آموزشی, بیوتی پن, پلاسما تراپی, درمان کک و مک, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

مراقبت بعد از بیوتی پن

مراقبت بعد از بیوتی پن

به طور کلی، مراقبت بعد از بیوتی پن پس از درمان بسیار مهم‌­تر از روش انجام درمان زیبایی است. این نه تنها راجع به تجهیزاتی که قوس الکتریکی ایجاد می­کنند، بلکه درباره­ لیزرها، لایه‌­بردارهای آرایشی و چند درمان زیبایی دیگر نیز صدق می­کند. علت این ساده است، چون اگر ناحیه مورد نظر تمیز نگه داشته نشود، احتمال ایجاد عفونت افزایش پیدا می‌­کند. در این بخش درباره نکات اصلی مراقبت پس از درمان، نوع مواد ضد عفونی کننده که باید استفاده کرد، درمان‌­های تسکین دهنده اختیاری و هشدارها یاد خواهید گرفت.

 

مراقبت بعد از بیوتی پن

مراقبت بعد از بیوتی پن

مراقبت پس از درمان در رابطه با هر گونه درمان زیبایی شامل موارد زیر است.

مهم­‌تر از همه ناحیه مورد نظر باید به منظور اجتناب از ایجاد عفونت تا زمان بهبودی کامل (یعنی پوست زخم­‌ها خودشان به وجود آمده و از بین رفته باشند یا لایه‌­برداری تمام شده باشد) تمیز نگه داشته شود. که حداکثر ۱۰ روز پس از درمان زیبایی اتفاق می­افتد. این به تنهایی به عنوان مراقبت پس از درمان کافی خواهد بود. کلیه مراقبت­های پس از درمان دیگر موکداً لازم نیستند، چون بدن به طور طبیعی از فرآیند بهبودی مراقبت خواهد کرد.

برای مشاهده دستگاه های بیوتی پن اینجا کلیک کنید.

همچنین مهم است که از قرار دادن ناحیه درمان شده به طور مستقیم در معرض نور خورشید برای حداقل ۲ تا ۳ ماه بعد از درمان­‌های زیبایی خودداری کنید. هر روز باید از ضد آفتاب قوی روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید. اگرچه احتمال هیپرپیگمانتاسیون کم است، اما نمی­‌توان به طور کامل آن را از بین برد و با قرار گرفتن خیلی زود هنگام در معرض نور خورشید زیاد حتی با استفاده کردن از ضد آفتاب تشدید می‌­شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  ماندگاری لیفت صورت چقدر است

 

مراقبت بعد از بیوتی پن

مراقبت بعد از بیوتی پن

نکات اصلی مراقبت پس از درمان.

ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید و از عفونت تا زمان تشکیل پوست زخم­‌ها اجتناب کنید.با تشکیل پوست زخم­‌ها، آن­ها را برندارید و اجازه دهید خودشان بیفتند. اگر لایه پیر پوست در حال پوسته­ پوسته شدن است، به آن دست نزنید.تا تمام شدن پوسته پوسته شدن یا لایه‌­برداری یا افتادن خود به خود پوست زخم­‌های تشکیل شده از لوازم آرایشی (حتی مینرال) استفاده نکنید.از پلاسترها در ناحیه درمان شده استفاده نکنید، زیرا این کار فرآیند بهبودی طبیعی پوست را به تأخیر می­‌اندازد و احتمال ایجاد اثرات نامطلوب را افزایش می­دهد.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و از ضد آفتاب قوی در ناحیه درمان شده استفاده کنید. این کار باید بعد از افتادن خود به خود پوست زخم­‌های تشکیل شده انجام شود. لطفاً توجه داشته باشید که علی­رغم استفاده از ضد آفتاب، از قرار گرفتن در معرض منابع نور شدید تا ۳ ماه بعد از آخرین درمان باید خودداری کرد.

 

مراقبت بعد از بیوتی پن

مراقبت بعد از بیوتی پن

هشدارها

ایجاد عفونت با فاصله کم پس از درمان می­‌تواند احتمال ایجاد اسکار را افزایش دهد.برداشتن پوست زخم­‌ها می‌­تواند منجر به ایجاد اسکار یا هیپوپیگمانتاسیون شود.هر چه فرد بیشتر در معرض نور خورشید و منابع نور مصنوعی دیگر (حتی در صورت استفاده از ضد آفتاب قوی) باشد، احتمال بروز خطر هیپرپیگمانتاسیون بیشتر افزایش پیدا می‌­کند.استفاده از لوازم آرایشی قبل از بهبودی ناحیه مورد نظر می­تواند منجر به تأخیر در روند بهبودی و هیپوپیگمانتاسیون شود و خطرات ایجاد عفونت و از اینرو تشکیل اسکار را افزایش دهد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیپوماتیک باسن
در حین دوره بهبودی

در حالی که پوست زخم­‌ها همچنان در حال تشکیل شدن هستند، به طور کلی وسوسه می­‌شویم از لوازم آرایشی برای پوشاندن آن­‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم فعالیت‌­های روزمره را بلافاصله ادامه دهیم. یکی از مشکلات اصلی استفاده از لوازم آرایشی این واقعیت است که محصولات آرایشی استریل نیستند. بنابراین، استفاده از محصولات غیر استریل در ناحیه درمان شده که هنوز روند بهبودی را طی می­کند، خطر عفونت را افزایش خواهد داد که در نهایت منجر به تشکیل اسکار می‌­شود.

از استفاده از هر گونه پلاستر برای پوشاندن ناحیه درمان شده خودداری کنید. از محصولات آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت استفاده نکنید. عده زیادی از پزشکان استفاده از آنتی بیوتیک‌­ها برای جلوگیری از بروز عفونت را توصیه نمی‌­کنند، چون می‌­تواند مقاومت باکتری‌­ها را در آینده افزایش دهد. در دوره پس از درمان بدون تجویز پزشک از استفاده از هر گونه محصولات دارویی خودداری کنید.استفاده از هر گونه محصولات مراقبت پس از درمان توصیه نشده توسط شرکت Areton ممکن است مناسب نباشد و از این‌رو احتمال ایجاد اثرات نامطلوب را افزایش دهد. بنابراین، اگر شک دارید از هیچ گونه دارو، مواد آرایشی، محصولات التیام دهنده و غیره استفاده نکنید.

آدرس اینستاگرام پزشکی جوان
                    instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *