آموزشی, بوتاکس, زیبایی پوست, ژل, سایر نوشته ها

آیا تزریق ژل قبل از بارداری خطرناک است؟

Are-Dermal-Fillers-Safe-Before-Pregnancy01

آیا تزریق ژل قبل از بارداری خطرناک است؟

آیا تزریق ژل قبل از بارداری خطرناک است؟

زیبایی در اطراف ما وجود دارد. همه ما به نوعی زیبا هستیم اما جنب و جوش زندگی‌ها و عدم توانایی در تنظیم زمان باعث می‌شود که طراوت و شادابی خود را از دست بدهیم. در واقع هدف اصلی فیلرها هم بازیابی زیبایی طبیعی شما و بهبود ویژگی‌های چهره است. تنها با صرف کسری از هزینه‌های درمان‌های سنتی می‌توانید با استفاده از این درمان مدرن به ظاهری جوان‌تر دست پیدا کنید.

نحوه عملکرد فیلرهای پوستی

در برخی مواقع تزریق فیلرهای پوستی بهتر است انجام جراحی‌های زیبایی است، چون این درمان غیرتهاجمی است. با تزریق فیلرهای پوستی در نواحی مختلف صورت می‌توان جوانی و شادابی چهره را بازیابی کرد. با خرید ژل هایومکس می‌توان چین و چروک‌های صورت را از بین برده و ظاهر اِسکارها را بهبود بخشید. همچنین با خرید محصولات زیبایی  می‌توان گودی‌ها و تورفتگی‌های صورت را پُر کرده و به صورت حجم داد.

 

 

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

 

 

بر خلاف بوتاکس که پوست زیر چین و چروک‌ها را بی‌حس می‌کند، تزریق ژل چین و چروک‌ها را پُر می‌کند. در نتیجه لک‌ها محو شده و پوست یکپارچه‌تر می‌شود. همچنین با تزریق ژل می‌توان به پوست حجم داده و آن را لیفت کرد، لب‌ها را برجسته‌تر کرده و شقیقه‌ها، چانه، خط فک و گونه‌ها را لیفت نمود. البته باید به خاطر داشته باشید که تزریق ژل می‌تواند در برخی افراد منجربه واکنش آلرژیک و به وجود آمدن توده در زیر پوست شود.

به طور کلی تزریق ژل درمانی ایمن است و به جنین شما هیچ آسیبی نمی‌رساند.

اگر قبلاً تزریق ژل را انجام داده‌اید اما حالا متوجه شده‌اید که باردار هستید هیچ جای نگرانی نیست. بسیاری از خانم‌ها هستند که پس از تزریق ژل متوجه بارداری خود شده‌اند. بسیاری از خانم‌ها درمان تزریق ژل را انجام می‌دهند و با توجه به اینکه ممکن است در 6 الی 8 هفته اول متوجه بارداری خود نشوید، بنابراین خانم‌های زیادی هستند که در این دوران تزریق ژل را انجام می‌دهند. به طور کلی تزریق ژل درمانی ایمن است و به جنین شما هیچ آسیبی نمی‌رساند.

این مطلب را هم میتونی بخونی  علل ریزش موی سر که باید مورد بررسی قرار گیرد
برای اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل در بارداری این مقاله را مطالعه نمائید .

 

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

برخی از دلایل این امر عبارتند از:

تزریق ژل به صورت محلی انجام می‌شود

هرگونه ماده خارجی مضری که وارد جریان خون شود می‌تواند بر روی جنین تاثیر بگذارد، زیرا جنین از طریق خون مادر تغذیه می‌شود. از سوی دیگر، مواد شیمیایی که به هیچ وجه وارد خون نمی‌شوند هیچ آسیبی به جنین نمی‌رسانند و کاملاً ایمن هستند.

تزریق محلی:

طبق گزارشات وب سایت skinclub هر ماده خارجی یا مضری که وارد گردش خون می شود ممکن است روی جنین (کودک شما به دنیا بیاید) تأثیر بگذارد زیرا جنین از طریق گردش خون مادر تأمین می شود. از طرف دیگر ، مواد شیمیایی که با جریان خون تماس ندارند به طور معمول برای جنین در حال رشد بی خطر هستند. همانطور که ، پرکننده های پوستی به صورت موضعی در محل درمان تزریق می شوند. چه در عضلات و چه در لایه زیر پوست و نه از راه وریدی (در وریدها) ، احتمالاً مواد شیمیایی وارد گردش خون نمی شوند.

از آنجایی که تزریق ژل فقط به صورت محلی و در ناحیه تحت درمان صورت می‌گیرد (یا در عضلات و یا در لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود)؛ و در داخل رگ‌ها تزریق نمی‌شود، بنابراین بسیار بعید است که مواد شیمیایی فیلر وارد جریان خون شوند.

مواد شیمیایی پایدار

دلیل دیگری که تزریق ژل در بارداری بی‌خطر است این است که مواد شیمیایی تشکیل دهنده فیلرها، ترکیبات پایدار هستند. این یعنی فیلرها در محلی که تزریق شده‌اند ثابت باقی می‌مانند و امکان ندارد که حرکت کرده و وارد جریان خون شوند، در نتیجه جنین همچنان در ایمنی کامل می‌باشد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  لیفت بازو
میزان ژل تزریقی کم است

در هر جلسه میزان کمی ژل در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود و این احتمال آسیب به جنین را کاهش می‌دهد.

آمار

محققان تا به حال هیچ ارتباطی میان تزریق ژل در بارداری و تولد کودکان ناقص پیدا نکرده‌اند. اگر چنین موردی وجود می‌داشت باید حتماً در یکی از آن‌ها رابطه علت و معلولی کشف می‌شد. متاسفانه دلایل متعدد دیگری برای تولد بچه‌های ناقص وجود دارد. بنابراین تزریق ژل قبل از بارداری یا در حین بارداری مسئله خیلی مهمی نخواهد بود.

 

 

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

Are Dermal Fillers Safe Before Pregnancy

 

چطور از ایمنی خود مطمئن شوم؟

گرچه که ظاهراً فیلرهای پوستی هیچ تاثیر منفی بر روی جنین نمی‌گذارند، اما این موضوع باید به طور دقیق بررسی و روشن شود. این حوزه نیاز به تحقیقات مفصل دارد و اعتبار داده‌های کم ما هم قطعاً زیر سوال خواهد بود. از آنجایی که این مسئله بسیار حساس است نمی‌توان با احتمالات پیش رفت، بنابراین باید صد در صد از ایمنی این درمان مطمئن شوید.

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید یا باردار هستید توصیه نمی‌شود که این درمان غیرتهاجمی را انجام دهید.

گرچه که احتمال تاثیر منفی فیلرهای پوستی بر روی جنین بسیار کم است، دکترها معمولاً به افراد توصیه می‌کنند که پس از زایمان تزریق ژل را انجام دهند، تا تمامی جوانب ایمنی برای مادر و جنین رعایت شده باشد. بنابراین اگر قصد بچه‌دار شدن دارید یا باردار هستید توصیه نمی‌شود که این درمان غیرتهاجمی را انجام دهید. حالا قرار است که یکی از زیباترین تجربیات زندگی خود را داشته باشید، پس بهتر است که بسیار هوشیار بوده و جلوی هر گونه عوارض احتمالی را بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *