آموزشی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

چند توصیه جهت پیشگیری از چین و چروک

چند توصیه جهت پیشگیری از چین و چروک

چند توصیه جهت پیشگیری از چین و چروک

راه های پیشگیری از چین و چروک

1.استفاده از کرم های ضد آفتاب

حتما این توصیه را بارها شنیده و خوانده اید و شاید برایتان تکراری باشد، ولی بهتر است بدانید که کرم های ضدآفتاب یکی از بهترین عوامل بازدارنده ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست می باشند. اینکه بدون هیچ محافظی برای پوستمان در معرض اشعه آفتاب باشیم علاوه براینکه می تواند به ایجاد خطوط عمیق و لکه های پوستی منجر شود، بلکه می تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش دهد. بنابراین سعی کنید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و اگر پوستتان چرب است می توانید انواع فاقد چربی آن را بکار ببرید. یادتان باشد که کرم ضد آفتاب را برای گردن و گوشهایتان نیز استفاده کنید.

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

2.اجتناب از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن نه تنها احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد، بلکه بزرگترین عامل ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک در پوست می باشد. هر پک سیگار باعث می شود که پوست به سمت دهان کشیده شده و به مرور زمان، در اطراف لبها و دهان خطوطی ظاهر شود. همچنین، بعد از سیگار کشیدن، رگهای خونی پر از نیتریک اکسید می شود که این امر انعطاف پذیری پوست را کاهش می دهد. بنابراین برای سلامت و زیبایی خود سیگار را کنار بگذارید و در صورت نیاز از پزشک خود برای ترک سیگارکمک بگیرید.

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

3. خوابیدن

همانطور که می دانید خانم های شاغل به دلیل مشغله زیاد و مسوولیت هایی نظیر، تربیت فرزندان، رسیدگی به کارهای منزل، مهمانی های دوستانه و خانوادگی و مدیریت امور مربوط به خانواده ، دیگر نمی توانند مانند قبل خواب کافی یا مفید داشته باشند. جدا از همه اینها، داشتن خوابی کافی و آرام برای حفظ سلامت بدن امری ضروری می باشد، زیرا کم خوابی باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول ( هورمون استرس) در بدن می شود که افزایش ترشح این هورمون می تواند اثرات بدی داشته باشد. یکی از این اثرات از بین رفتن سلولهای پوست می باشد. بسیاری از بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند، بنابراین سعی کنید حداقل 7 ساعت بخوابید. سعی کنید که به پشت بخوابید ، زیرا وقتی پوست صورت با بالش در تماس باشد، امکان ایجاد چروک بیشتر خواهد بود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  درد رحم در اوایل بارداری

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

4.کاهش مصرف شکر

همه ما انواع شیرینی ها و دسرها را دوست داریم، اما مصرف زیاد شکر و شیرینی جات کلاژن پوست را از بین برده و می تواند خطوط عمیقی را در پوست ایجاد کند. توصیه نمی شود که مصرف شکر خود را کاملا قطع کنید، بلکه بهترین کار این است که روزانه مقدار کمی ، در حد 2 تا 3 قاشق چایخوری، شکر مصرف کنید. میوه ها حاوی مقادیر زیادی شکر طبیعی هستند و برای بدن بسیار مفید می باشند، بنابراین در طول روز حتما از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید تا رژیم غذایی خود را کامل کرده باشید.

 

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

5.مصرف مواد مغذی

با گنجاندن تمام گروههای غذایی در رژیم غذایی خود، شما می توانید مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. بسیاری از مواد مغذی مثل، ویتامین های A,C و E و انواع آنتی اکسیدانها برای سلامتی و زیبایی پوست ضروری هستند. با اطمینان از مصرف فراوان این مواد، شما می توانید با آسیبهای ناشی از رادیکالهای آزاد مقابله کرده و از ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک در پوست جلوگیری کنید.

 

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

6.مرطوب کردن پوست

انتخاب و استفاده از یک مرطوب کننده مناسب می تواند پوست شما را سرشار از ترکیبات مفیدی سازد که جلوی پیری و چروک پوست را می گیرند. سعی کنید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد چروک پوست( مثل رتینوئیدها و آلفا هیدروکسی اسید) می باشند. مرطوب کردن پوست بهترین راه برای آبرسانی پوست می باشد. زمانی که پوست رطوبت و آب کافی داشته باشد خطوط و چین و چروکها از بین رفته و پوست انعطاف پذیر می شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  قلب سالم با یک رژیم غذایی سالم

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

7.نوشیدن زیاد آب

نوشیدن آب یکی از بهترین راهها برای آبرسانی و مرطوب نگهداشتن پوست می باشد، که باعث شادابی، درخشش و جوانی پوست می شود. همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و در طول روز همواره آب بنوشید. مواد غذایی که حاوی مقادیر بالای آب هستند ، مثل هندوانه، خیار، پرتقال و کاهو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اگر ورزش می کنید یا دمای هوا خیلی بالا است، سعی کنید بیشتر از قبل آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن را تامین کنید.

 

Prevention of wrinkles

Prevention of wrinkles

 

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی این لینک کلیک کنید :

جدیدترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کاهش وزن سریع

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *