آموزشی, زیبایی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

تزریق ژل به لب چگونه است و چقدر ماندگاری دارد

تزریق ژل به لب چگونه است و چقدر ماندگاری دارد

با بالا رفتن سن، ما به طور طبیعی کلاژن و چربی از دست می‌دهیم و این باعث می‌شود پوست صورت، شُل و افتاده شود و لب‌ها نیز بخشی از همین صورت هستند. فیلر‌های لب با جایگزین کردن کلاژن و چربی از دست رفته، اثر خود را می‌گذارند.

اول تصمیم بگیرید دوست دارید لب‌های‌تان چگونه به نظر برسند
اولین چیزی که باید در تصمیم گیری برای تزریق ژل به لب در نظر بگیرید این است که دوست دارید لب‌های‌تان چه فُرمی بشوند. آیا دوست دارید خط لب مشخصی داشته باشید یا اینکه می‌خواهید این قسمت را نیز پُر کنید تا لب‌ها حجیم‌تر به نظر برسند؟ دانستن جواب سوال‌هایی مانند این کمک‌تان می‌کند تصمیم بگیرید چه نوع ژل یا فیلری برای‌تان مناسب‌تر است.
انتخاب نوع تزریق ژل
وقتی می‌خواهید نوع تزریق مورد نظرتان را انتخاب کنید باید انتخاب‌های پیش روی‌تان را بشناسید. کلاژن، معمول‌ترین نوع فیلر لب است. اما امروزه به ندرت استفاده می‌شود، زیرا دوام چندانی ندارد و ضمنا می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیک در خیلی از افراد شود.
امروزه فیلر‌های هیالورونیک اسید، پُرکاربردترین تزریق‌ها برای حجم و فرم دادن به لب‌ها هستند. هیالورونیک اسید ماده‌ای ژل مانند است که از باکتری ساخته شده است. هیالورونیک اسید با چسباندن خودش به مولکول‌های آب در پوست، ظاهری حجیم به لب‌ها می‌دهد. این فیلر‌ها به آرامی جذب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را باریک و ضخیم کرد تا دقیقا به ظاهری که دوست دارید برسید.
چهار برند رایج از هیالورونیک اسید در بازار وجود دارد. معروف‌ترین و معمول‌ترین نوع آن «رستیلان» و «ژووادرم» هستند. این نوع فیلر‌ها تقریبا شش ماه ماندگاری دارند و ظاهری طبیعی‌تر ایجاد می‌کنند. فیلر «ولوور» نیز جدیدترین محصول موجود در بازار است. ولوور بادوام‌ترین فیلر لب بوده، تورم ایجاد نمی‌کند و جلوه‌ای بسیار طبیعی‌تر دارد. فیلر «ولبلا» نیر چهارمین محصول رایج برای تزریق ژل به لب است. این ژل برای کاهش خطوط اطراف دهان مناسب بوده و می‌تواند بدون اینکه لب‌ها را خیلی پُر کند، خطوط ملایم افقی لب را جلوه بدهد. ولبلا تقریبا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.
شما می‌توانید درمان را هر شش ماه یک بار تکرار کنید. دانشمندان دریافته‌اند تزریق‌های هیالورونیک اسید، پوست را تحریک می‌کنند تا کلاژن بیشتری تولید کرده و حجم دهی لب‌ها طبیعی‌تر جلوه کند.
عوارض تزریق ژل به لب

 

تزریق ژل به لب چگونه است و چقدر ماندگاری دارد

تزریق ژل به لب چگونه است و چقدر ماندگاری دارد

 

واکنش آلرژیک به هیالورونیک اسید، که یک مولکول طبیعی قند بوده و در سطح پوست وجود دارد، نادر است، اما این احتمال وجود دارد که برآمدگی ناشی از یک بافت ملتهب ایجاد شود. این نوع فیلر اگر به قسمت نامناسبی از پوست تزریق شود ممکن است برآمدگی‌هایی به وجود بیاورد، چیزی شبیه این که انگار به اندازه کافی عمیق تزریق نشده است. این برآمدگی‌ها با تزریق آنزیم هیالورونیداز برطرف می‌شوند. هیالورونیداز می‌تواند ژل هیالورونیک اسید را حل کند. عارضه‌ی جانبی بسیار نادر تزریق ژل، انسداد رگ‌های خونی است که باعث کاهش جریان خون در لب‌ها می‌شود. این وضعیت می‌تواند به بافت‌های لب آسیب بزند، اما معمولا پزشکان به راحتی متوجه این عارضه شده و فورا آن را برطرف می‌کنند.
تزریق ژل به لب چگونه انجام می‌شود؟
پیش از هر چیزی باید به کلینیک و پزشکی مراجعه کنید که می‌دانید متبحر و متخصص است و از محصولات و مواد قابل اطمینان استفاده می‌کند. اگر انتخاب پزشک به درستی صورت بگیرد، نسبت به درمان احساس بهتری خواهید داشت.
پزشک از بی‌حسی موضعی برای لب‌های‌تان استفاده می‌کند. اگر از فیلر بووین (کلاژنی که از پوست گاو به دست می‌آید) استفاده کنید، پزشک ابتدا آن را روی پوست‌تان تست می‌کند تا مطمئن شود که نسبت به آن حساسیت ندارید. اگر پوست‌تان علائمی از آلرژی نشان داد، پزشک از این درمان برای‌تان استفاده نخواهد کرد و فیلر جایگزین دیگری را به شما توصیه می‌کند.
پزشک از یک سوزن برای تزریق مقدار کمی از ماده بی‌حسی در داخل دهان‌تان استفاده می‌کند تا لب‌های بالا و پایین کرخت شوند. در این مرحله ممکن است وقتی که سوزن با دهان‌تان تماس پیدا می‌کند، سوزش خفیفی احساس کنید. وقتی لب‌های‌تان به اندازه کافی بی‌حس شدند، پزشک‌تان فیلر را مستقیما به لب‌های‌تان تزریق خواهد کرد. برخی از افراد می‌گویند این کار باعث می‌شود در چانه و گونه‌ها احساس خنکی کنند. وقتی فیلر در داخل لب‌های‌تان است، ممکن است کمی احساس گزگز کنید.
بعد از تزریق ژل به لب‌
می‌توانید انتظار داشته باشید که بعد از تزریق ژل، لب‌های‌تان کمی متورم شوند. همچنین ممکن است متوجه لکه‌هایی قرمز رنگ شوید که نشاندهنده‌ی جای سوزن‌هایی هستند که به لب‌های‌تان تزریق شده‌اند. کبودی اطراف لب‌ها نیز از دیگر عوارض احتمالی است که رایج است و می‌تواند یک هفته طول بکشد. شاید لب‌های‌تان بعد از تزریق، به دلیل وجود فیلر، احساس متفاوتی داشته باشند. ممکن است تا یکی دو روز به سختی بتوانید لبخند بزنید، زیرا لب‌های‌تان کمی دردناک‌اند و این طبیعی است. پزشک شما به شما خواهد گفت که تا دو روز نباید به لب‌های‌تان فشاری وارد کنید.
چه کسانی نمی‌توانند تزریق ژل به لب انجام دهند؟
چنانچه دچار اختلال خود ایمنی یا سایر بیماری‌های ایمنی مرتبط با بیماری و یا تحت درمان پزشکی هستید نباید تزریق ژل به لب‌ها را انجام دهید. همچنین کسانی که از آلرژی‌های متعدد رنج‌می‌برند و یا سابقه قبلی واکنش نامطلوب نسبت به فیلر‌های پوستی دارند نیز گزینه‌های مناسبی برای تزریق ژل به لب نیستند.
حجم کدام قسمت از لب را می‌توان به کمک تزریق ژل افزایش داد؟
بسیاری از بخش‌های لب را می‌توان به کمک تزریق فیلر بهبود بخشید و حجم آن‌ها را افزایش داد:
نواحی اطراف حاشیه‌ی لب که ظاهر و زیبایی لب را برجسته می‌کند
کمان لب
تزریق ژل به قسمت‌های اصلی لب‌های بالا و پایین جهت افزایش حجم و کامل بودن آن‌ها
خطوط گوشه دهان
آیا می‌توان تزریق ژل را تنها به یکی از لب‌ها تزریق کرد؟
بله، اما می‌تواند کمی خنده دار باشد. لب پایینی اکثر افراد نسبت به لب بالا بزرگ‌تر است بنابراین در این حالت تزریق ژل را می‌توان تنها در مورد لب بالا انجام داد، اما تزریق ژل تنها به لب بالا باعث پیش‌آمدن لب می‌شود. بطوری که لب فرد دچار حالتی نامتعادل می‌شود؛ بنابراین بهتر است که تزریق ژل در هر دو لب صورت بگیرد. اما آنچه که پزشک در این شرایط انجام خواهد داد این است که بیشتر ژل را به لب بالایی تزریق می‌کند و مقدار باقیمانده را جهت برقراری تعادل ظاهری بین لب‌ها به لب پایین تزریق می‌کند به طوری که هر دو لب دارای ظاهری زیبا و طبیعی شوند.
قبل از عمل تزریق ژل به لب چه اقداماتی باید انجام دهید؟
سه روز قبل از شروع درمان از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خود داری‌کنید. این دارو‌ها شامل مسکن‌ها، ویتامین E و روغن ماهی می‌باشد. چنانچه سابقه زخم‌های سرد دارید حتما این مورد را به اطلاع پزشک برسانید تا در صورت لزوم دارو‌های پیشگیرانه برای شما تجویزکند.
اگر قبل از تزریق ژل به لب‌ها دچار زخم‌های سرد، اثر زخم، جوش یا هرگونه سوزش و تحریک پوستی شده‌اید حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.
از دو هفته قبل درمان تزریق ژل به لب‌ها، برنامه ریزی‌کنید.
روز قبل و بعد از تزریق ژل به لب‌ها از استفاده از تمامی محصولات رتینول A خودداری کنید.
از استفاده از دارو‌های ضد انعقاد (رقیق‌کننده‌ی خون) مانند آسپرین، نورروفن و … و همچنین مکمل‌های گیاهی مانند ویتامین E و مکمل‌های روغن ماهی به مدت دو هفته قبل و بعد از درمان اجتناب کنید.

برای مشاهده انواع ژل و فیلر اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

تزریق ژل به لب چگونه است و چقدر ماندگاری دارد

این مطلب را هم میتونی بخونی  روشی برای از بین بردن خطوط خرگوشی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *