زیبایی, زیبایی مو

شناخت و بررسی انواع مو

موهای معمولی

شناخت و بررسی انواع مو

 

داشتن مو هایی زیبا و سالم تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و به همین دلیل نگهداری صحیح از مو ها و جلوگیری از ریزش مو و سایر بیماری‌های مو یکی از دغدغه‌های روزمره افراد شده است. اولین گام برای برای رسیدگی و مراقبت صحیح از موها و همچنین دستیابی به بهترین مدل مو شناخت و بررسی انواع مو است.

موهای معمولی

اگر به موهای معمولی نگاه کنید براق و درخشنده هستند و حالت کدر و یا مات ندارند.اگر به دست آنها را لمس کنید نرم و انعطاف‌پذیر هستند.موهای دارای کمی چربی هستند اما نه به حدی که آنها را آلوده و مات کند.روی موها شوره وجود ندارد و در پوست سر نیز قرمزی و جوش و خارش وجود ندارد هنگام برس زدن موها در هم گیر نمی کند و حالت وز پیدا نمی کند ، بلکه به آسانی می‌توان آنها را با برس و حالت داد . در صورتی که موهای شما از این نوع می باشد در محافظت از آن بکوشید و سعی کنید با استفاده از محصولات تخصصی به موهای خود طراوت بخشیده و مانع از رسیدن آسیب به آنها شوید.

 

موهای معمولی

 

موهای چرب

موهای چرب پس از حمام رفتن و شستشو تا چند ساعت وضعیت عادی دارند ولی مدتی پس از آنها و هم چسبیده شده و در نگاه برق می زنند البته در صورتی که مدتی بگذرد و رسوبات چرب روی آن جمع شود حالت موکت پیدا می کند. موها خوب شانه نمی شوند و پس از شانه زدن روی آنها چربی مشاهده می شود. خارش سر معمولا وجود دارد که اگر حمام رفتن کمی به تاخیر بیفتد فرد را کلافه می‌کند. در موارد شدید با قرمزی پوست سر و جوشهای خارج دار مشخص می‌شود در صورتی که این حالت به وجود بیاید همراه با پوست‌های چرب و اغلب به زردرنگ همراه باشد بیمار موسوم به درماتیت سبورئیک نامیده می‌شود. دولت مهم در چربی موی سر افزایش فعالیت غدد چربی تحت اثر هورمون های جنسی و همچنین خصوصیات ژنتیکی فرد است. برخی داروها دین من متیل دوپا ممکن است حالتی شبیه به چربی پوست سر همراه با شوره و خارش ایجاد کند و در بعضی موارد چربی زیاد پوست سر می تواند همراه با اختلالات غدد داخلی مثل فعالیت زیاد قدرت فوق کلیوی ویا مشکلات تخمدان باشد. چربی موی سر با استفاده از محصولات تخصصی قابل کنترل پس جهت تشدید این مورد بهتر است شامپوهای مناسب این مورد برای شستشوی موی خود استفاده کنید.
استفاده از کوکتلهای مزوتراپی برای مو ، چربی پوست سر را کاهش داده و از ریزش جلوگیری می کند .

 

موهای چرب

موهای چرب

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  نحوه ی حذف جای جوش و آکنه

 

موهای خشک

موی خشک در نگاه اول حالت مات و بدون درخشندگی دارد و در لمس زبر و غیر قابل انعطاف است و هنگام برس زدن خوب حالت نمی گیرد و وز می شود. به راحتی نمی توان آنها را بر هم زد و نتیجه برس زدن شکسته شده و باعث بروز موخوره می گردد. مهمترین علت ایجاد موی خشک ، دستکاری زیاد موهاست که باعث آسیب لایه کوتیکول مو می گردد. این مسئله در افرادی که پوست سرشان خشک است و چربی کافی جهت نرم کردن موها وجود ندارد بیشتر دیده می شود.
البته خشکی مو ممکن است در افرادی که دارای پوست سر چرب هستند نیز دیده شود. در این افراد موها نزدیکه پوست سر چرب و در انتها خشک هستند. در این افراد شست‌وشوی مکرر پوست سر با شامپو های نامناسب باعث خشک شدگی انتهای موها می گردد که مهمترین اصل در درمان موی خشک محافظت از مو از آسیب های محیطی و استفاده از محصولات تخصصی در کنار شامپو است مانند ماسک های داخل و بیرون حمام سرم مو های تخصصی و روغن های مو می باشد.

 

یکی از راه های تقویت مو استفاده از آمپول تقویت مو بایوکسین بکمپلکس B11 ، می باشد که میتواند ویتامین های لازم برای رشد و تقویت مو را تامین کند . شما میتوانید برای خرید آمپول تقویت مو بایوکسین بکمپلکس B11 به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

موهای خشک

موهای خشک

موها نباید در حمام شاه شوند بلکه پس از خشک شدن بر سر شود بهتر است از شانه های لاستیکی یا شانه های دارای دندانه نوک تیز استفاده نشود و خشک کردن مو با استفاده از سشوار انجام نشود چرب کردن روزانه موها با استفاده از روغن آرگان از بهترین انتخاب ها برای این دسته از مهم می باشد.
موهای خشک

موهای خشک

بنا به گزارش وب سایت healthline موی افراد با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد و به طور کلی انسان ها دارای چند نوع مو می باشند که هر یک در برخی از ویژگی ها مانند حالت و جنس و نحوه نگهداری و مراقبت از آن با یکدیگر تفاوت هایی دارند. یکی از مهم ترین مباحث در زمینه انواع مو ها، نحوه نگهداری صحیح و اصولی با توجه به جنس مو می باشد.
علت عمده آن حساس بودن موها و نیاز شدید آن ها به مراقبت های صحیح است زیرا در صورتی که با موها به طور اصولی رفتار نشود ممکن است باعث بروز ریزش مو و کچلی شود به همین علت بررسی انواع مو و را های مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است .

 

این مطلب را هم میتونی بخونی  اصول تغذیه سه ماهه دوم بارداری و تأثیر آن بر جنین و مادر

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *