دسته‌بندی نشده, زیبایی, زیبایی پوست

مراقبت از پوست صورت 3 نکته طلایی برای داشتن پوستی زیبا

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست صورت برای داشتن صورتی زیبا بسیار حائز اهمیت است ،بزرگترن عضو بدن ما پوست ماست که در زیبایی نقش به سزایی دارد زیبایی پوست صورت نیازمند شناختن پوست مراقبت و نگهداری از آن است.

پوست صورت ممکن است چرب خشک و یا حتی حساس باشد برای نگهداری از پوست ابتدا لازم است تا پوست خود را بشناسید و نسبت به پوست خود اقدام به مراقبت از آن کنید.

پوست صورت جز قسمت هایی از بدن است که همیشه در معرض آلبودگی هوا گرما و سرما یا حتی نور خورشید قرار میگیرد. برای اینکه یک پوست سالم شاداب و زیبا داشته باشد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا مراقبت از پوست مهم است

همان طور که در قبل تر هم گفتیم پوست جز قسمت هایی از بدن است که در معرض آلودگی هوا گرما و سرما و یا نور خورشید قرار میگیرد.

سلول های پوستی هر روز تعویض میشود به گونه ای که سلول  های مرده پوست از بین رفته و جای خود را به سلول های جدید پوستی میدهند، به همین دلیل میگویند مراقبت از پوست یک روتین روزانه است .

استفاده از محصولات بهداشتی مانند شوینده ، تونر ، پاکسازی پوست برای کمک به از بین بردن سلول های  مرده پوست صورت ، استفاده از سرم ها و ماسک ها برای تقویت سلول های تازه پوست بسیار اهمیت دارد.

زیبایی پوست صورت

انواع پوست صورت

پوست انسان انواع مختلفی دارد برای استفاده از محصولات بهداشتی و نگهداری از پوست گام اول شناختن پوست صورت است:

شاید تا به حال برای شما پیش امده باشد که از محصولات مختلف پوستی استفاده کرده باشید که هیچ جوابی نگرفته اید یا حتی جواب عکس روی پوست  شما داشته باشد، گاها ممکن است این محصولات از برند ها و محصولات خیلی خوب و با کیفیت در زمینه پوستی باشد .

تا به حال به این فکر کرده اید که آیا این محصولات مناسب پوست شما هستند یا خیر ؟

همینطور مراقبت از پوست صورت و روتین روزانه برای پوست های مختلف متفاوت است که باید در ابتدا پوست خود را بشناسید سپس نسبت به مراقبت از آن اقدام کنید .

اگر پوست خود را اشتباه تشخیص دهید ممکن است سلامت پوست شما به خطر بیفتد و دچار سوزش ، قرمزی ، خشکی و یا حتی چین چروک در ناحیه مختلف پوست صورتتان شود.

قدم اول: ابتدا پوست‌تان را با پاک‌کننده‌های ملایم کاملا تمیز کنید. هرگونه آرایش، چربی یا گرد و غبار را از صورت خود پاک کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  دلیل تغیر رنگ ناگهانی پوست

قدم دوم: پوست‌تان را با حوله‌ای نرم (به‌طوری که آن را به‌آرامی روی پوست خود بگذارید و بردارید) خشک کنید. از مصرف هرگونه مرطوب کننده و سرم  اجتناب کنید. اجازه دهید پوست شما به حالت طبیعی خود برگردد.

قدم سوم برای شناخت پوست صورت: یک ساعت صبر کنید. در طول این مدت به صورت خود دست نزنید (در برابر هرگونه وسوسه مقاومت کنید). بعد از یک ساعت، از نزدیک به پوست خود نگاه کرده و به کیفیت آن توجه کنید.

زیبایی پوست صورت

خشک: احساس خارش و کشیدگی و پوسته‌پوسته شدن روی صورت

چرب: احساس چربی و درخشش به‌ویژه در ناحیه T صورت

مختلط: چرب در ناحیه T و معمولی یا خشک روی گونه و فک

معمولی: بهترین حالت که در آن پوست نه خشک است و نه چرب

حساس: پوست گاهی قرمز، دچار خارش و ملتهب می‌شود

البته برای تشخیص پوست صورت و در نهایت مراقبت از پوست صورت در گروه سنی افراد بالای 20 سال و زیر 50 سال به این روش میتوانند اکتفا کنند.

لایه برداری پوست صورت

برای از بین بردن سلول های مرده پوست و مراقبت از پوست صورت باید صورت را هر چندوقت یکبار لایه برداری کرد لایه برداری برای پوست های مختلف متفاوت است گام بعدی برای داشتن پوست زیبا و شفاف لایه برداری است.

لایه برداری پوست به طور منظم باعث درخشندگی و شفافیت پوست میشود.

لایه برداری پوست ها خشک بهتر است هر دو هفته یکبار انجام شود اما باید به این نکته توجه کنید که  مصرف محصولات حاوی الکل و سولفات که می‌توانند باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست شوند و این امر بیشتر به پوست شما اسیب میزند پس هنگام استفاده از لایه بردار ها و اسکراب بهتر است به این موارد توجه کنید .

لایه برداری پوست صورت چرب میتواند هفته ای دو یا سه بار انجام شود.

لایه برداری در پوست های معمولی را میتوان هفته ای یک یا دوبار انجام داد پوست های معمولی جز پوست هایی است که خیلی زود عائم پیری در انها ظاهر میشود پس لازم نیست بیش از حد از لایه بردار ها برای این نوع پوست استفاده کرد.

لایه برداری در پوست های حساس بهتر است با احتیاط بیشتری انجام شود هفته ای یکبار لایه برداری برای پوست های حسای کافی است اگر پوست خیلی حساسی دارید میتوانید این کار را دو هفته یکبار انجام دهید سعی کنید از محصولاتی که رایحه مصنوعی دارند استفاده نکنید زیرا ممکن است برای شما ایجاد حساسیت کتد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  کوچک کردن باسن

با توضیحاتی که داده شد میتوانید نسبت به تهیه  لایه بردار مناسب پوست صورت خود اقدام کنید و برای زیبایی و شفافیت پوستتان از آن استفاده کنید.

مراحل مراقبت از پوست صورت

اخرین مرحله برای زیبایی پوست استفاده از محصولاتی است که ویتامین و مواد مغذی را به پوست شما برساند همان طور که در قبل نیز اشاره کرده ایم برای داشتن پوست زیبا ابتدا باید پوست خود را بشناسیم و با توجه به پوست خود نسبت به تهیه محصولات نگهداری از پوست اقدام کنیم .

نگهداری پوست صورت

Thread Kag Azha lift

تاثیر خورشید بر پوست صورت

قرار گرفتن پوست در معرض خورشید تا چند دقیقه برای جذب ویتامین D الزامی است اما اگر نور خورشید بیشتر از چند دقیقه به پوست شما بتابد ممکن است پوست شما دچار اسیب شود پس بهتر است تا حد امکان از قرار گرفتن در زیر نور خورشید به خصوص نور مستقیم آن خودداری کنید.

یا اگر مجبور هستید زیر نور خورشید قرار بگیرید از کرم ضد افتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید روی محصولات درج شده که کرم ضد افتاب مناسب چه پوستی است.

ماسک ها صورت

ماسک‌های صورت با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند، برخی سفید کننده‌اند، برخی جلوی جوش زدن را می‌گیرند و برخی هم برای ابرسانی و پاکسازی استفاده می‌شوند.

ماسک خانگی برای

ماسک های مختلفی را میتوان در خانه تهیه کرد که تقویت کننده و ابرسانی پوست صورت را انجام دهد مانند ماسک خیار که روشن کننده و رطوبت رسان پوست است، یا ماسک ماست که باعث نرمی و لطافت پوست میشود، و یا حتی ترکیب چند ماده برای تهیه ماسک اقدام کنید.

ماسک های تجاری

برای مشکلات و تقویت پوست ماسک های تجاری مختلفی به بازار عرضه شده اند که نسبت به مشکل پوستی و یا تقویت پوست خود نسبت به تهیه  ماسک تجاری میتوانید اقدام کنید.

سخن پایانی

در کنار همه این روش هایی که برای زیبایی پوست صورت و مراقبت از پوست صورت معرفی شده، داشتن تغذیه مناسب، ورزش های هوازی به صورت روزمره، آشامیدن آب کافی، خواب کافی و مناسب، نداشتن استرس و کنترل عواطف و عصبانیت، استفاده نکردن از مشروبات الکلی و نیکوتین و همینطور استفاده نکردن از لوازم آرایشی نامناسب، همه اینها در کنار همه باعث میشود شما زیبایی پوست خود را حفظ کنید و پوستی زیبا شاداب و شفاف داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *