خشکی پوست, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها, معنویات

تاثیر حمام در طول روز

تاثیر حمام در طول روز

برای چه کسانی دوش گرفتن صبحگاهی بهتر است و برای چه کسانی شب؟

تاثیر حمام در طول روز حس خوبی که بعد از دوش گرفتن به بدن دست می دهد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.برخی صبح و برخی دیگر شب دوش می گیرند ولی به راستی برای سلامتی بدن صبح دوش بگیریم یا شب؟در نهایت فهمیدیم که زمان مناسب برای دوش گرفتن چه زمانی است!علم، زمان مناسب برای دوش گرفتن را نشان داد و شما بعد از مطالعه دقیق این بخش از سلامت نمناک می توانید بهترین را برای خودتان انتخاب کنید. بسیاری از افراد دوست دارند روز خود را با حمام صبح آغاز کنند، در حالی که برخی ترجیح می دهند قبل از خواب به حمام بروند. شما چه کار می کنید؟

 

تاثیر حمام در طول روز

تاثیر حمام در طول روز

 

شرایط و توصیه‌ها برای یک حمام خوب

بهترین “حمام” آن است که فضای آن، بزرگ و سقفش بلند و آبش تمیز باشد. برای استحمام کردن به‌طور ناگهانی زیر دوش قرار نگیرد و برای شست‌وشو ابتدا از آب نیم‌گرم استفاده شود. خصوصیات یک استحمام خوب این است که فرد باید در هنگام ورود به حمام ابتدا به تدریج آب نیمه گرم بر سر خود بریزد و سپس کاملاً زیر دوش آب قرار گیرد.خوردن و نوشیدن در حمام و بلافاصله بعد از خروج از حمام زیان‌آور است؛ زیرا در این حالت بدن گرم و متخلخل است و غذا قبل از هضم کافی جذب شده موجب سده و امراض دیگر می‌شود.

برای شما دوش گرفتن و استحمام صبح بهتر است یا شب؟

فواید دوش گرفتن هنگام صبح.اگر پوست چربی دارید، پس مطابق با نظریه متخصصین پوست، باید صبح ها حمام کنید. وقتی که شما می خوابید، چربی پوست ایجاد می شود و حمام رفتن درست بعد از آن راهی عالی برای از بین بردن چربی و منافذ باز است.اگر کار سختی برای بیدار شدن دارید:برای افراد زیادی صبح دوش گرفتن مفیدتر از نوشیدن یک فنجان قهوه برای سرحال شدن و بیدار شدنشان است.دوش گرفتن صبح ها می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و بیشتر هوشیار شوید.در حقیقت، استفاده از آب سرد برای چند دقیقه آخر حمام می تواند به شما کمک کند در طول روز هوشیارتر و پرانرژی تر باشید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  اسکار چیست | بهترین روش درمان اسکار در 2020

 

تاثیر حمام در طول روز

تاثیر حمام در طول روز

 

دوش آب سرد

استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است. دوش آب سرد، به خصوص در فصول گرم سال، حرارت را در قسمت مرکزی بدن متمرکز و قسمت‌های سطحی بدن را خنک می‌کند و می‌تواند باعث افزایش نشاط و تقویت قوای جسمی شود با این حال، دوش گرفتن با آب سرد برای همگان مفید نیست و حتی ممکن است ضرر هم داشته باشد.خوردن و نوشیدن در حمام و بلافاصله بعد از خروج از حمام زیان‌آور است؛ زیرا در این حالت بدن گرم و متخلخل است و غذا قبل از هضم کافی جذب شده موجب سده و امراض دیگر می‌شود

استحمام با آب سرد شرایطی دارد و فقط تعدادی از افراد می‌توانند آر آن سود ببرند؛ بدین ترتیب که گرم مزاجان بیشترین نفع را از آن می‌برند و کودکان، افراد لاغر و مسن فقط می‌توانند در میانه روز تابستان با آب سرد استحمام کنند.

توقف زیاد در حمام و تأثیر آن بر وزن افراد

استحمام به مدت طولانی، به جهت آنکه به میزان زیادی تحلیل برنده قوای بدنی است، به خصوص برای افرادی که ضعیف و لاغرند و دستگاه هاضمه خوبی ندارند و یا از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برند مضر است.در طب سنتی آمده است که حمام کردن با شرایط خاصی می‌تواند باعث چاقی یا لاغری شود؛ به این ترتیب که استحمام پس از غذا بدن را فربه می‌سازد و حمام کردن با شکم خالی موجب لاغری است.ملاک توقف در حمام برای مزاج‌ها و جثه‌های مختلف، متفاوت است. افراد معتدل المزاج نیم ساعت، افراد لاغر کمتر از نیم ساعت و افراد چاق که قصد لاغر شدن دارند تا یک ساعت مجاز به استحمام هستند ولی بیش از یک ساعت برای هیچ گروهی توصیه نمی‌شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  اولترازد

 

تاثیر حمام در طول روز

تاثیر حمام در طول روز

 

داشتن پوست سالم تر، بشاش تر و با طراوت تر

نه فقط پوست صورت بلکه همه قسمت های پوست بدن به هنگام شب، بازسازی می شود. این بدان معناست که وقتی خواب هستید سلول های مرده پوست شما در حال پوسته ریزی هستند و سلولهای جدید در پوست به جای آنها ساخته می شوند.به همین دلیل است که بر اهمیت شستشوی حداقل، پوست صورت قبل از خوابیدن به منظور زدودن آلودگی ها، آرایش و آلاینده هایی مانند سرب موجود در هوا که سبب بسته

شدن منافذ پوست می شوند، تاکید می شود بنابراین اگر به دلایل مختلف نمی توانید قبل از خواب دوش بگیرید حداقل کاری که می توانید انجام دهید شستن صورتتان است اما به هر حال، شستشوی کامل بدن با دوش گرفتن قبل از خواب شبانه، روند پوسته ریزی و از بین رفتن سلولهای مرده پوست را آسانتر و سریعتر کرده و پوست شما به هنگام صبح بشاش تر، باطراوت تر و درخشان تر خواهد بود.

دفعات دوش گرفتن در روز:

دکتر «درک وی.چان» یک متخصص پوست و مو، موافق دوبار دوش گرفتن در صبح و شب نیست و دوش گرفتن را یکبار در روز و با آب نسبتا گرم توصیه کرده و دوش گرفتن با آب خیلی گرم را نفی می کند زیرا آب داغ برای پوست مضر بوده و به مرور زمان سبب ازدیاد چین و چروک و شل شدن آن می شود و نیز باعث کاهش رطوبت پوست شده و مقدار زیادی از چربی های طبیعی و مفید پوست را از بین می برد.

برای مشاهده دستگاه های زیبایی اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *