانی باعث می‌شود که بالا بردن ابروها و چین انداختن در یک یا دو طرف پیشانی سخت شود. در این مواقع باید برای یکسان‌سازی هر دو طرف پیشانی عمل جراحی دیگری انجام شود. اگر عمل لیفت پلک بالا را انجام داده‌اید، توصیه نمی‌شود که عمل لیفت پیشانی را انجام دهید چون این کار بر روی توانایی بستن پلک‌ها تاثیر می‌گذارد. برای اکثر افراد، برش‌های لیفت پیشانی در زیر خط موها ایجاد می‌شود. اگر خط موها خیلی بالا باشد و عقب رفته باشد، ممکن است پس از عمل لیفت اِسکارهای باریکی به وجود بیایند که قابل مشاهده باشند. باید حالت موهای خود را طوری درست کنید که کمی از پیشانی را بپوشاند.

اگر پوست پیشانی زیاد کشیده شود یا ورم ناشی از عمل زیاد باشد، ممکن است اِسکاری پهن به وجود بیاید. از عوارض لیفت پیشانی این است که ممکن است موهای ناحیه لبه اِسکار ریزش داشته باشند. می‌توان این مشکل را با انجام یک عمل جراحی و برداشتن بافت اِسکار برطرف کرد. ریزش موی دائمی پس از عمل لیفت پیشانی عارضه‌ای بسیار نادر است.

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

پیش از لیفت پیشانی

پیش از عمل باید یک جلسه مشاوره در کلینیک پوست و موی رخ آرا داشته باشید. در این جلسه سوابق پزشکی شما مورد بررسی قرار گرفته، معاینات فیزیکی انجام شده و وضعیت روانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید از هزینه لیفت پیشانی در این جلسه به طور دقیق مطلع شوید. در جلسه مشاوره می‌توانید یک نفر را همراه خود داشته باشید.

هر سوالی دارید از دکتر بپرسید و مطمئن شوید که پاسخ‌ها را کاملاً درک می‌کنید. باید کاملاً از روند پیش از عمل، حین عمل و پس از عمل آگاه شوید. از شما خواسته می‌شود که یک هفته پیش از عمل مصرف داروهای رقیق کننده خون را متوقف کنید. مصرف این داروها موجب خونریزی بیشتر در حین عمل می‌شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت شقیقه

*برخی از این داروها عبارتند از آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن.
*اگر داروهایی مانند وارفارین، دابیگاتران، آپیکسابان، ریواروکسابان و کلوپیدوگرل را مصرف می‌کنید باید پیش از متوقف کردن مصرف آن‌ها یا تغییر روند مصرف حتماً با دکتر خود مشورت کنید.

روزهای پیش از عمل لیفت پوست پیشانی

از دکتر بپرسید که باید چه داروهایی را در روز عمل جراحی استفاده کنید.
اگر سرماخوردگی، آنفولانزا، تب، تبخال یا هر بیماری دیگری دارید حتماً دکتر را پیش از عمل در جریان قرار دهید.

روز عمل لیفت پوست پیشانی

احتمالاً از شما خواسته می‌شود که شب پیش از عمل جراحی چیزی نخورید و نیاشامید. این امر شامل جویدن آدامس و خوشبو کننده دهان می‌شود. اگر دهانتان خشک است می‌توانید آن را بشویید اما مراقب باشید که آب را قورت ندهید.
داروهایی که باید پیش از عمل مصرف کنید را با یک جرعه آب میل کنید.
سر زمان تعیین شده در بیمارستان حاضر شوید.

باید سعی کنید که دستورالعمل‌های دکتر را کاملاً اجرا نمایید.

 

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

پس از عمل لیفت پیشانی

ناحیه تحت درمان کاملاً پانسمان شده و از باندهای کشی که قابلیت ارتجاعی دارند برای بستن پیشانی استفاده می‌شود. این کار از خونریزی و ورم جلوگیری می‌کند. پس از عمل در ناحیه جراحی احساس بی‌حسی و درد موقت خواهید داشت که می‌توان آن را با مصرف مُسَکن کنترل کرد.

باید تا 2 الی 3 روز پس از عمل هنگام خوابیدن یا استراحت، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا ورم ناشی از عمل کاهش پیدا کند. کبودی و ورم معمولاً در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها نیز رخ می‌دهد اما پس از چند روز یا یک هفته رو به بهبودی می‌رود.

بانداژها یک یا دو روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.

با رشد دوباره عصب‌ها، بی‌حسی پیشانی و جمجمه از بین رفته و سوزش و خارش جای آن را می‌گیرد. حدود 6 ماه طول می‌کشد تا این عوارض کاملاً از بین بروند. بانداژها یک یا دو روز پس از جراحی برداشته می‌شوند. بخیه‌ها ظرف 10 الی 14 روز آینده و در دو مرحله کشیده می‌شوند.

 

Forehead Lift

Forehead Lift

 

دوره نقاهت و ماندگاری لیفت پیشانی

ظرف 1 الی 2 روز پس از عمل می‌توانید راه رفتن را آغاز کنید اما تا 7 روز پس از عمل نباید کار کنید. 2 روز پس از عمل لیفت پیشانی و به محض باز کردن بانداژها و پانسمان، می‌توانید دوش گرفته و موهای خود را با شامپو بشویید.

برای 6 الی 8 هفته از ورزش کردن اجتناب کنید.

ظرف 10 روز پس از عمل می‌توانید به سر کار خود باز گردید. باید تا چند هفته از انجام فعالیت‌های سنگین (مانند: دویدن، خم شدن، کار خانه، فعالیت جنسی یا هر گونه فعالیتی که فشار خون را بالا می‌برد) خودداری کنید. برای 6 الی 8 هفته از ورزش کردن اجتناب کنید. تا چند ماه از قرار گرفتن در معرض گرما و نور آفتاب خودداری نمایید. موهای اطراف برش‌های جراحی تا چند هفته یا چند ماه به صورت نازک رشد می‌کنند اما پس از آن رشد طبیعی خود را آغاز می‌کنند. در ناحیه اِسکارها مویی رشد نمی‌کند. با حالت دادن موهای خود و ریختن آن‌ها بر روی پیشانی می‌توانید اکثر اِسکارها را پنهان کنید.

اکثر علائم جراحی لیفت پیشانی پس از 2 الی 3 ماه کاملاً از بین می‌روند. با آرایش کردن می‌توان ورم و کبودی‌های جزئی را پنهان کرد. در ابتدا احساس خستگی و یاس می‌کنید اما این حالت به تدریج بهبود یافته و احساس بهتری نسبت به خود پیدا خواهید کرد.

 

Forehead Lift

Forehead Lift.

نتایج لیفت پیشانی

اکثر افراد از نتایج لیفت پیشانی شگفت‌زده می‌شوند. لیفت پیشانی چهره را جوان‌تر کرده و اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد. با این عمل زیبایی می‌توانید نشانه‌های پیری پوست را تا حد زیادی کاهش داده و چهره خود را چندین سال جوان‌تر کنید.

قرار گرفتن ابرو در موقعیتی بهتر که چهره را جوان‌تر می‌کند.
کاهش خطوط و چین و چروک‌های پیشانی
بهبود ورم یا افتادگی پلک‌های بالا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *