زیبایی, زیبایی پوست, میکرودرم

تاثیر میکرودرم بر پوست

Microdermabrasion

تاثیر میکرودرم بر پوست

میکرودرم

میکرودرم روشی غیر تهاجمی، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و مطمئن و موثر برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست است. میکرودرم، با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود. بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می‌کنند. میکرودرم پوست بیش از هر چیز برای بهبود جای جوش، علائم آبله و آثار تصادف و بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش در درمان نقص‌های پوستی مادرزادی، خال‌ها یا زخم ناشی از سوختگی موثر نیست؛ اما فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌ها و جای آکنه با میکرودرم ابریژن قابل رفع است.

 

Microdermabrasion

Microdermabrasion

تاثیر میکرودرم بر پوست

روشن‌تر شدن، ایجاد شادابی و در نتیجه زیبایی بیشتر پوست
از بین رفتن جای جوش و لک
رفع منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی دیگر
سفت و ضخیم شدن پوست
از بین رفتن خطوط و چروک‌های ظریف پوست
درمان جوش‌های زیر پوستی
کنترل چربی در پوست
ایجاد نرمی و لطافت در پوست
کاهش حساسیت‌های پوستی
افزایش اثرات دارو‌های موضعی
از بین بردن جای زخم و اسکار‌های سطحی

Microdermabrasion

Microdermabrasion

 

عملکرد میکرودرم به چه صورت است؟

در این روش با استفاده از دستگاه میکرودرم که نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند. در ضمن این کار، مکشی نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود.

چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. چون در این روش سایش پوست سطحی است، جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی‌شود.

زمان لازم برای هر جلسه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول است. تعداد جلسات درمان بنا به تمایل بیمار و تشخیص پزشک متخصص متغیر است.

مراقبت‌های بعد از انجام میکرودرم

بعد از هر گونه اقدام زیبایی، برای دستیابی به اثر بخشی بهتر نیاز به مراقبت‌هایی وجود دارد. مراقبت‌های بعد از میکرودرم شامل موارد زیر است:

پس از انجام این درمان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز کرده و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده نکردن از یک ضد آفتاب مناسب التهاب پوست را افزایش می‌دهد.
به مدت چند روز پوست را لمس نکرده و به آن دست نزنید. بعد از انجام میکرودرم پوست در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد و هر عامل خارجی می‌تواند به آن آسیب برساند.
بهتر است استفاده از هر نوع کرم ترمیمی و درمانی را به تعویق انداخت. ترکیبات موجود در این کرم‌ها التیام پیدا کردن پوست را پس از این عمل به تأخیر می‌اندازد.
برای جلوگیری از احساس سوزش در پوست آن را با آب خنک شستشو دهید. همچنین برای اینکار می‌توانید از قطعات یخ نیز برای خنک کردن پوست خود استفاده نمایید.
روشی فوق العاده برای از بین بردن جای جوش، لک و جوانسازی صورت میکرودرم است. این روش نوین برای اولین بار در ایتالیا در سال 1985 شناخته شد و از آن به عنوان یک روش بدون عارضه یاد می شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  نخ لیفت

میکرودرم برای جای جوش

با خرید دستگاه میکرودم ، چندین کریستال ریز از جنس اکسید آلومینیوم با سطح پوست تماس برقرار می کنند. در این تماس خراش سطحی بر روی لایه های رویی پوست ایجاد می شود.

بعد از آن در سطح پوست مکشی ایجاد می کند تا بتواند کریستال ها را از سطح پوست جمع کند. به علاوه جریان خون را در پوست بهتر می کند و سلول های فیبروبلاست را فعال کرده و در نهایت طراوت و شادابی را به صورت باز می گرداند و باعث از بین رفتن جای جوش می شود.

 

Microdermabrasion to remove pimples

Microdermabrasion to remove pimples

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که سنی بالای 30 سال دارند و از نظر جسمی سالم و تنها چند زائده و یا جای جوش در صورت خود دارند مناسب می باشد. این روش نمی تواند چین و چروک های پوست را برطرف کند. برای این که بتوان افتادگی و چروک ها درمان کرد باید از روش های دیگر از جمله لیفت صورت، هایفوتراپی و یا سفت کردن پوست با لیزر استفاده کرد.

موارد استفاده از میکرودرم

خطوط چروک نازک، کم و زیاد بودن رنگدانه ها، آفتاب سوختگی، لکه هایی که با افزایش سن بر روی پوست ظاهر می شوند و همچنین زخم های کوچک و مشکلات بافتی از مواردی هستند که با خرید میکرودرم برطرف می شوند.

روزاسه یا همان التهاب مزمن پوست که معمولا بر روی گونه ها، بینی و پیشانی بزرگسالان ایجاد می شود با میکرودم ابریژن قابل درمان است.

از بین بردن لک های قهوه ای که در زمان پیری روی پوست صورت، پیشانی یا گونه ها و چانه ایجاد می شوند.

جوش های سر سیاه را نیز از بین برده و پوست را صاف می کند.

در پوست های خشک باعث کنترل چربی می شود و در پوست های خشک مانند یک محرک عمل کرده و عدد چربی را فعال می کند. در نهایت  با خرید محصولات زیبایی هر دو پوست شادابی و طراوت خود را خواهند داشت.

داروهای شیمیایی با این کار بر روی پوست بسیار اثر گذاشته و بهبودی را چندین برابر می کند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  خواص روغن ویتامین ای (E) برای پوست و مو

جوش های زیر پوستی نیز از دیگر مواردی می باشد که با کمک میکرودرم از بین می روند.

استفاده از میکرودرم باعث کاهش حساسیت پوست های قرمز می شود.

به طور معمول با اسپری ملایم کریستال ها می توان بافت رویی پوست را خوب کرد. این کار باعث می شود لایه آسیب دیده و رویی پوست برداشته شود و سلول های جوان و شاداب پوست خود را نمایان کنند.

برای انجام میکرودرم چه چیزی نیاز است؟

به منظور استفاده از میکرودرم ابریژن پوست صورت باید از هرگونه آلودگی و چربی پاک شود، بعد از آن مدت زمانی دستگاه میکرودم در جهات محتلف روی پوست کشیده می شود. این مدت زمان بستگی به پوست و لک های آن دارد. زمان مورد نیاز این عمل 20 تا 30 دقیقه برای صورت و 20 دقیقه برای گردن می باشد.

تعداد جلسات انجام میکرودم چگونه است؟

تشخیص تعداد جلسات بر عهده پزشک می باشد که ان را مناسب با مشکل بیمار بیان می کند. اما به طور معمول از 4 تا 6 جلسه می باشد اما برای روشن سازی پوست و رفع لک تعداد جلسات 10 تا 12 جلسه می باشد.

اعمالی که قبل از انجام میکرودرم باید انجام داد

استفاده از داروهای ضد لک و یا لایه بردار دو روز قبل از درمان و 3 روز بعد از عمل ممنوع است.

بعد از انجام میکرودرم باید در استفاده از ضد آفتاب دقت بیشتری داشته باشید و در فاصله سه ساعتی آن را تمدید کنید.

استفاده از آب داغ و حمام تا یک روز کامل یا 24 ساعت بعد از میکرودرم ممنوع است.

دکلره کردن، برداشت موها با بند، وکس و غیره را می توانید 3 تا 4 روز بعد از میکرودرم انجام دهید.

آقایان باید 3 یا 4 ساعت قبل از انجام میکرودرم صورت خود را اصلاح کنند. همچنین 12 ساعت بعد از انجام میکرودرم می توانند اصلاح صورت را داشته باشند.

استفاده از میکرودرم چه مزایایی دارد؟

اولین و بهترین مزیت میکرودرم بدون عارضه بودن آن است.

انجام میکرودرم در فاصله زمانی کوتاه قابلیت انجام دارد و در تمامی پوست ها حتی پوست های تیره نیز قابلیت انجام دارد.

این عمل کاملا بدون درد است بنابراین به بیهوشی و یا استفاده از بی حس کننده های موضعی نیازی نیست.

به راحتی طی چند جلسه اثرات تاتو و یا خالکوبی را از بین می برد.

لک های حاملگی از جمله درمان هایی ست که توسط میکرودرم انجام می شود.

استفاده از میکرودرم می تواند باعث کوچک شدن و یا حتی بستن به طور کامل منافذ می شود.

بنا به وب سایت healthline استفاده از این روش برای درمان آنقدر ساده و سریع انجام می شود که به آن لایه برداری زمان ناهار می گویند. یعنی می توان برای استراحت موقع ناهار از این روش درمانی استفاده نمود و مجدد سر کار برگشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *