بوتاکس, دسته‌بندی نشده, زیبایی, زیبایی پوست

لبخند لثه نما

لبخند لثه نما

به عقب کشیده شدن بیش از حد لب بالا در هنگام لبخند زدن می تواند منجر به ایجاد نمای لبخند لثه نما و نمایان شدن بیش از حد لثه ها شود . لبخند لثه نما همراه با چینها همراه با چینهای نازولبیال عمیق می باشد که این مساله ناشی از انقباض بالابرنده لب بالا و پره بینی است. تزریق توکسین بوتولینوم در این عضله سبب مهار انقباض آن و در نتیجه افزایش طول لب گردیده و علاوه بر کاهش میزان نمایان بودن لثه ها، چینهای نازولبیال را نیز کاهش می دهد.

موارد انجام (اندیکاسیون ها )

لبخند لثه نما

چین های نازولبیال

آناتومی

به گزارش سایت clinicablasi ،استاندارد زیبایی . لبخند لثه نما عبارتسست از نمایان شدن لثه بیش از 2 میلی متر بالای دندانهای پیش (انسیزور)مرکزی . این حالت همراه با به داخل کشیده شدن و نازک بودن لب فوقانی است. استاندارد زیبایی برای لبخند پوشاندن یک سوم فوقانی دندانهای پیش مرکزی توسط لب بالا در هنگام لبخند است.

عضلات هدف .لبخند لثه نما همراه با چین نازولبیال عمیق در اثر انقباض عضله بالا برنده لب بالا و پره بینی ایجاد می شود .

عملکردهای عضله . عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی از طریق بالا بردن بخش داخلی لب و ایجاد چینهای نازولبیال در لبخند زدن دخیل می باشد.

عضلاتی که باید از آنها اجتناب گردد. زمانی که لبخند لثه نما همراه با چینهای نازولبیال صاف باشد در اثر انقباض عضله بالا برنده لب بالا ایجاد می گردد که با توکسین بوتولینوم اصلاح نمی گردد . سایر عضلاتی که در لبخند زدن دخیل هستند مثل عضله بالابرنده گوشه دهان،زایگوماتیک مینور و زایگوماتیک ماژور نیز در درمان لبخند لثه نما نباید تحت تزریق توکسین بوتولینوم قرار بگیرند.

لبخند لثه نما

لبخندلثه نما

ارزیابی بیمار

شرح حال اجتماعی شامل شغل / فعالیتهایی که نیاز به عملکرد بی نقص دهانی دارند (مثل نوازنده های سازهای بادی ،بازیگران ، خوانندگان و سخنرانان محافل عمومی) اخذ می گردد.

نمایان شدن لثه با لبخند به روش زیر ارزیابی می گردد:

_لبخند لثه نما همراه با چینهای نازولبیال عمیق با توکسین بوتولینوم

_لبخند لثه نما همراه با چینهای نازولبیال صاف با درمان با توکسین بوتولینوم اصلاح نمی شود.

غیر قرینگی خنده ارزیابی شده و در صورت وجود قبل از درمان به بیمار نشان داده می شود .

ساختار استاتیک لب ارزیابی می شود .بهترین افراد کاندید برای درمان لبخند لثه نما اغلب کسانی هستند که دچار به عقب کشیدگی لب بالا هستند ، به گونه ای که دندانهای پیش آنها در وضعیت استراحت دیده می شود. خطر افزایش بیش از حد طول لب در این بیماران حداقل است.

ایجاد انقباض در عضلات هدف درمان

از بیمار بخواهید که تغییر چهره زیر را انجام دهد:

با شدت هرچه تمام تر لبخند بزند .

هدف درمانی

مهار نسبی عضله بالا برنده لب بال و پره بینی

رقیق سازی بوتاکس

100 واحد از پودر بوتاکس را با 4 سی سی  از سالین استریل فاقد ماده نگهدارنده جهت تزریق رقیق نمایید.

ترکیبات مختلف توکسین بوتولینوم قابل تبدیل به یکدیگر و معادل سازی نیستند و تمامی مقادیر مرجع در مورد (OBTX ) A Onabotulinumtoxin اختصاصا اشاره به نام تجاری Botox  دارد.

دوز شروع

مردان و زنان : دوز کلی ( دو طرفه ) 2/5 واحد از OBTX

بی حسی

در اکثر بیماران نیازی به بی حسی نیست اما در صورت نیاز ممکن است از کیسه یخ استفاده شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  ویتامین و املاح لازم جهت جلوگیری از ریزش مو

تجهیزات درمان

تجهیزات کلی مربوط به تزریق

بوتاکس زیبایی رقیق شده

سرسوزن 0.5  اینچی gauge  30

مرور پروسیجر

مروری از نقاط تزریق و دوزهای OBTX در درمان لبخند لثه نما

درمان لبخند لثه نما نیازمند تزریق دقیق به داخل عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی داشته و نتیجه به شدت بستگی به دوز توکسین بوتولینوم و محل تزریق دارد.

در دردمان لبخند لثه نما توکسین بوتولینوم به داخل عضله تزریق شده وجهت انجام تزریق عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی می بایست به وضوح مشخص گردد.

تزریق خارج از منطقه مناسب می تواند سایر عضلات بالابرنده لب بالا را درگیر کرده و سبب افزایش خطر غیر قرینگی لبخند و اختلال عملکرد دهان می شود .برای مشاوره رایگان از کارشناسان گودبرگ  و اطلاع از قیمت کوکتل به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

روش تزریق

1.پشت صندلی بیمار تا زاویه 60 درجه بخوابانید.

2.محل عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی را با در خواست از بیمار مبنی بر انقباض عضله از طریق تغییر چهره ذکر شه در قبل مشخص کنید.

3.نقاط تزریق را مشخص کنید.

4.از یخ برای بی حسی استفاده کنید.

5.پوست ناحیه تزریق را با الکل تمیز نموده واجازه بدهید تا خشک شود

6.پزشک در سمتی از بیمار قرار می گیرد که قار است تزریق در آن سمت انجام گیرد .

7.در حالی که عضله بالا برنده لب بالا و پره بینی منقبض است سوزن را در بالاترین بخش نازولبیال وارد برجستگی عضله نمایید جهت سوزن به سمت داخل بوده و تا نیمه طول وارد می گردد . 1/25 واحد از توکسین بوتولینوم تزریق می گردد.

8.محل تزریق را به سمت  داخل فشار دهید .

9.تزریق را برای سمت مقابل صورت نیز انجام دهید .

نتایج

افزایش  طول لب بالا و کاهش نمایان شدن لثه ها بدنبال لبخند و چینهای نازولبیال در حدود 2 هفته پس از تزریق توکسین بوتولینوم قابل مشاهده است.

عدم یا حداقل اختلال عملکرد دهان در شرایط مطلوب فعالیتهای معمول همچون خوردن ، نوشیدن و صحبت کردن می بایست دست نخورده بماند.برای خرید کوکتل لبخند لثه نما به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

طول مدت اثر و فواصل تزریق

عملکرد عضله در نواحی درمانی بتدریج در عرض 2 ماه پس از تزریق توکسین بوتولینوم برمی گردد.

زمانی که عملکرد عضله بالا برنده لب بالا و پره بینی برگشت نمود تزریق مجدد توکسن بوتولینوم توصیه می گردد.

پیگیری و درمان

بیماران 2 هفته پس از تزریق توکسین بوتولینوم جهت ارزیابی کاهش نمایان شدن لثه ها بدنبال لبخند و افزایش طول لب بالا ،کاهش چینهای نازولبیال،اختلال عملکرد دهان و غیرقرینگی مورد معاینه قرار می گیرند . برخی از شایعترین موضوعاتی که در ویزیت پیگیری با آن مواجه می شویم  عبارتند از :

باقی ماندن لبخند لثه نما . در شرایط مطلوب می بایست عملکرد عضله  بالابرنده لب بالا و پره بینی تا حدی باقی بماند، که این مساله با بالا رفتن لب بالا بدنبال لبخند مشخص می گردد . با این وجود در صورتی که قدرت عضلانی در عضله بالا برنده لب بال و پره بینی پس از تزریق بیش از حد باشد و لبخند لثه نما نسبت به زمان قبل از درمان تغییر چندانی نکرده باشد ممکن است جهت دستیابی به نتایج مطلوب احتیاج به تزریق دوز بیشتر توکسین بوتولینوم باشد .

این مطلب را هم میتونی بخونی  مزایا و معایب بوتاکس

دراین حالت یک تک تزریق مجدد  1/25 واحد از OBTX با استفاده از همون روش توضیح داده شد در قبل انجام می گردد . دوز توکسین بوتولینوم جهت تزریق در عضله بالالب بال و پره بینی شامل دوز اولیه به اضافه گدوز تک تزریق مجدد است . در نتیجه در تزریق بعدی بیمار جهت رفع لبخند لثه نما در حدود 2ماه بعد از این دوز درابتدا استفاده کنید.

عوارض و درمان

عوارض کلی مربوط به تزریق

غیرقرینگی لبخند

افتادگی لب

سایر غیر قرینگی های لب یا تغییر شکل لب (استاتیک یا دینامیک )

اختلال عملکرد دهانی و درنتیجه آب ریزش از دهان واختلال در بستن دهان ، خوردن و آشامیدن

عوارض در هنگام درمان لبخند لثه نما بطور شایعی رخ می دهند . اکثر بیماران در ابتدا دچار غیرقرینگی لبخند می گردند که خودشان ممکن است از آن نا آگاه باشند .

ممکن است پس از تزریق توکسین بوتولینوم در عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی غیر قرینگی مختصر قبل از تزریق در لب تشدید گردد . در هر دو حالت  غیرقرینگی لبخند را می توان با تک تزریق مجدد در سمتی که انقباض بیشتر عضلانی دارد اصلاح نمود .

افتادگی لب ممکن است در نتیجه شل شدگی کامل عضله بالابرنده لب و پره بینی در اثر دوز بالای توکسین بوتولینوم رخ دهد . تزریق در سمت خارج یا انتشار توکسین به سایر عضلات بالابرنده لب (عضلات بالابرنده لب بالا ،بالا برنده گوش لب ، زیگوماتیک مینور،زایگوماتیک ماژور) نیز ممکن است سبب بروزافتادگی لب و یا اختلال عملکرد دهانی  و در نتیجه آب ریزش از دهان یا اختلال در بستن دهان ، خوردن و آشامیدن شود .هیچ اقدام اصلاحی برای این عوارض وجود ندارد و پس از رفع اثر توکسین بوتولینوم پس از 2 ماه خودبخود برطرف می شوند.

رفع لبخند لثه نما

رفع لبخند لثه نما

 تزریق توکسن بوتولینوم در نواحی مختلف نیمه تحتانی صورت

نیمه تحتانی صورت یک منطقه بافعالیت بالا سات  که مسوول صحبت کردن ،خوردن و آشامیدن است. در نتیجه توصیه می شود که در درمان این ناحیه از یک رویکرد محافظه کارانه به صورت تزریق چرخشی استفاده کنید به گونه ای که در یک زمان واحد تزریق توکسین بوتولینوم را تنها در یک منطقه انجام دهید.

درمان ترکیبی زیبایی و به حداکثر رساندن نتایج

افزایش حجم لب بالا .بیماری که جهت درمان لبخند لثه نما و چینهای نازولبیال مراجعه می کند اغلب دارای لب بالایی نازک است . این بیماران اغلب از درمان ترکیبی تزریق توکسین بوتولینوم در عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی و همچنین تزریق فیلر درمی در جسم لب بهره می برند.

تزریق فیلردرمی به تنهایی اغلب با نتایج کمتر از حدمطلوب همراه است.

چینهای نازولابیال . چینهای نازولبیال اغلب به شکل مطلوبی به تزریق فیلردرمی پاسخ می دهند و بندرت نیاز به درمان ترکیبی با تزریق توکسین بوتولینوم در عضله بالا برنده لب بالا و پره بینی می باشد.

شما می توانید برای خرید محصولات زیبایی به سایت گودبرگ مراجعه کنید .

هزینه

در آمریکا هزینه تزریق توکسین بوتولینوم جهت رفع لبخند لثه نما بین 125_200  دلار به ازای هر بار تزریق یا 25_40 دلار به ازای هر واحد از OBTX  است . این روش یک درمان پیشرفته بوده و هزینه آن بیشتر از تزریق در نواحی درمانی اولیه (ابتدایی )  در مناطق فوقانی صورت می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *