آموزشی, زیبایی پوست

دلایل به وجود آمدن جوش صورت

دلایل به وجود آمدن جوش صورت

دلایل به وجود آمدن جوش صورت

دلایل به وجود آمدن جوش صورت و آکنه

ضایعات پوستی یا التهابات، زمانی پیش می آیند که غدد پوست یا سبابه آلوده به باکتری شوند. غدد سبابه که در سراسر پوست به جز کف دست ها و پاها قرار دارند، یک ماده چرب به نام سبوم را ترشح می کنند. عصاره های گیاهی به حفظ تعادل چربی پوست کمک می کنند و باعث می شوند بدن شما سالم تر بماند.

پزشکان توصیه می کنند جوش های صورت را سریع درمان کنید. زیرا اگر آکنه بدون درمان باقی بماند هم گسترش می یابد و هم چنین جای آن ها روی صورت باقی می ماند. جوش ها به خاطر چند دلیل می توانند رشد کنند که اکنون برای شما توضیح می دهیم:

 

Acne

دلایل به وجود آمدن جوش صورت و آکنه را بدانید!

۱ . سلول های مرده پوست:

اگر سلول های مرده بر روی پوست باقی بمانند، منجر به انسداد حفره ها می شوند و این حفره های مسدود شده باعث ایجاد جوش می شوند.

۲ . وراثت:

اگر شما مشکل ژنتیکی دارید، ممکن است جوش صورت تان در طول عمر همراه تان باشند. منطق ژنتیکی پشت آن، این است که غدد سبابه چربی بیش از حد تولید می کنند. در این مورد شما باید به متخصص پوست مراجعه کنید و ممکن است روشی طبیعی ارائه کند که راه حل دائمی برای مشکل تان باشد. برای درمان آکنه یا جوش، استفاده از داروهای خوراکی برای یک دوره زمانی خاص مناسب است.

۳ . جوش های نوجوانی:

در دوران بلوغ نیز نوجوانان با جوش های زیادی مواجه می شوند. هنگامی که بدن تحت تغییرات فیزیکی قرار می گیرد و آماده تولید مثل می شود، غدد سبابه بیش از حد فعال می شوند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  دوش گرفتن در شب یا صبح؟
۴ . جوش های هورمونی:

جوش های دوره بزرگسالی ناشی از عدم تعادل هورمون در بدن است. این اتفاق هم چنین در دوره یائسگی نیز رخ می دهد.

۵ . رشد باکتریایی:

موادی که در پشت حفره های مسدود شده پوست ایجاد می شوند، حاوی باکتری هستند. این باکتری ها رشد می کنند و گسترش می یابند و باعث جوش های دردناک می شوند.

۶ . حساس به تستوسترون:

افراد مبتلا به آکنه معمولا حساس به تستوسترون هستند. در این افراد، تولید بیش از حد تستوسترون منجر به انسداد حفره ها می شود. بعضی اوقات، سلول های مرده پوست نیز به این چربی ها می چسبند و اوضاع را بدتر می کنند.

۷ . محصولات لبنی و غذاهای سرشار از گلیسمی سبب جوش می شوند:

گزارش ارائه شده توسط دانشگاه نیویورک و منتشر شده در آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید که خوردن غذاهای حاوی گلیسمی بالا مانند محصولات نانوایی و نوشیدنی های شیرین که حاوی مقادیر زیادی قند هستند، باعث ایجاد جوش می شوند.مصرف زیاد محصولات لبنی نیز برای پوست شما مناسب مناسب نیست. این جوش ها با رژیم غذایی درست اصلاح می شوند.

۸ . مواد غذایی چرب:

این مهم ترین دلیل برای ایجاد جوش در نسل امروز است. خوردن بسیاری از غذا های سرخ شده و فرآوری شده، غدد لنفاوی شما را تحریک می کند و سبب ایجاد جوش می شود.

این مطلب را هم میتونی بخونی  نحوه ی حذف جای جوش و آکنه
۹ . بعضی دارو ها باعث آکنه می شوند:

بعضی از دارو های صرع و دارو هایی که دارای آندروژن هستند، باعث ایجاد آکنه یا جوش می شوند.

۱۰ . بعضی از محصولات زیبایی پوست:

در عین حالی که از محصولات زیبایی پوست استفاده می کنید، فراموش نکنید که این مواد می توانند سبب جوش شوند. با استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند، جوش ها را به وجود می آورید. هم چنین با تغییر محصولاتی که استفاده می کنید، سبب آسیب زیادی به پوست می شوید.

۱۱ . پاک نکردن آرایش:

ماندن آرایش بر روی صورت تان می تواند باعث ایجاد جوش شود. از آرایش سنگین اجتناب کنید و سعی کنید از لوازم آرایشی که بیشتر گیاهی و طبیعی هستند بهره ببرید.

۱۲ . مسافرت:

هنگامی که شما به مناطق دور سفر می کنید، تغییر محیط، آب و هوا، دما، رطوبت، آب و غیره باعث ایجاد جوش می شود.

۱۳ . استرس:

یکی دیگر از علل اصلی جوش، استرس است. استرس به تنهایی نمی تواند سبب ایجاد جوش شود، اما این مشکل را با انتشار مواد شیمیایی التهابی به نام نوروپپتید ها ایجاد می کند.

۱۴ . اصطکاک یا مالش پوست:

هنگامی که به طور مداوم به پوست خود ور می روید، جوش ها را تحریک می کنید و آن ها بدتر پخش می شوند. علت بوجود آمدن جوش های صورت تان را بدانید تا در پست بعدی بهترین روش های درمان جوش صورت را به شما ارائه دهیم.

 

برای خرید دستگاه های زیبایی می توانید بر روی این لینک کلیک نمائید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *