آموزشی, بیماری, دیابت

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

از کجا زمان مناسب برای مراجعه به یک رژیم شناس را بدانم؟

هنگامی که دیابت برای اولین بار تشخیص داده می شود وقتی که پزشک برنامه درمانی را تغییر می دهد یا دو بار در سال برای مروری بر نقشه و هدف های درمانی، مراجعه به یک رژیم شناس توصیه می شود.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

  • وقتی می خواهید کنترل دیابت خود را بهتر کنید .
  • وقتی تغییری در برنامه یا سبک زندگی خود می دهید، مثل یک شغل جدید، ازدواج و یا بارداری
  • نیازهای غذایی انسان تغییر می کند .
  • وقتی یک برنامه ورزشی را شروع کرده اید یا تغییری در درمان دیابت خود داده اید .
  • وقتی احساس خستگی و عصبانیت می کنید و یا برای ادامه برنامه غذایی خود بی انگیزه هستید .
  • وقتی سطوح گلوکز خون به صورت غیرقابل توجیهی بالا یا پایین باشد .
  • وقتی درباره وزن و یا سطح چربی خون خود نگران هستید .
  • وقتی عوارضی مرتبط با تغذیه در خود ببینید مثل فشار خون بالا و یا بیماری کلیوی .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

بسیاری از رژیم شناسان به عنوان مدرسان دیابت فعالیت می کنند و دوره آموزشی در درمان دیابت گذرانده اند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای خرید دستگاه های تست قند خون بر روی این لینک کلیک نمائید .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای اطلاعات بیشتر درباره بیماری دیابت بر روی این لینک کلیک نمایید .

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی توصیه های مناسب برای افراد دیابتی توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی توصیه های مناسب برای افراد دیابتی

توصیه های مناسب برای افراد دیابتی توصیه های مناسب برای افراد دیابتی توصیه های مناسب برای افراد دیابت

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

تا زمان مراجعه به رژیم شناس باید چه برنامه غذایی را دنبال کنم ؟

غذاهایی که برای همه افراد سالم محسوب می شوند بخورید مثل حبوبات، لوبیا، سبزیجات، شیر کم چرب و گوشت. میزان مصرف غذاها و نوشیدنی هایی را که مقدار زیادی شکر افزودنی دارند (مثل نوشابه، دسرها، آب نبات) و چربی (غذاهای سرخ کردنی، گوشت ها، سس های درست شده از آب گوشت و سس های استفاده شده در سالادها) کاهش دهید . شما به رژیم غذایی خاصی احتیاج ندارید .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

این نکته که هر روز مقدار یکسانی غذا بخورید مهم است . یک یا دو وعده غذایی زیادی نخورید . سعی کنید هر روز حداقل 3 وعده غذایی کوچک بخورید، مخصوصاً اگر برای دیابت تحت درمان هستید . شما بین وعده های غذایی خود و قبل از خواب احتیاج به یک میان وعده دارید . به یاد داشته باشید که شما می توانید با انتخاب غذاهایی که می خورید، مدت 5-3 روز تهیه کنید و آن فهرست را همراه خود نزد رژیم شناس ببرید . این به رژیم شناس کمک می کند که رژیم غذایی را برای شما اختصاصی کند .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای نگه داشتن سطوح گلوکز خون خود در حد طبیعی ، هر چند وقت یک بار باید غذا بخورم ؟

این نکته، به نوع دیابت شما، درمان، مقدار فعالیت فیزیکی شما و سطوح گلوکز خون شما در حال حاضر بستگی دارد. یک رژیم شناس می تواند در این مورد به شما کمک کند . برای کسانی که دیابت نوع 1 دارند و یا کسانی که دیابت نوع 2 دارند و انسولین مصرف می کنند، زمانی غذا بخورید که انسولین شما در بالاترین سطح قرار دارد . ممکن است که به 3 وعده غذایی و یک میان وعده در بعد از ظهر احتیاج داشته باشید . اگر شما 2 تزریق انسولین کوتاه اثر و متوسط الاثر داشته باشید، به 3 وعده غذایی و 3 میان وعده احتیاج دارد .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

اگر از انسولین سریع الاثر استفاده می کنید،  15 دقیقه بعد از مصرف انسولین غذا بخورید . ممکن است برای فعالیت فیزیکی به یک میان وعده احتیاج داشته باشید . یک اشتباه رایج ، صبر نکردن به مدت نیم ساعت بعد از مصرف انسولین معمولی است اگر قبل از بالاترین سطح انسولین شروع به غذا خوردن کنید، ممکن است سطوح گلوکز خون شما بعد از وعده های غذایی بالاتر رود. برای کسانی که دیابت نوع 2 دارند : هر 3-2 ساعت یک وعده غذایی سبک بخورید . وقتی شما مقادیر کمتری غذا بخورید، سطوح گلوکز خونتان بعد از غذا خوردن پایین تر خواهد بود . وعده های غذایی کوچک در طول روز می تواند به کنترل گرسنگی و مصرف کالری کمک کند و منجر به ایجاد سطوح گلوکز خونی نزدیک به حد طبیعی و کاهش وزن شود . سطوح کلسترول خون شما هم پایین تر خواهد بود .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای میان وعده چه می توانم بخورم ؟

از میان غذاهای سالمی که برای وعده های غذایی خود می خورید، انتخاب کنید . اغلب مواقع، میان وعده ها بر پایه غذاهایی با 15 گرم کربوهیدرات در هر serving انتخاب می شوند . غذاهایی از دسته غلات مانند ذرت بوداده، چیپس تورتیلای پخته شده و سالسا، کراکرهای graham، کراکرهایی که از غلات تهیه می شوند، بیسکویت نمکی، نان شیرین، cereal انتخاب کنید . میوه های تازه و سبزیجات میان وعده های بسیار خوبی هستند و در عین حال قابل حمل هستند!

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

به منظور پر کردن بیشتر میان وعده، یک منبع غذایی پروتئینی کم چربی مثل شیر، کره بادام زمینی کم چربی روی یک تکه نان گندم و یا نان شیرین، پنیر کم چرب روی کراکرهای گندم و یا یک تکه سینه بوقلمون روی نان گندم اضافه کنید . به یاد داشته باشید که اگر چه پروتئین اضافه شده به میان وعده شما ممکن است گرسنگی را برطرف کند، ولی گلوکز خون شما را بالا نمی آورد و از هایپوگلایسمی جلوگیری نمی کند و ممکن است باعث اضافه کردن کالری های ناخواسته به بدن شما شود .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

به یاد داشته باشید که همیشه یک میان وعده همراه داشته باشید که در صورت یک وعده غذایی عقب افتاده و یا یک تغییر پیش بینی شده در برنامه خود آن را مصرف کنید . میان وعده ها می توانند در میز شما، کیف، کوله پشتی شما قرار بگیرند . همراه داشتن غذای خوب شما را از کاهش قند خون و استفاده از فست فودهایی با ارزش غذایی پایین حفظ می کند .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

چگونه نگه داشتن یک دفتر برای مواد غذایی، به دیابت من کمک می کند ؟

غذایی که می خورید سطح گلوکز خون شما را بالا میبرد . تا زمانی که غذاهایی که می خورید را ننویسید ، نمی دانید به چه مقدار و یا چه می خورید. یک دفتر برای یادداشت مواد غذایی به شما کمک می کند که تصمیم های مهمی در رابطه با درمان خود، برنامه غذایی و برنامه ورزشی خود بگیرید .

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

اطلاعاتی که احتیاج دارید را ثبت کنید، اگر می خواهید وزن کم کنید، مقدار غذای مصرفی را اندازه بگیرید و میزان کالری یا گرم های چربی که در روزهای متوالی مصرف می کنید را یادداشت کنید. پیدا کردن ارزش غذایی مواد غذایی به شما کمک می کند که یاد بگیرید هر غذا چه مواد مغذی در اختیار شما قرار می دهد. اطلاعات را به گونه ای که به راحتی قابل استفاده باشند مثل یک دفتر، تقویم و یا فرمی روی کامپیوتر خود نگه دارید. هنگامی که غذا می خورید، آن را یادداشت کنید و تا بعد صبر نکنید.

از اطلاعات استفاده کنید. این اطلاعات را در قرار بعدی با رژیم شناس خود همراه داشته باشید. به دنبال الگوهایی در رفتارهای غذایی و سطوح گلوکز خون خود باشید. به عنوان مثال، اطلاعات شما ممکن است نشان دهد که میان وعده های پرچربی که دیر هنگام در بعد از ظهر مصرف شوند، منجر به افزایش گلوکز خون موقع شام می شوند. یا ممکن است متوجه شوید هنگامی که ناهار خود را کمتر از وعده های غذایی دیگر می خورید، قبل از شام خیلی گرسنه می شوید ممکن است بخواهید که مقدار ناهار خود را تنظیم کرده و از غذای مصرفی در بعد از ظهر کم کنید. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که غذا و فعالیت خود را ثبت می کنند، در دنبال کردن برنامه غذایی خود موفق ترند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

با نظرهایی از قبیل «آیا اجازه داری این غذا را بخوری؟» چگونه مواجه شوم ؟

خانواده و دوستان شما منظور بدی ندارند. اینها استراتژی هایی است که می توانید در برخورد با کسانی که به نظر خیلی نگران چیزهایی که می خورید و می آشامید هستند، به کار بگیرید : احساسات خود را تشخیص دهید: قسمت هماهنگ شدن با دیابت، تشخیص دادن احساسات سختی است که همراه آن می آید. شما در مورد تغییرات نحوه زندگی و فشار مواظبت از خودتان چه احساسی دارید؟ احساسات خانواده و دوستان را تشخیص دهید: خانواده و دوستان شما هم خودشان را با دیابت شما و راههای که آنها را تحت تأثیر قرار می دهد هماهنگ می کنند؛ آنها ممکن است مضطرب، نگران و یا تحت تأثیر باشند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  دستگاه سنگ شکن کلیه

دید مثبت داشته باشید، روشی را که وضعیت را می بینید تغییر دهید. اگر از نظر کسی عصبانی می شوید، لحظه ای به احساس خود و احساس آن شخص توجه کنید. سپس به وضعیت با یک دید مثبت نگاه کنید. به عناون مثال، می توانید بگویید «متشکرم از اینکه به من یادآوری کردید. متوجهم که می خواهید کمکم کنید. من قبلاً انسولین (یا ورزش) خود را تنظیم کرده ام تا کالری و کربوهیدرات اضافی موجود در این غذا را کنترل کنم.» یک نقشه و برنامه برای مواجهه تنظیم کنید: عوض کردن افرادی که طرز تفکر و الگوهای ارتباطی قدیمی برای سالها دارند، زمان می برد. در یک زمان آرام، راجع به یک راه جدید بای صحبت راجع به مسائل مربوط به غذا و دیابت بحث کنید.

حال که شکر دیگر برای افراد دیابتی ممنوع نیست، می توانم همه شرینی هایی که می خواهم را بخورم ؟

این نکته که کربوهیدرات موجود در شکر می تواند اثر مشابهی با بقیه کربوهیدرات ها مثل نان، سیب زمینی و میوه روی گلوکز خون داشته باشید صحیح است. کربوهیدرات های مختلف، گلوکز خون را به صورت های مختلفی بالا می برد؛ به هر صورت، برای کنترل گلوکز خون، این نکته که روی مقدار کل کربوهیداتی که مصرف می کنید تمرکز کنید از تمرکز روی منشأ آن مهمتر است. شیرینی ها را در برنامه غذایی خود با کربوهیدارت های دیگر جایگزین کنید _آنها را به برنامه غذای خود اضافه نکنید.

خیر، شیرینی ها را در هر وعده غذایی خود استفاده نکنید. غذاهای حاوی شکر مواد غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی که بدن شما برای سلامتی خود احتیاج دارد را تأمین نمی کند. به همین علت است که ما این کالری ها را «پوچ» می نامیم و این غذا ها را به عناون غذای اضافی در هرم غذایی می دانیم . اگر شیرینی ها را در یک وعده غذایی جای می دهید یک servnig کوچک بخورید و گلوکز خون خود را قبل و 2-1 ساعت بعد از غذا چک کنید تا ببینید چگونه روی شما اثر می گذارند. مراقب وزن خود و سطح گلوکز خونتان در طول زمان باشید . اگر دیدید این مقادیر افزایش یافتند، از خوردن شیرینی ها اجتناب کنید .

وقتی با 3 نفر از دوستانم ناهار می خورم، دیدم هر سه انواع مختلفی از برنامه های غذایی را دنبال می کنیم. پس رژیم دیابتی چه می شود؟

همان طور که یک رژیم غذایی ثابت برای همه افراد دیابتی وجود ندارد، یک هدف برای برنامه غذایی همه افراد وجود ندارد. رژیم از پیش تعیین شده 1800 کالری دیگر وجود ندارد. اختصاصی کردن رژیم برای هر فرد، کلید موفقیت کنترل دیابت است. بهترین برنامه های غذایی به وسیله شما و رژیم شناس شما بر پایه سلامتی شما، داروهای دیگر شما، سطح فعالیت شما و هدف های درمانی طراحی می شود. دوست شما با دیابت نوع 1 ممکن است تزریقات انسولین زیادی داشته باشد و از روش تعیین مقدار کربوهیدارت به همراه کنترل متناوب قند خون استفاده کند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

انتخاب های غذایی او از دوست دیگرتان با دیابت نوع 2 که سطح بالایی از چربی در خون خود دارد و احتیاج به کاهش وزن دارد، متفاوت است. او ممکن است تلاش کند که کربوهیدارت دریافتی خود را کاهش دهد و مقدار چربی تک اشباع دریافتی خود را با خوردن آجیل، زیتون و یا روغن کانولای بیشتر افزایش دهد و دوست دیگر شما که شیفت شب کار می کند، احتمالاً روش کاملاً متفاوتی در زمان بندی و انتخاب غذایی خود در وعده ها و میان وعده ها دارد. نکته مهم استفاده از یک برنامه غذایی که برای شما مناسب باشد، است.

آیا باید رژیم با کربوهیدرات بالا و چربی پایینی که تا امروز دنبال می کردم را تغییر بدهم؟

احتمالاً خیر. دنبال کردن یک رژیم با کربوهیدرات پایین برای مدت طولانی خیلی سخت است. در این رژیم شما گوشت، تخم مرغ و پنیر می خورید ولی کربوهیدرات خیلی کمی را مثل پاستا، نان، میوه و سبزیجات مصرف می کنید. شما میوه و سبزیجات کافی برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود دریافت نمی کنید.

کاهش وزن سریع ناشی از یک رژیم با کربوهیدرات پایین به علت از دست دادن آب و بافت ماهیچه ایتان و به شکلی ناسالم است عوارض جانبی شامل از دست دادن آب بدن، فشار خون پایین و کار بیشتر کلیه ها می باشد . غذاهایی با چربی بالا مسلماً برای سلامت قلب شما مضر هستند . بقیه عوارض جانبی مثل یبوست، خستگی و تهوع است. مانند همه رژیم های خیلی محدود، برگشتن به روش طبیعی غذا خوردن، وزن شما را به حالت اول بر می گرداند. تا زمانی که شواهد کافی وجود داشته باشد، احتمالاً ادامه دادن با یک برنامه غذایی با کربوهیدرات متعادل بهترین کار است. اگر شما نسبت به انسولین مقاوم هستید، بهتر است که چربی های تک اشباع را با کربوهیدارت ها جایگزین کنید. برای دستیابی به یک برنامه غذایی از تیم سلامت خود کمک بگیرید.

تغییر در رژیم غذایی چگونه سطح کلسترول خون را پایین می آورد؟

تغییرات رژیم غذایی شاید LDL (کلسترول بد) را به اندازه mg/de 15-25 کاهش می دهد. به ازای هر %1 کاهش در کلسترول کل، خطر بیماری قلبی تا %2 کاهش می باید. آیا بهتر نیست که خطر بیماری قلبی را به جای دارو فقط با تغییرات رژیم غذایی کاهش دهید؟ یک برنامه غذایی سالم برای قلب چربی غیر اشباع و کلسترول رژیمی کمی دارند و چربی کلشان بین %35-25 کل کالری هاست. این امر به کاهش کلسترول خون کمک می کند. خوردن غذاهایی که مقدار بالاتری فیبر دارند مثل لوبیا، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند. یک رژیم شناس به مشا کمک می کند که بهترین مقدار چربی، کربوهیدارت و پروتئین را در انتخاب غذای غذایی خود تنظیم کنید تا کلسترول خون خود را کاهش دهید، وزن خود را در حد سالم نگه دارید و سطح گلوکز خونتان را کنترل کنید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

توصیه های زیر به شما کمک می کند که غذاهای کم چرب تر بخورید.

  • از گوشت های سفید (ماهی و مرغ) استفاده کنید و غذای خود را بدون روغن و یا مقدار کمی روغن بپزید.
  • از محصولات لبنی با چربی کم یا بدون چربی استفاده کنید.
  • از گوشت، پنیر کمتری استفاده کنید.
  • از نان ها و غذاهای نشاسته ای کم چرب مثل سیب زمینی ها، برنج و لوبیا استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که شیرینی ها و شکلات معمولاً مقدار چربی بالاتری دارند.
کاهش کلسترول یا چربی اشباع در رژیم غذایی من مهم تر است؟

روی چربی اشباع تمرکز کنید. کاهش چربی اشباع در رژیم غذایی اثر مهم تری روی سطح گلوکز خون دارد. چربی اشباع معمولاً از غذاهای حیوانی مثل گوشت، ماکیان، کره و شیر کامل و از آناناس، خرما و روغن هسته خرما به دست می آید. غذاهایی که در چربی اشباع کمتر هر وقت که توانستید روغن گیاهی مایع را به جای مارگارین یا کره مصرف کنید. مقدار چربی کل را کم کنید و در آن صورت مقدار چربی های اشباع مصرفی شما کاهش می یابد. روی اطلاعات غذایی برچسب های غذا، میزان چربی اشباع را اندازه بگیرید. لیست محتویات را هم چک کنید. غذایی که روی آن «میزان کم چربی اشباع» زده شده باید یک گرم یا مقدار کمتری چربی اشباع در هر وعده داشته باشید و نباید بیش از %15 از کالری از چربی اشباع تأمین شود.

کبد شما بیشترین مقدار کلسترول بدنتان را می سازد، ولی هر سلول می تواند خودش کلسترول بسازد. وقتی بدن مقدار زیادی کلسترول می سازد، خطر بیماری قلبی بالا می رود. کلسترول از غذای حیوانی هم وارد بدن می شود. کلسترول در شیر، گوشت، ماکیان، تخم مرغ، ماهی و لبنیات یافت می شود به هر حال، کلسترول موجود در رژیم غذایی به صورت اتوماتیک به کلسترول خون تبدیل نمی شود.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

چگونه می توان میزان کلسترول خوب (HDL) را بالا برده و مقدار کلسترول بد (LDL) را پایین بیاورم؟
  • از نظر فیزیکی فعال باشید. ورزش کردن کمک می کند که سطوح HDL نرمال بماند، فشار خون را کم می کند، به کنترل استرس کمک می کند، به کنترل وزن بدن کمک می کند، به ماهیچه قلب فعالیت خوبی می دهد و کمک می کند که سطوح گلوکز خون روی مقدار هدف بماند.
  • وزن کم کنید.
  • چربی رژیم غذایی خود را به مقدار %30 از کالری هایی که از چربی تأمین می شود و %7 از چربی اشباع کم کنید. مقداری از چربی اشیاع موجود در رژیم غذایی خود را با چربی های تک اشباع جایگزین کنید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن شاید بتواند سطح کلسترول HDL را پایین بیاورد و یک فاکتور کلیدی در مرگ ناگهانی از بیماری قلبی عروقی است. به نظر می آید که سیگار کشیدن فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد و تمایل خون را به لخته شدن افزایش می دهد که می تواند منجر به حمله قلبی شود.

روش های دیگر برای کاهش کلسترول:

  • سطوح گلوکز خون را نزدیک ترین حد ممکن به سطح گلوکز خون نگه دارید. این ممکن است کلسترول LDL را حدود %15-10 کاهش دهید.
  • غذاهایی با فیبر زیاد مثل لوبیا، جوی دوسر، سبوس جوی دوسر، سبوس گندم، جو و میوه ها و سبزیجات است. این غذاها شامل فیبر هستند که به نظر می آید سطوح کلسترول LDL را پایین بیاورد.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

چگونه می توانم مقدار بیشتری از چربی های تک اشباع بخورم؟

از روغن زیتون، روغن کانولا و یا آجیل در وعده های غذایی خود استفاده کنید. ADA (انجمن دیابت آمریکا) توصیه می کند که قسمتی از چربی رژیم غذایی مخصوصاً چربی تک اشباع را با چربی هایی که یک باند غیر اشباع دارند جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که این چربی های سالم تر باید جایگزین چربی اشباع یا چربی هایی با چند باند غیر اشباع بشوند به جای اینکه به آنها اضافه شوند. به بیانی دیگر، محتوای کل چربی برنامه غذایی خود را افزایش دهید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

آجیل ها می توانند جایگزین پروتئین حیوانی شوند و یا در وعده های کوچکتری به عنوان میان وعده خورده شوند. سبزیجات با چاشنی هایی مثل خلال بادام، فندق و یا میوه کاج به جای کره استفاده کنید. از کره مغزها استفاده کنید (مثل بادام زمینی، cachew و یا کره بادام) بدون روغن هایی که قسمتی هیدروژنه شده اند می توان آووکادو را تکه تکه کرد و به ساندویچی شامل گوجه، دانه ها یا گیاهان اضافه کرد. تزئینات سالاد و یا پاستاها را با روغن زیتون آماده کرد. با استفاده از مقادیر کمی از روغن زیتون یا روغن کانولا (فتت دادن، سرخ کردن و یا کباب کردن) غذا بپرهیزید. روغن کانولا یک روغن با یک باند غیراشباع است که از روغن زیتون ارزان تر و سبک تر است. وقتی یک روغن مایع را جایگزین یک جامد در دستور غذایی می کنید، یک چهارم روغن کمتر مصرف می کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  کاشت مو چه عوارضی دارد؟

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

چربی های ترانس چه هستند و چگونه روی دیابت من اثر می گذارد؟

چربی های ترانس در طول هیدروژناسیون در غذاهای فرآوری شده شکل می گیرد. هیدروژناسیون در دمای اتاق به حالت جامد است. به عناون مثال، وقتی روغن گیاهی مایع به صورت ناقص هیدروژنه می شود تا مارگارین جامد بسازد، روغن گیاهی که به صورت ناقص هیدورژنه شده در غذاهای سرخ شده، پخته شده و میان وعده ها استفاده می شود. چربی های ترانس روی سطح گلوکز خون تأثیر نمی گذارد ولی سطح کلسترول خون را افزایش می دهد که این امر خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. اگر کمتر از %30 از کالری های شما از چربی تأمین می شود و %7 از چربی اشباع تأمین می شود، احتمالاً اشکالی ندارد. اگر رژیم غذایی با چربی تقریباً بالا را رعایت می کنید، چربی ترانس شما ممکن است خیلی بالا باشد.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

کارخانه های غذا امروزه باید چربی ترانس را روی برچسب غذاهای محصولات غذایی ذکر کنند. وقتی که هیچ مقدار توصیه شده ای برای چربی ترانس نیست، انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که دریافت باید به حداقل برسد. برای کاهش دریافت چربی ترانس، خیلی غذاهای فرآوری شده نخورید. برچسب غذاها را بخوانید و مارگارینی که کمترین چربی ترانس و محتویات چربی ترانس را داشته باشد و ورغن مایع را به عنوان اولین محتویات ذکر کند. دنبال محصولات پخته شده، ناهارهای آماده و میان وعده هایی با کمترین مقدار چربی اشباع و چربی ترانس در هر وعده را داشته باشید. به جای روغن جامد، از روغن مایع استفاده کنید. اگر سؤالی در مورد چربی های ترانس دارید با رژیم شناس خود مشورت کنید.

آیا مهم است که چه نوع مارگارین و روغن گیاهی استفاده کنم؟

این امر بستگی به اسیدهای چربی که در آن وجود دارد -اشباع-حاوی چند پیوند غیر اشباع- حاوی یک پیوند اشباع و چربی ترانس- چربی های اشباع (موجود در کره) و چربی ترانس (موجود در روغن های گیاهی که به صورت ناقص هیدروژنه شده اند) ناسالم ترین ها هستند. چربی های حاوی چند پیوند غیراشباع (ذرت یا روغن دانه سویا) سالم تر هستند. روغن های حاوی یک پیوند غیر اشباع (کانولا یا روغن زیتون) بهترین ها هستند. همه چربی ها عملاً مخلوطی از این 3 اسید چرب هستند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همه مارگارین ها از روغن گیاهی ساخته می شوند. به هر حال، چربی هیدروژنه (اشباع) می شود، بنابراین از روغن ناسالم تر است. برچسب غذا را برای فهمیدن اینکه مارگارین در هر وعده فقط 2 گرم چربی اشباع و روغن مایع به عنوان ماده اولیه دارد، بخوانید. کانولا و روغن زیتون بهترین روغن های گیاهی هستند چرا که چربی اشباع کم و بیشترین مقدار چربی هایی با یک پیوند غیر اشباع را دارند. روغن های زعفران، آفتابگردان و دانه سویا هم مقدار چربی اشباع کمی دارند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

جایگزین های چربی چه هستند و چگونه روی دیابت من تأثیر می گذارند؟

جایگزین های چربی برای اینکه به غذاهای کم کالری قوام، ظاهر و مزه غذاهایی با چربی کامل بدهد، استفاده می شود. بیشتر جایگزین های چربی از کربوهیدرات ها درست میشوند و می توانند سطح گلوکز خونتان را بالا ببرند. آنهایی که از پروتئین با چربی ساخته می شوند، احتمالاً روی گلوکز خون تأثیر نمی گذارند. به یاد داشته باشید که غذاهایی با جایگزین های چربی هم می توانند کالری زیادی داشته باشند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

جایگزین های چربی که از کربوهیدرات درست می شوند شامل پلی دکستروز، صمغ سلولز، شربت ذرت جامد، دکسترین، مالتو دکسترین، هیدروزیلات نشاسته هیدروژنه شده، کاراژینان و نشاسته غذایی اصلاح شده است. این مواد با آب مخلوط می شوند تا قوام غلیظ تر به دست بدهند مانند آنچه در سس های سالاد بدون چربی می بینیم. جایگزین های چربی ساخته شده از پروتئین شامل simplesse و عصاره پروتئین whey هستند.

این مواد در پنیر، خمیر ترش، چاشنی های سالاد، محصولات پخته شده، کره و سس های مایونز استفاده می شود. Otestra، جایگزین چربی است که در میان وعده های نمکی استفاده می شود. این ماده که از شکر و چربی ساخته شده است، مانند چربی عمل نمی کند. ممکن است درد شکم و اسهال ایجاد کند و از جذب بعضی ویتامین های محلول در چربی جلوگیری کند. برچسب اطلاعات غذایی را برای کاری و مقدار کربوهیدرات، چربی و پروتئین در غذاهایی با جایگزین چربی چک کنید. از رژیم شناس خود برای به کار بردن این غذاها در برنامه غذایی خود کمک بگیرید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

مکمل های دانه کتان و امگا3 (روغن ماهی) چگونه هستند؟

اسیدهای چرب امگا-3، اسیدهای چرب با چند پیوند غیراشباع و با ساختار کمی متفاوت هستند. این چربی ها معمولاً در غذاهای دریایی مخصوصاً در گونه های آب سرد مثل albacore tuna، سالمون، mackerel، ساردین و trout دریاچه، ولی همچنین در دانه کتان یافت می شود. بعضی تحقیقات نشان می دهد که چربی های امگا3 اثرات مفیدی در پیشگیری از بیماری قلبی و کاهش چربی های خاص خون در افرادی با دیابت نوع2 است.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

در حالی که مکمل های امگا3 (روغن ماهی) حاوی اسیدهای چرب امگا3 است، توصیه می شود به عناون جایگزین ماهی یا مکمل رژیمی استفاده نشود. امنیت، مؤثر بودن دوز مناسب مکمل های روغن ماهی شناخته نشده است. به جای آن، ADA توصیه می کند که از مزایای اسیدهای چرب امگا-3 با دربرگرفتن 2 یا 3 وعده ماهی در هفته در برنامه غذایی سالم خود استفاده کنید. کتان فیبر و اسیدهای چرب امگا-3 بالایی دارند و به صورت دانه کتان (کامل یا زمینی)، آرد کتان، یا روغن کتان مصرف می شود. دانه های کتان باید به صورت کتان زمینی آسیاب شود تا بدن بتواند از مزایای سلامت بخش اسیدهای چرب امگا-3 در روغن کتان موجود در دانه ها استفاده کند. دانه کتان می تواند در نان ها یا مافین ها، به صورت دانه کامل یا زمینی استفاده شود و روی CEREAL گرم یا سرد پاشیده شود.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

استرول ها و استانول های گیاهی چه هستند و چگونه روی دیابت من تأثیر می گذارند؟

استرول ها: استانول های گیاهی، اجزای غشاهای سلول های گیاهی هستند که از نظر ساختاری مشابه کلسترول هستند. به نظر می آید که این مواد با جذب کلسترول در روده تداخل دارد، در نتیجه باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل در بدن می شود. رژیم های غذایی که مقدار چربی اشباع و کلسترول کمی دارند و تقریباً حاوی 2 گرم از استرول ها: استانول های گیاهی در روز هستند اثرات مفیدی روی سطوح چوبی دارند.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

FDA استفاده از استرول ها و استانول های گیاهی در مارگارین و سس های سالاد را تأیید کرده است. مصرف 2 تا 3 قاشق غذاخوری از این محصولات می تواند کلسترول LDL را %15 در افرادی با سطح بالای آن، کاهش دهد. این چاشنی ها برای افرادی که کلسترول بالا دارند طراحی شده است، ولی در افرادی با کلسترول نرمال اثری در جلوگیری از افزایش کلسترول ندارد. با پزشک یا رژیم شناس خود درباره اینکه آیا این محصولات برای شما مفید هستند یا نه مشورت کنید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای مطالعه مطالب گوناگون درباره بیماری ها بر روی این لینک کلیک نمایید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

برای ورود به صفحه اینستاگرام بر روی این لینک کلیک نمایید.

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *