آموزشی, زیبایی مو

بررسی ساختار پوست سرانسان

ریزش مو

بررسی ساختار پوست سرانسان

 

پوست سر دارای همان ساختمان کلی پوست سایر نقاط بدن است ولی دارای چند خصوصیت ویژه است که باعث ایجاد برخی تفاوت ها با پوست بدن می شود.

از جمله :

تعداد زیادی فولیکول های مو و ضخیم بودن آن

تراکم بسیار زیاد غدد چربی و اندازه بزرگتر این قدر نسبت به سایر نقاط بدن

شبکه متراکم و به هم پیوسته عروقی که تغذیه و حیات موهای سر را به عهده داشته و برای ادامه حیات موها ضروری است.

شبکه به هم پیوسته و متراکم عصبی که هم شامل اعصاب حسی بوده و همچنان اعصاب حرکتی که حرکت ماهیچه های موجود در زیر پوست را باعث می شود.

ساختار پوست سر

ساختار پوست سر

 

غدد سباسه

غدد سباسه یا غدد چربی توسط سلول های مترشحه تخصص یافته های پوشیده می‌شوند که سبوم ( چربی ) ترشح میکنند.

هنگامی که این ماده تشکیل می‌شود از داخل مجرای کوچکی به داخل فولیکول مو می ریزد و از اینجا سبوم به سطح پوست حرکت می کند ممکن است چندین واحد ترشح کننده چربی بافت یک فولیکول در ارتباط باشند.که این امر باعث ریزش مو می شود کوکتل مو نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو داشته باشد. برای اطلاع از قیمت انواع کوکتل مو به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت بینی

یکی از کاربردهای این روش درمانی این است که باعث توقف ریزش مو و تحریک رشد موها می‌شود. در مزوتراپی، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می‌شود. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) کمک کنند.شما می توانید با خرید محصولات زیبایی ریزش مو خود را درمان کنید .

سبوم ماده‌ای است که اساس لیپیدی و روغنی دارد و مو و سطح پوست را می پوشاند و به پوست کمک می‌کند تا مرطوب و نرم باشد از آنجا که سبوم روغنی است لذا به ضد آب بودن پوست کمک می کند .

در زمان بلوغ هم در خانمها و هم در آقایان اثرات هورمونی اندازه قدرت سباسه و تولید سبوم را افزایش می‌دهد ید بیش از حد سبوم می‌تواند منجر به فشردگی و تغییر در مجاری سوم شود این امر موجب ایجاد رکورد حرکت مایع و در ادامه عفونت این مجاری می‌شود و این امر دلیل اصلی ایجاد آکنه است. جوش‌ و آکنه تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است شما می توانید با خرید کوکتل آنتی آکنه این مشکل را رفع کنید .

این مطلب را هم میتونی بخونی  بررسی دلایل سقط جنین

 

Hair sebaceous glands

Hair sebaceous glands

غدد عرق

قدرتی که تولید کننده عرق باشند ضرورتاً مجاری طبیعی و بدن انشعاب می‌باشند عرق در بخش مارپیچی پایین غده تولید می شود و سپس توسط یک مجرا به سطح پوست می آید حدود ۲۴ میلیون غده عرقی در پوست وجود دارد که البته این رقم به دلایل ژنتیکی در اشخاص مختلف متفاوت است نژاد هایی که در کشور های گرم تر زندگی می کنند نسبت به افرادی که در نواحی معتدل زندگی می‌کنند دارای قدرت عرق بیشتری می باشند.

همانند فولیکول‌های مو مجاری غدد عرق هم توسط سلولهای اپیدرم پوشیده می‌شوند عرق در پاسخ به افزایش دمای بدن تولید می شود این مکانیسم به واسطه هیپوتالاموس کنترل می شود اضطراب و دیگر عواطف موجب عرق کردن می‌شود.

در گزارش وب سایت mayoclinic قدرت عرق به وسیله سیستم عصبی سمپاتیک تحریک می شوند و به همین دلیل ما در هنگام اضطراب چهار عرق سرد می شویم عرق یک ماده شفاف و بدون بو است عرق علاوه بر آب محتوی نمک به همراه مقدار پتاسیم اوره و مواد کمیاب دیگر است.

 

Sweat glands

Sweat glands

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *