آموزشی, بوتاکس, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

آیا لیفت نخ غیر تهاجمی، شکل جدیدی از لیفت صورت است؟

Azha lift

آیا لیفت نخ غیر تهاجمی، شکل جدیدی از لیفت صورت است؟

آیا لیفت نخ غیر تهاجمی، شکل جدیدی از لیفت صورت است؟

لیفت نخ

امروزه روش‌هایی جدید برای لیفت و کشیدن پوست بدون نیاز به جراحی ابداع شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در اواخر سال گذشته روشی جدید از لیفت با نخ را معرفی کرد. این روش که از نخ‌های قابل جذب و موقتی استفاده می‌کند عملی با ماندگاری بالاست و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بدون نیاز به جراحی یا سپری کردن دوره نقاهت به نتایجی مشابه لیفت کامل دست پیدا کنند.

اولین عمل لیفت نخ در اواخر دهه‌ی 90 پا به عرصه گذاشت و تا اوسط سال 2000 انجام می‌شد. این عمل حدود 10 سال قبل محبوبیت خود را از دست داد. اما در روش جدید لیفت با نخ از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده است. دو عمل به نام‌های نخ نُوا (Nova Thread) و نخ سیلوئت (Silhouette)، عمل لیفت نخ را دوباره در مرکز توجه قرار دادند.

این تجدید حیات ناگهانی عمل لیفت نخ ممکن است برای بسیاری از افراد گیج‌کننده باشد. اما پزشکانی که از این عمل غیرتهاجمی استفاده می‌‌کنند دو دلیل عمده را برای محبوبیت مجدد آن بیان می‌کنند؛ تکنولوژی جدید و مدت زمان کوتاه عمل که حداکثر 1 ساعت است.

 

 

threadlift

threadlift

 

نحوه انجام لیفت نخ

جراحی لیفت با این که می‌تواند به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر شود، خطرات بسیار و هزینه‌های بالایی دارد؛ برای همین بسیاری از متقاضیان یا علاقه‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی نداشته یا از لحاظ شرایط جسمی و روانی، توان انجام این کار را ندارند. به همین دلیل روش‌های مدرن‌تر و کم‌تهاجمی‌تری برای لیفت صورت ابداع شد که لیفت صورت با نخ ( Azha lift ) یکی از آن‌ها است.

لیفت نخ دقیقا همان چیزی است که از ظاهر کلمه‌ی آن برداشت می‌شود. در این عمل از نخ‌های قابل جذب استفاده شده که با آن‌ها می‌توان عمل لیفت و زاویه‌سازی صورت را انجام داد. در این جراحی، نخ را وارد پوست کرده و به‌سرعت آن را لیفت می‌کنند. با خریدمحصولات زیبایی این کار در مناطقی از صورت مانند گونه، غبغب، لب و گردن انجام شده و باعث تحریک تولید کلاژن در همان مناطق میشود.

به این نخ‌های ظریف، مخروط‌های کوچک و چتر مانندی متصل هستند که زیر پوست قرار می‌گیرند تا آن را لیفت کنند. التهابی که در نتیجه‌ی این کار اتفاق می‌افتد، موجب افزایش تولید کلاژن در طول زمان می‌شود.

 

 

threadlift

threadlift

 

 

این عمل روشی موثر بوده و موجب هدایت کلاژن در بخش‌های تحت درمان می‌شود. همان‌طور که می‌‌دانید کلاژن موجب رشد فاکتورهای اساسی پوست شده و آن را قوی، انعطاف‌پذیر و حجیم می‌کند. با بالا رفتن سن میزان کلاژن کاهش می‌یابد، تاجایی‌که 80 درصد از میزان آن تا سن 70 سالگی از بین خواهد رفت.

نخ‌های قابل جذب در لیفت نخ، با کلاژن سازی موجب جوانسازی پوست می‌شوند.

با تزریق مدوام کلاژن به پوست می‌توان از بروز نشانه‌های پیری جلوگیری کرده و آن را جوان نگاه داشت. تا زمانی‌که نخ لیفت در صورت قرار دارد پاسخ‌دهی درمانی پوست ادامه دارد. زیرا بدن به‌طور مداوم جای بخیه‌ها را

بترمیم کرده و آن‌ها را از پوست به بیرون هدایت کند. این یک پاسخ طبیعی بیولوژیکی است. در طی این اتفاق شما هرگز دردی را احساس نخواهید کرد.

تکامل لیفت نخ در طول زمان

در گذشته لیفت نخ توسط نخ‌های دندانه‌دار برای گونه و ابرو استفاده می‌شد. این روش بسیار چالش برانگیز بود و محدودیت‌های خود را داشت. بزرگترین مشکل لیفت نخ در اواخر دهه‌ی 90 تا اوایل سال 2000 این بود که پزشکان باید نخ‌ها را در ناحیه‌ی پوست سر، شقیقه و خط ابرو محکم می‌کردند. البته این نگرانی وجود داشت که نخ‌ها از محل اتصال جدا نشوند. این درمان دائمی بود اما انجام هرگونه عمل زیبایی دیگر روی صورت را بسیار سخت می‌کرد. در روش جدید از نخ‌هایی استفاده می‌شود که قابل جذب هستند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  مزایا و معایب میکرونیدلینگ

در گذشته انجام هر عمل زیبایی بعد از لیفت نخ غیر ممکن بود اما شیوه‌های جدید لیفت این امکان را فراهم می‌کنند.

چالش بعدی در روش قدیمی این بود که پوست را فقط در یک جهت می‌توانستند لیفت کنند در نتیجه شکل ظاهر پوست کاملا به حالت طبیعی خود باز نمی‌گشت. در روش جدید که از نخ‌های قابل جذب استفاده می‌شود این مشکل کاملاً رفع شده است. در روش قدیمی برای بدست آوردن نتایجه‌ای خوب باید پوست بیش از حد کشیده می‌شد بنابراین دوره‌ی نقاهت تا چندین روز طول می‌کشید. همچنین عمل مینی لیفت که امروز از آن استفاده می‌شود با این روش قدیمی تقریبا امکان پذیر نبود.

 

 

threadlift

threadlift

 

مزایای لیفت نخ در مقایسه با جراحی لیفت صورت

برای بسیاری از بیماران مدت زمان کوتاه بهبودی لیفت نخ در مقایسه با لیفت صورت بسیار مهم است. بعد از عمل لیفت صورت فرد باید دوره نقاهت سنگینی را طی کرده و برای بازگشت به خانه حتماً باید یک نفر او را همراهی کند. همچنین در انجام کارهای روزمره فردی باید به او کمک کند. استراحت 1 تا 2 هفته‌ای در منزل برای این بیماران بسیار ضروری است.

دوره نقاهت عمل لیفت نخ به‌طور قابل ملاحظه‌ای کوتاهتر است. این عمل می‌تواند با بی‌‌حسی موضعی به‌جای بیهوشی عمومی انجام شود. همچنین افراد بعد از این عمل جراحی و در دوران نقاهت نیاز به پرستار نخواهند داشت. البته این عمل جراحی برای برخی افراد همراه با مقدار کمی درد، قرمزی و ورم خواهد بود که در این صورت نیاز به استراحت خواهد بود. اما اکثر افراد بلافاصله می‌توانند به سر کار خود باز گردند. البته باید توجه داشته باشید که تا یک هفته بعد از لیفت نخ باید صورت خود را با احتیاط شسته و از مالش شدید آن با کرم مرطوب کننده خودداری نمایید. همچنین به‌هنگام خواب نباید روی صورت بخوابید.

در عمل لیفت نخ، هیچ‌گونه اثر زخم، کبودی شدید یا خونریزی وجود نخواهد داشت. البته در مواردی بسیار نادر ممکن است سوزشی خفیف، عفونت و نمایان شدن نخ از زیر پوست را تجربه کنید. اگر چنین اتفاقی بیفتد آثار بخیه به ‌راحتی از بین رفته و پوست به‌حالت طبیعی خود باز می‌گردد. عمل لیفت نخ پوست را تا چند میلی‌متر بالا می‌کشد. همچنین می‌تواند ظاهری طبیعی و زیبا در مقایسه با لیفت صورت به‌وجود بیاورد.

کاندیدای لیفت نخ

البته باید به این نکته اشاره کنیم اگر افتادگی پوست شما شدید نباشد، این روش جدیدِ بدون جراحی، گزینه‌ای مناسب است. این عمل جراحی برای افرادی مناسب است که در اواخر دهه‌ی سی تا اوایل دهه‌ی پنجاه سالگی هستند. اما افرادی که سن‌شان بالای 55 سال است می‌توانند از مزایای جراحی لیفت صورت بهره ببرند. جالب است بدانید که لیفت نخ به دلیل بی‌حسی موضعی می‌تواند برای افرادی که مشکل فشار خون، مشکلات قلبی و دیابت نوع دو دارند، گزینه‌ای مناسب باشد. اگر از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار هستید حتماً برای انجام عمل لیفت نخ با دکتر مشورت کنید.

این مطلب را هم میتونی بخونی  مسمومیت بارداری

 

 

threadlift

threadlift

 

روش‌های مختلف لیفت نخ

برای عمل لیفت نخ، دو روش مختلف لیفت با نخ سیلوئت و لیفت با نخ PDO وجود دارد. هر دو روش دارای مکانیزم یکسان و نتایج درخشانی هستند. چندین تفاوت کلیدی بین این دو روش وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای آشنایی بیشتر توصیه می کنبم مقاله لیفت با نخ را مطالعه نمائید .
لیفت با نخ PDO

لیفت در این روش بانخ‌هایی انجام می‌شود که در اصطلاح PDO یا پلی دی اکسانن نامیده می‌شود. این نخ‌های لیفت 4 تا 6 ماه در پوست باقی مانده و پس از آن به‌راحتی جذب بدن می‌شوند. آثار این عمل تا حدود یک سال ماندگاری دارد. این اثر طولانی مدت و مستمر از به‌وجود آمدن کلاژن در پوست ناشی می‌شود.

لیفت نخ به دو صورت انجام می‌شود؛ لیفت با نخ دندانه‌دار و لیفت با نخ نرم. در لیفت با نخ دندانه‌دار، پوست به عقب کشیده شده و صاف و نرم می‌شود. تاثیر لیفت با نخ صاف، کمتر است، اما گزینه‌ای بسیار عالی برای تحریک کلاژن می‌باشد.

لیفت با نخ سیلوئت

لیفت با نخ سیلوئت، به‌جای تولید کلاژن، بیشتر بر لیفت صورت متمرکز است، بنابراین نخ‌هایی که در این عمل استفاده می‌شوند به‌شکل دیگری طراحی شده‌اند. به جای نخ‌های دندانه‌دار و نرم که در روش قبلی استفاده می‌شد، در طول نخ‌ها مخروط‌هایی قرار دارند که تمام ماهیچه را چنگ می‌زنند. این کار موجب می‌شود که میزان پوست بیشتری جمع شده و بخش زیادی از گونه‌ها و پوست دور لب لیفت شود. همچنین لیفت با این روش ماندگاری بسیار بالایی در حدود 3 سال دارد.

لیفت نخ یا تزریق ژل؛ کدام بهتر است؟

عمل لیفت نخ همانند تزریق ژل حدود 1 ساعت طول می‌کشد. همچنین دوره‌ی نقاهت آن حدود 1 الی 2 روز است. نتایج این عمل برای افراد مختلف، متفاوت است اما معمولاً حدود 18 ماه ماندگاری دارد. فرآیند بهبود پوست پس از پایان عمل هم ادامه خواهد داشت، زیرا برجستگی‌های کوچکی که در ساختار نخ‌ها وجود دارند در طول زمان می‌توانند موجب تحریک کلاژن شوند. با همه‌ی این مزیت‌هایی که در مورد لیفت نخ گفته شد اما به این زودی‌ها نمی‌تواند جای تزریق ژل را بگیرد.

در جدید ترین گزارشات meclinic بیشتر پرکننده های پوستی که امروزه استفاده می شوند ، پرکننده های اسید هیالورونیک طبیعی هستند ، به دلیل مشخصات ایمنی بالا و برگشت پذیری آنها با یک آنزیم هیالورونیداز ساده. با توجه به پیشرفت در فن آوری پرکننده پوستی ، پرکننده هایی با مقاومت کلیدی مختلف ظاهر شده اند که هر کدام برای ارائه نتایج متمایز مناسب هستند.جدیدترین نوآوری ها مانند Silhouette Soft Thread Lift از 100٪ رشته های قابل جذب در محیط زیست استفاده می کند که تشکیل یک ماتریس کلاژن ساپورت را تحریک می کند که لیفت را به عنوان نخ لنگر می اندازد و باعث بهبودی چین و چروک میشود .

لیفت یا تزریق چربی

برای رسیدن به نتایج مورد نظر بهتر است لیفت نخ با چند روش درمانی دیگر ترکیب شود. اگر این عمل به تنهایی استفاده شود نتایج آن تا 18 ماه طول خواهد کشید اما پزشکان اغلب ترکیب لیفت نخ با تزریق ژل، لیزر و دیگر درمان‌های غیر جراحی را برای رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب توصیه می‌کنند. درمان ترکیبی موجب می‌شود تا نتایج درمان چندین سال ماندگاری داشته باشند.

 

 

threadlift

threadlift

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *