آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها, لیفتینگ

فواید و تاثیر میکرونیدلینگ

 فواید و تاثیر میکرونیدلینگ
مزونیدلینگ چیست؟

فواید و تاثیر میکرونیدلینگ
مزونیدلینگ درمانی شبیه به درمان میکرونیدلینگ است اما در طول انجام این روش و بعد از آن از کوکتل های خاصی استفاده می شود که توسط سوزن، عمق لایه مزودرم را هدف قرار می دهد تا نتایج بهتری حاصل شود. هدف از این درمان تحریک تولید کلاژن و جوان سازی و صاف تر شدن پوست است. از این روش برای درمان خطوط ریز، رنگدانه ها، جای آکنه و کشیدگی های پوست استفاده می شود.

عارضه ناشی از مزونیدلینگ

 

microneedling

microneedling

 

یک یا دو روز بعد از انجام مزونیدلینگ، انتظار می رود که با سوزش پوست مواجه شوید، اما این وضعیت به سرعت فروکش می کند. همچنین بیماران طی دو سه روز اول شاهد نقاط قرمز رنگی بر روی پوست خود خواهند بود.پوست برای درمان نیاز به زمان دارد بنابراین مهم است که از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد می شود اجتناب کنید زیرا باعث التهاب می شود. همچنین در معرض نور مستقیم خورشید نباید قرار بگیرید زیرا گرما و اشعه UV میتواند باعث تحریک بیشتر شود. بیماران بلافاصله متوجه بهبودی در پوست خود می شوند و نتایج به تدریج در هفته های پس از درمان بیشتر نمایان خواهد شد.

مزونیدلینگ و مرور کلی بر ساختار پوست

 

microneedling

microneedling

 

پوست شما بزرگ ترین عضو در بدن شما است که از چندین جزء مختلف شامل آب، پروتئین، لیپیدها و مواد معدنی و  مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده است. اگر دارای وزن متوسطی باشید، پوست شما در حدود 6 پوند وزن دارد. پوست از شما در برابر عفونت ها و میکروب ها محافظت می کند. در طول زندگی، پوست به طور مداوم در حال تغییر است، حال چه تغییرات خوب و چه تغییرات بد. در حقیقت، پوست شما تقریبا هر 27 روز یکبار، بازسازی و احیاء می شود. مراقبت مناسب از پوست به منظور حفظ سلامت و شادابی این عضو محافظت کننده، ضروری و لازم است.

چگونه می توانم پوست را سالم نگه دارم؟

 

microneedling

microneedling

 

پاکسازی کامل پوست، شما باید این کار را دو بار در روز انجام دهید. در شب ،دقت کنید که قبل از خوابیدن، تمام آرایش صورت خود را پاک کرده و پوست را به درستی تمیز کنید.  از یک صابون ملایم و بدون عطر استفاده کنید ، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و استفاده از مرطوب کننده. مرطوب کننده حتی برای افرادی که پوست چربی دارند نیز توصیه می شود . مرطوب کننده  های زیادی در بازار وجود دارند که بدون روغن هستند.

کرم ضد آفتاب

این احتمالا یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید . حتی در زمستان و در روز های ابری ، شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . این کار حتی اگر زیاد هم در خارج از منزل به سر نمی برید باید انجام شود . استفاده از  ضد آفتابی که دارای طیف وسیعی است و یا از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB  محافظت می کند و SPF ۳۰ یا بالاتر از آن دارد، ضروری است. محدود کردن زمان قرار گرفتن در آفتاب، به خصوص بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و پوشیدن لباس های محافظ پوست مانند یک پیراهن آستین بلند، شلوار و یک کلاه لبه پهن ، توصیه می شود.

در طول زندگی باید به تمام قسمت های پوست خود توجه کنید و با آن آشنا شوید تا بتوانید متوجه تغییراتی که ممکن است اتفاق بیفتد، شوید مانند خال یا لکه های  مختلفی که ممکن است نشان دهنده سرطان پوست باشند. هر زمان سوال یا نگرانی درباره پوست خود دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

microneedling

microneedling

 

اپیدرم : لایه خارجی پوست

اپیدرم نازک  ترین لایه پوست شما است اما مسئولیت محافظت از پوست شما را در محیط های زبر و خشن بر عهده دارد. اپیدرم دارای چهار لایه مخصوص به خود می باشد: stratum germinativum ، stratum spinosum ، stratum granulosum و stratum lucidum . اپیدرم همچنین میزبان انواع مختلفی از سلول  ها است از جمله کراتینوسیت ها، ملانوسیت ها و سلول های لانگرهانس . کراتینوسیت ها پروتئینی را به نام کراتین تولید می کنند که جزء اصلی اپیدرم است. ملانوسیت ها رنگدانه پوست را تولید می کنند که با عنوان ملانین شناخته می شود. سلول  های لانگرهانس از ورود مواد خارجی به پوست جلوگیری می کنند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  راه های جلوگیری از گرفتن ویروس کرونا
درم: لایه میانی پوست

این لایه مسئول ایجاد چین و چروک است . درم ترکیبی پیچیده از عروق خونی، فولیکول های مو و غدد چربی است . در این قسمت ، شما کلاژن و الاستین پوست را پیدا خواهید کرد ، دو پروتئینی که برای سلامتی پوست لازم هستند چون نقش حمایتی و قابلیت ارتجاعی دارند. فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که در این لایه از پوست پیدا خواهید کرد ، چون کلاژن و الاستین را سنتز می کنند . این لایه همچنین شامل اعصابی است که درد ، لمس و دما را حس می کنند.

کلاژن و پوست شما

 

microneedling

microneedling

 

کلاژن در لایه درم یافت می شود و فراوان ترین پروتئین موجود در پوست است که 75٪ از این عضو را تشکیل می دهد. این لایه سر چشمه جوانی شما است و مسئول پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز است. در طول زمان ، عوامل محیطی و کهنسالی، توانایی بدن را برای تولید کلاژن کاهش می دهند و همچنین می توانند باعث تجزیه شدن کلاژن موجود در پوست شوند.

مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

مزو نیدلینگ با استفاده از سیستم درمانی سوزن دیجیتال به راحتی انجام می شود. سیستم سوزنی دیجیتال از یک سری سوزن های میکروسکوپی تشکیل شده است که توسط یک سر منحصر به فرد موتوری کنترل می شود تا هزاران کانال دقیق را در مناطق پوستی و اپیدرمی پوست فراهم کند. این سوزن ها باعث ایجاد چندین میکرو پانچ ریز در درم می شوند. این میکرو پانچ ها باعث تحریک فاکتورهای رشد در پوست می شوند و نتیجه آن، ایجاد کلاژن و الاستین می باشد که دو بخش اصلی در پوست ما هستند. از آنجایی که ساختار پوست تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است ، پوست در طول مدت 4 تا 7 روز پس از درمان بهبود پیدا می کند.

بعد از درمان مزونیدلینگ چه چیزی باید انتظار داشته باشم؟

 

microneedling

microneedling

 

در مناطق تحت درمان ، قرمزی وجود دارد که ممکن است با تورم خفیفی نیز همراه باشد . بسته به شدت درمان ممکن است کمی پوسته پوسته شدن را به مدت 7 تا 10 روز بعد از عمل تجربه کنید . به طور کلی ، پوست شما در طی مدت ۳ تا ۵ روز التیام پیدا می کند و شما می توانید فعالیت  های عادی خود را از سر بگیرید . برای رسیدن به نتایج بهتر، لازم است محصولات پس از مراقبت را که درمانگر شما توصیه می کند را تهیه کنید.

مزایای مزونیدلینگ

مزونیدلینگ باعث تحریک فرآیندهای ترمیم زخم به طور طبیعی در بدن می شود، که منجر به برگشت پذیری سلول ها و افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و همچنین می تواند از بروز علائم پیری پیشگیری کند و علاوه بر این، باعث افزایش نفوذ مواد مراقبت از پوست می شود. مزونیدلینگ همچنین می تواند اثر مثبتی بر تجمع بیش از حد رنگدانه های پوستی داشته باشد. زخم  های بد نما، به خصوص زخم  های آکنه، می توانند در بسیاری از مواقع بهبود یابند . فیبرهای کلاژن جدید هر گونه اثر زخم فرو رفته در پوست را بالا می برند . افزایش خون رسانی (نئو آنژیوژنز) به بافت اسکار فیبروتیک قبلی نیز رنگ پوست را با پوست محیط پیرامونی مناسب و ترکیب می کند.

آیا به آماده سازی پوست، قبل از انجام مزونیدلینگ نیاز است؟

برای کسب نتایج مطلوب، مصرف یک دوره از مواد آرایشی بهداشتی که خواص دارویی دارند و موثر هستند، توصیه می شود از قبیل ویتامین A، ویتامین C ، مهارکننده های تیروزیناز و آنتی اکسیدان  ها که به استحکام پوست به ویژه در نواحی نازک و حساس کمک می کنند.درمانگر شما محصولات مناسب را به شما پیشنهاد می کند . از این راه حل های توصیه  شده، پس از درمان به مدت حداقل دو هفته استفاده کنید . استفاده از کرم ضد آفتاب ( SPF 30 ) قبل و بعد از درمان دارای اهمیت زیادی می باشد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  برنامه غذایی بدنسازی برای افزایش حجم و کات عضلات
چقدر طول می کشد تا نتایج مزونیدلینگ را ببینم؟

معمولا، شما نتایج را بعد از اولین درمان خواهید دید. ماندگاری و دوام طولانی مدت این درمان پس از گذراندن 4 تا 6 جلسه درمانی( به فاصله 2 تا 4 هفته از یکدیگر) اتفاق می افتد. پوست شما بعد از گذراندن یک دوره درمان و به همراه رعایت کردن مراقبت های توصیه شده پس از آن، طی 6 تا 12 ماه آینده به روند بهبودی خود ادامه خواهد داد.

چه تعداد جلسه درمانی مزونیدلینگ توصیه می شود؟

حداقل 6  جلسه درمانی برای دست یافتن به بهترین نتیجه توصیه می شود. درمان ها به فاصله 4 هفته از یکدیگر انجام می شوند. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ روش هایی بدون خطر،تاثیر گذار و مقرون به صرفه هستند و می توان برای تمام انواع پوست و در کل سال، انجام داد. برای گرفتن بیشترین نتیجه از جلسات درمانی، تمییز نگه داشتن و مراقبت از پوست توصیه می شود. نتایج فردی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

اهمیت مراقبت از پوست

پوست شما می تواند چیزهای زیادی را در مورد شما به دیگران بگوید : اینکه سن شما چقدر است، اینکه چقدر خسته هستید،  آیا سوء تغذیه دارید و یا آیا اینکه بیمار هستید و حتی اینکه خواب خوبی ندارید. زمانی که خود را به دیگران معرفی می کنید، پوست عالی می تواند به اندازه پوشیدن یک لباس زیبا و یا یک کت و شلو ار شیک به شما اعتماد به نفس بدهد. پوست شما بزرگ  ترین اندام شما است و حدود شش پوند وزن دارد . هر سه لایه پوست که شامل اپیدرم، درم و بازال می باشند، در ایجاد سلول  های جدید پوستی دخیل هستند و تمام آنها به مراقبت ویژه نیاز دارند.

با بررسی پوست در سطح سلولی متوجه خواهید شد که میلیون  ها سلول پوست هر روز ساخته می شوند و در سطح لایه بازال و یا عمیق شروع می شوند . به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، این سلول  ها تقسیم و رشد می کنند و سلول  های جدید پوست با کمک کلاژن، شروع به حرکت در لایه  های پوست می کنند.کلاژن پروتئینی است که به پوست شما انعطاف  پذیری و مقاومت می دهد . سلول  های پوست به طور مداوم در حال رشد هستند . زنده بودن ، مرده بودن و ریخته شدن لایه پوست مرده راهی برای پدید آمدن سلول  های جدید پوست را ایجاد می کنند. این فرآیند مستمر توسط بدن که با انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، هیدراتاسیون ، اکسیژن و آنتی اکسیدان ها تغذیه می شود، انجام می شود.

چه مدت طول می کشد تا شاهد نتیجه درمان باشم؟

هر روشی با روش دیگر تفاوت دارد، درمان  های کمتر تهاجمی ( مانند میکرودرمابراسیون و لایه برداری سطحی پزشکی) نتایج فوری  تری به دنبال دارند و درمان  های تهاجمی ( مانند سوزن زدن به پوست با استفاده از امواج رادیویی و لایه برداری عمیق پوست) ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا نتایج کامل مشاهده شود . این درمان ها، اثرات ماندگار و بادوام  بیشتری نسبت به درمان های کمتر تهاجمی دارند .در مشاوره رایگان پوست، متخصص پوست در مورد یک طرح درمانی شخصی توصیه هایی به شما خواهد کرد.

برای مشاهده دستگاه های درماپن اینجا کلیک کنید
برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

فواید و تاثیر میکرونیدلینگ

فواید و تاثیر میکرونیدلینگ

فواید و تاثیر میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *