آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها, لیفتینگ

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست :اصلی ترین فرایند های پلاسماجت در زیبایی صورت و بدن رخ می دهد. به طور کل بیشتر کسانی که از پلاسماجت استفاده می کنند به دنبال زیبایی خود هستند و دلیل اول شان برای استفاده از پلاسما جت، زیبایی است.البته افراد دیگری هم وجود دارند که از پلاسماجت برای کار های دیگری استفاده می کنند اما پلاسماجت در پزشک های زیبایی، طرفدار بیشتری دارد. حال بهتر است که با برخی از کاربرد های پلاسماجت در زیبایی آشنا شوید و بدانید که به وسیله پلاسماجت می توان چه کارهایی را انجام داد.

بلفاروپلاستی

 

Plasma | Jet

Plasma | Jet

 

به وسیله پلاسماجت می توان عملیات های بلفاروپلاستی پلک ها را انجام داد و افتادگی آن ها را به طور کامل برطرف کرد. همچنین پف و چروکی که در پلک تحتانی وجود دارد را می توان به وسیله پلاسماجت از بین برد.پلاسماجت می تواند نقش مهمی در چین و چروک هم داشته باشد. با کمک پلاسماجت می توانید چین و چروک هایی که در سطح پوست صورت وجود دارند را به طور کامل از بین ببرید. همچنین پلاسماجت می تواند چروک های دور چشم را از بین ببرد.

لیفت پوست

پلاسماجت عملیات بسیار خوبی را در لیفت پوست انجام می دهد. فرقی ندارد که پوست شما چقدر چرب یا خشک است. پلاسماجت قابلیت انجام هر نوع لیفتی بر روی پوست شما را دارد.افراد بسیاری از واریس های مختلف رنج می برند. با کمک پلاسماجت می توانید تمام واریس های سطحی پوستی خودتان را برطرف کنید. همچنین پلاسماجت در از بین بردن عروق ریز پوست می تواند کمک زیادی به شما کند.

ترک های بعد از بارداری

زنانی که در گذشته باردار بوده اند می توانند کمک زیادی از پلاسماجت بگیرند. استریا و ترک های زیادی بر روی پوست بعد از بارداری ایجاد می شود که فرم بدن را زشت می کند. پلاسماجت می تواند این استریا و ترک ها را به راحتی از بین ببرد.در اثر چاقی و اضافه وزن، پوست بدن کشیده می شود و خطوط های مختلفی بر روی بدن ایجاد می شود که بیشتر در بخش باسن، شکم و ران این خطوط دیده می شود. پلاسماجت با قدرت خود می تواند این خطوط را به راحتی از بین ببرد و حتی دیگر جای این خطوط هم باقی نمی ماند.

زخم و سوختگی

در طی اتفاقات زیادی مانند آتش سوزی، ممکن است زخم و سوختگی های زیادی بر روی صورت یا بدن شخصی ایجاد شود. پلاسماجت می تواند جای سوختگی و زخم را ترمیم کند تا پوست تازه مجددا در آن نواحی رشد کند. همچنین پلاسماجت می تواند اسکار روی بدن را هم از بین ببرد.

زگیل ها و خال ها
Plasma | Jet

Plasma | Jet

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هیچگونه علاقه ای به خال روی بدن خود ندارید یا می خواهید کلوئید و زگیل بدن تان را برطرف کنید، می توانید از پلاسماجت استفاده کنید. پلاسماجت بر روی زگیل ها و خال ها تاثیر قدرتمندی دارد و می تواند آن ها را از بین ببرد.عموما در زن ها مشکلات رنگدانه ای زیادی مانند کک و مک رخ می دهد. یا حاصل تاتو های مختلف مانند ابرو و میکروپیگمنتیشن ها نیز مشکلات رنگدانه ای خواهد بود. از طریق پلاسماجت می توان این مشکلات رنگدانه ای را برای همیشه برطرف کرد

غبغب

می تواند بهترین چهره را هم تبدیل به یک چهره بدفرم یا نازیبا کند. افراد زیادی از داشتن غبغب رنج می برند و می خواهند آن را عقب ببرند. پلاسماجت می تواند غبغب صورت را عقب ببرد و عملیات های لیفت را بر روی آن انجام دهد.

بینی

 

Plasma | Jet

Plasma | Jet

 

اگر بینی شما از نوع بینی های گوشتی است، می توانید به وسیله پلاسماجت آن را کوچک کنید. پلاسماجت در بینی های استخوانی نقش خاصی ندارد اما می تواند بینی های گوشتی را کوچک تر کند و فرم مناسبی به این نوع بینی ها دهد.

تمامی این ها برخی از کاربرد های پلاسماجت در زیبایی بودند که با آن ها آشنا شدید. این تنها کاربرد های پلاسماجت نیست و فرایند های بسیار زیاد دیگری در زیبایی رخ می دهد که پلاسماجت هم در آن نقش دارد و بخشی از کار را به عهده خود می گیرد. در متن بالا تنها به مهم ترین کاربرد های پلاسماجت در زیبایی اشاره شد.

فوایدی که پلاسماجت در زیبایی دارد

سوالی که برای برخی از افراد بعد از خواندن کاربرد های پلاسماجت در زیبایی پیش می آید این است که مزایای پلاسماجت نسبت به دیگر جراحی های زیبایی چه چیزی می تواند باشد. این سوال را نمی توان تنها در یک جواب کوتاه خلاصه کرد و باید به چندین نکته اشاره کرد تا به فواید های اصلی پلاسماجت متوجه شد. در بند های زیر تمامی این نکات مطرح شده اند و می توانید با خواندن آن ها، با فواید پلاسماجت آشنا شوید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  تاثیر میوه ها در تناسب اندام

پلاسماجت تنها زیباسازی را انجام نمی دهد و می تواند پوست را به مرور زمان جوان تر کند. کلاژن ساز هایی که در بدن وجود دارند به وسیله پلاسماجت تجریک می شوند و همین باعث جوانسازی پوست فرد می شود.

برخی از جراحی های زیبایی را نمی توان بر روی هر نوع پوستی انجام دهد زیرا ممکن است عوارض بدی داشته باشد. پلاسماجت از چنین چیزی پیروی نمی کند و می توان پلاسماجت را بر روی هر نوع پوستی امتحان کرد و به نتیجه های مفیدی رسید.

جراحی های زیبایی

 

Plasma | Jet

Plasma | Jet

 

جراحی های زیبایی هرکدام به مراقبت های ویژه نیاز دارند. برخی شان ممکن است در چندین مرحله انجام شود و برخی از آن ها عارضه های مختلفی از خود به جای می گذارند. پلاسماجت در سرعت بالایی انجام می شود. همچنین پلاسماجت عارضه ای به جا نمی گذارد و بسیار راحت و بدون نیاز به بیهوشی بر روی پوست انجام می شود.

پلک یکی از بخش های نازک و ضعیف صورت است که نیاز به دقت زیادی دارد. جراحی های زیبایی مختلف بر روی پلک خطرات بالایی دارد و درصد ناموفق بودنشان بالا است. پلاسماجت کمترین خطر را برای انجام کار های مختلف بر روی پلک دارد و می تواند نتیجه مناسبی داشته باشد. به همین دلیل از پلاسماجت بر روی پلک ها زیاد انجام می شود.

در تمام جراحی های زیبایی یک گرمای خاصی صورت می گیرد. این گرما ممکن است به سطج پوست آسیبی وارد کند و جای زخم ایجاد کند. پلاسماجت هم در خود گرما ایجاد می کند اما این گرما مستقیما وارد اعماق پوست می شود و روی سطح آن خطری وجود نخواهد داشت.

گاهی شخص می خواهد یک بخش بسیار کوچک در بدن خود را زیبا کند یا تغییر دهد. جراحی های زیبایی هرکدام محدوده مشخصی دارند و نقاط کوچک را پشتیبانی نمی کنند. پلاسماجت می تواند حتی در نقاط کوچک بدن هم کاربرد داشته باشد و فرایند خود را در آن نقطه انجام دهد.

ضرر ها

شما در جراحی های زیبایی علاوه بر بی حسی، ممکن است بیهوشی هم انجام دهید که هرکدام ضرر های زیادی بر روی بدن دارند. در پلاسماجت خبری از بی حسی هم نیست. یعنی شما با انجام پلاسماجت نیازی به بیهوشی و بی حسی ندارید و می توانید بدون درد کار خود را انجام دهید. البته گاهی در موارد بسیار خاص به یک بی حسی کوچک نیاز پیدا می کنید.

پلاسماجت محدودیت خاصی ندارد. می تواند بسیاری از زیبایی ها را بر روی پوست انجام دهد یا بیماری های پوستی را از بین ببرد. پلاسماجت بر روی بیماری های پوستی تاثیر مناسبی می گذارد و ریشه آن ها را از بین می برد. این کار را جراحی های زیبایی نمی توانند به راحتی انجام دهند و تنها با پلاسماجت قابل انجام است.

ضرر های پلاسماجت در زیبایی

هر نوع عمل و جراحی ضرر های خاص خودش را دارد و  می تواند عوارض زیادی را به جای بگذارد. در پلاسماجت تا به امروز عوارض خاصی مشاهده نشده است و کسی از ضرر های آن صحبت نکرده است. به همین دلیل است که پلاسماجت یکی از بی خطر ترین راه های زیبایی شناخته شده است.

البته گاهی تورم و خارش در ناحیه ای که پلاسماجت صورت گرفته است مشاهده می شود که ان هم بعد از چند ساعت از بین می رود. به طور کل هیچ ضرری وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد. تنها التهاب ها و خارش هایی وجود دارند که بعد از انجام پلاسماجت بر آن ناحیه ایجاد می شوند و بعد از ساعتی می روند. دیگر هیچ ضرر دیگری ثبت نشده است.

پلاسماجت و مزایای اصلی فناوری پلاسما

فرآیندهای فناوری پلاسما به طور گسترده در حوزه های مختلف تولیدی و آزمایشگاهی گسترش زیادی یافته است. علاقه به سیستم های پلاسما به دلیل کاهش هزینه دائمی تجهیزات، کیفیت بالای عملیات و افزایش بهره وری تجهیزات پلاسما افزایش یافته است. علاوه بر آن، سیستم های پلاسما را می توان در خط تکنولوژی بکار گرفت؛ زیرا آنها به طور معمول به تجهیزات تمیزکاری ویژه ای نسبت به فناوریهای شیمیایی گسترده نیازی ندارند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  معجزه پروفایلو در زیبایی
 به جز مزایای ذکر شده، این موارد را نیز می توانیم بیان کنیم

روکش های رسوبی با روش های پلاسما، از دوام بالاتری نسبت به روشهای رسوب شیمیایی برخوردارند (برای مثال فناوری چرخشی).امکان تولید روکش هایی که امکان پوشش دهی با استفاده از روش های دیگر غیرممکن یا از نظر اقتصادی به صرفه نیست؛ به عنوان مثال، DLC فیلم ها (لایه های نازک)؛ – امکان عملیات پوشش دهی موضعی در جسم: این امر به ویژه در تولید نیمه هادیها کاربردی است.

ارزیابی خطرات پلاسماجت

با استفاده از پارامترهای عملکرد بهینه پلاسماجت، جنبه های خطر از نظر تابش اشعه ماوراء بنفش و اثرات دمایی مورد بررسی قرار گرفته است. همانطور که در شکل 7 مشاهده می شود، طیف انتشار پلاسما از یک خط چگال در 310nm و چند دسته پرتو کوچکتر بین 325 و 450nm تشکیل شده است. سیگنال انتشار در 310nm یک دسته پرتوی نیتروژن است که از نیتروژن (N2) موجود در هوا حاصل می شود.

با استفاده از سیستم پلاسماجتی با یک منبع شارژ آرگونی، هیچ دسته پرتو انتشاری در طول موج کمتر از 300nm قابل شناسایی نیست. نور اشعه ماوراء بنفش در 310nm به طور موثری توسط لایه ی خارجی (اِستراتوم کورنِئوم) پوست جذب می شود. همانطور که در شکل 9 نشان داده شده است، یک لایه قرنیه منفرد تقریباً 25٪ از تشعشعات پلاسما را جذب می کند. اِستراتوم کورنِئوم پوست انسان بسته به محل بدن از 15 تا 25 لایه سلولی تشکیل شده است.

جزئیات مربوط به فناوری پلاسماجت

سیستم پلاسمایی از لوله شیشه ای با قطر 0.5 میلی متر یا در صورت تمایل بزرگتر تشکیل شده است. الکترودها با فاصله 10 میلی متر از هم قرار میگیرند. هلیوم، آرگون یا هوای سرد خشک می تواند به عنوان منبع گاز پلاسما مورد استفاده قرار گیرد. ولتاژ زیاد اعمال شده بین الکترودها باعث می شود که گاز موجود در هسته مرکزی شیشه باریک، به پلاسما تبدیل شود.

کلوئیدهای نانوساختاری یا پیش ماده های آلی یا معدنی در یک ظرف شیشه ای در ورودی و خروجی گاز حامل قرار می گیرند و روی یک مهپاش فراصوتی قرار می گیرند. آئروسل (مواد معلق در هوا) سپس توسط گاز حامل وارد جریان پلاسمایی شده و رسوب می شود.

‌سیستم پلاسمایی

سیستم پلاسمایی شامل پلاسماجت با تنظیم فشار جوی دستی (APPJ) است با تخلیه الکترود در گاز هلیوم و منبع تغذیهه متصل کار می کند. به عنوان الکترود، یک سیم مسی به قطر 0.1 میلی متر در لوله شیشه ای بوروسیلیکات با قطر داخلی 110 میلیمتر و 1.2 میلیمتر قرار داده می شود. الکترود تقریباً تا انتهای لوله امتداد یافته و در حدود 1 میلیمتر قبل از سوراخ لوله شیشه ای متوقف می شود. الکترود به منبع تغذیه جریان متناوب ولتاژ بالا با ولتاژ بالای 25 کیلو هرتز (3 کیلو ولت، 2 میلی آمپر) متصل می شود. در آزمایش از الکترود زمین استفاده نشده است.

هلیوم با خلوص 5.0 (مسر اسلوونیجا، روس، SI) از طریق کنترل کننده مقدار جریان نمایی (ظاهری) به لوله شیشه ای نفوذ کرده و با سرعت های مختلف جریان می یابد. از طول بدست آمده از طیف سنجی انتشار نوری آوانتس آوا اسپک 3648 با طیفی اسمی 0.8 نانومتر در محدوده 200 تا 1100 نانومتری، برای تعیین مشخصات پلاسما در طول روش استفاده می شود.

بافت شناسی

آنالیز بافت شناسی برای شرایط پلاسمایی در 1، 2، 3، 4، 5 لیتر در دقیقه و زمان نگه داری 4 دقیقه ای انجام شد. بعد از درمان، وصله های خیس شده با برچسب دکستران FITC بر روی بافت همانطور که در گذشته توضیح داده شد، اعمال شدند. برای تعیین عمق و میزان آسیب پوستی ناحیه ی در معرض درمان، این روش درمانی 3 ساعت پس از آغاز متوقف شد. پوست برداشته شده در محلول روی (BD Pharmingen، BD Bioscience، سن دیگو، کالیفرنیا) به مدت 24 ساعت ثابت نگه داشته شد و سپس در  اتانول70٪ تا زمانی که در پارافین قرار دهیم، نگهداری می شود. مقاطعی با ضخامت 5 میکرومتر با هماتوکسین و ائوزین یا تریکوم ماسون برش داده شد و علامت گذاری شد. این اسلایدها با میکروسکوپ 51BX- (المپوس، هامبورگ، GE) مجهز به دوربین دیجیتال 72DP (Olympus) مشاهده شد.

برای مشاهده دستگاه های پلاسماجت اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

تاثیر و کارایی پلاسماجت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *