آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

درمان های خانگی برای از بین بردن تیرگی لب

درمان های خانگی برای از بین بردن تیرگی لب

به علت های مختلف ممکن است رنگ لب از حالت عادی و صورتی خود خارج شده و تیره شود، مخصوصاً این تیرگی در گوشه ها و قسمت خارجی لب بیشتر است.عواملی همچون استفاده از مواد آرایشی نامرغوب، استفاده از دخانیات، آفتاب، تماس با موادی که کافئین بالایی دارند. عدم تعادل هورمون ها و… . روش های خانگی زیر میتواند راه ساده و مطمئنی برای درمان این مشکل باشد.

1 – لیمو

از عصاره طبیعی لیمو می­توان برای روشن کردن پوست استفاده نمود. می­توانید قبل از خواب، برش های از لیمو را فشار داده و آب آن را روی لب ماساژ دهید.همچنین می­­توانید کمی شکر روی برش لیمو ریخته و به آرامی برش لیمو را روی لب­های خود مخصوصاً نقاط تیره ماساژ دهید.

2 – عصاره گل رز

عصاره گل رز یا همان گلاب طبیعی و ناب دارای 3 خاصیت تسکین دهنده، خنک کننده و مرطوب­ کننده است. همچنین باعث می­شود رنگ صورتی طبیعی به لبان شما برگردد.2-1 قطره گلاب اصل را با چند قطره عسل ترکیب کنید و 3 تا 4 بار در روز روی لبهای خود بمالید. روش دیگر اینکه چند گلبرگ گل رز را در شیر خیس کنید و بعد از 1 ساعت با عسل خمیری درست کنید و روی لبهای خود قرار دهید. بعد از 15 دقیقه آن­را با آب ولرم بشویید.

3 – روغن زیتون

روغن زیتون هم به لبان شما طراوت و شادابی را برمی­گرداند و آن­را نرم و زیبا می­کند. کافی است، قبل از خواب چند قطره روغن زیتون روی لب­ها، مخصوصاً نقاط تیره و خشک بمالید.روش دیگر مخلوط شکر و چند قطره روغن زیتون است. لب­های خود را با این مخلوط ماساژ دهید. می­توانید یک­بار در هفته این کار را انجام دهید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت گونه
4 – شکر

به عنوان یک عامل لایه ­بردار نقش مهمی را در بازسازی پوست لب به عهده دارد. 2قاشق چای­خوری شکر دانه ­ریز به همراه یک قاشق چای­خوری کره را خمیر کرده و نقاط سیاه لب خود را با این مخلوط ماساژ دهید. یک­بار در هفته کافی است.همچنین می­توانید مخلوطی از یک قاشقچای­خوری شکر دانه ریز، یک قاشق چای­خوری عسل و نصف قاشق چای­خوری روغن بادام تهیه کنید. و یک­بار در هفته برای روشن شدن لب­ها مخلوط را روی نقاط تیره لب ماساژ دهید.

5 –چغندر

چغندر به شما در داشتن لب­های صورتی کمک می­کند. همچنین خاصیت روشن کنندگی دارد.آب چغندر تازه را روی لب­های خود قبل از خواب ماساژ دهید و صبح روز بعد بشویید.همچنین می­توانید مقدار مساوی از آب چغندر و آب هویج را به مدت 10 دقیقه روی لب­های خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. می­توانید این­کار را یک الی دو بار در هفته انجام دهید.

6 – انار

 

Lip darkness

Lip darkness

 

انار برای لب­های تیره ایده ­آل است. همچنین برای تغذیه پوست لب و برگرداندن رنگ طبیعی به لب مناسب است. یک قاشق غذاخوری انار خرد شده را با کمی شیر مخلوط کنید و به آرامی روی لب­های خود ماساژ دهید و سپس بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

همچنین به مقدار مساوی آب انار، آب هویج و آب چغندر را روی نقاط تیره لب ماساژ دهید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  درمان میگرن با بوتاکس
7 – خیار

خیار به عنوان یک عامل روشن کننده پوست بکار می­رود. می­توانید یک برش از خیار را به آرامی روی لب­ها ماساژ دهید. این کار را یکبار در روز تکرار کنید تا تغییر را مشاهده کنید.

8 – توت­ها

انواع توت­ها و تمشک­ها، حاوی مواد معدنی و ویتامین­هایی هستند که برای سلامت و باطراوت نگه داشتن لب­ها ضروری است. همچنین می­توانند رنگ زیبایی به لبان شما بدهند. نصف قاشق غذاخوری آب تمشک را با ژل آلوئه ورا و کمی عسل مخلوط کرده روی لبان خود ماساژ داده و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

9 – عسل

عسل یک ماده مرطوب کننده است که نرمی و لطافت را به لب­های شما بر می­گرداند. قبل از خواب کمی از عسل را روی لب­های خود ماساژ دهید و صبح با آب ولرم بشویید. مخلوط ماست و عسل و آرد گندم را به­ صورت خمیر درآورید و به مدت 30 دقیقه روی لب­ها قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

10 – روغن بادام

روغن بادام خاصیت نرم­­کنندگی و رطوبت ­رسانی دارد. چند قطره روغن بادام با چند قطره عسل را هنگامی که لب­های شما خشک شده و رطوبت ندارد، روی پوست لب بمالید تا اثر آن­را ببینید. همچنین مقدار مساوی از روغن کرچک و بادام تهیه کنید ولب­ها را با آن ماساژ دهید. مقدار مساوی روغن نارگیل و بادام را قبل از خواب به لب­های خود بمالید. هنگام صبح تغییر را ببینید

برای مشاهده کوکتل های مزوتراپی اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *