آموزشی, بوتاکس, مزایا و معایب بوتاکس

مزایا و معایب بوتاکس

MASPORT 500

مزایا و معایب بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای است که بر پایه کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. پزشکان در تحقیقات خود متوجه شدند که این ماده با اثر روی عضلات صورت می‌تواند باعث از بین بردن چین و چروک صورت شود. در این نوشته قصد داریم مزایا و معایب استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک را بررسی نماییم.

 

مزایا و معایب بوتاکس

مزایا و معایب بوتاکس

بوتاکس مصپورت به طور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد و در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.
افرادی که دوست دارند تا زیباتر و جوان تر از سن واقعی خود به نظر برسند، می توانند با خرید محصولات زیبایی بیشتر اقدامات مربوط به زیبایی و جوانسازی را انجام دهند.

 

مزایای بوتاکس

 تزریق بوتاکس در درجه اول برای توانایی کاهش ظاهر چین و چروک صورت ذکر شده است. آنها همچنین برای درمان بیماری هایی مانند اسپاسم گردن (دیستونی گردن رحم) ، تعریق زیاد (هایپرهیدروز) ، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم استفاده می شوند. تزریق بوتاکس همچنین ممکن است به جلوگیری از میگرن مزمن کمک کند.
  1. کمک به درمان میگرن
  2. بوتاکس می‌تواند برای درمان میگرن به کار رود. استفاده از این روش می‌تواند اثرات خوبی روی کاهش حملات میگرنی و کاهش دردهای میگرنی شود.
  3. کمک به درمان پروستات
    بوتاکس همچنین می‌تواند برای کمک به درمان پروستات مورد استفاده قرار گیرد. در هنگام استفاده از بوتاکس برای درمان پروستات عوارضی مشاهده نشده است.
  4. کمک به کم شدن درد مفاصل
    مشاهده شده است که بوتاکس می‌تواند درد مفاصل را نیز کم کند. هنوز به تحقیقات بیشتری برای اینکه آیا بوتاکس برای درمان مشکلات مفصلی مفید است یا نه نیاز است.
  5. عوارض کمتر نسبت به روش‌های دیگر رفع چین و چروک 
    بوتاکس نسبت به برخی روش‌های دیگر حذف چین و چروک صورت عوارض عمومی کمتری دارد و اگر توسط پزشک با تجربه و مهارت به انجام برسد، نتایج رضایتبخش و طولانی مدت به همراه دارد.
MASPORT 500

MASPORT 500

معایب بوتاکس

طبق تحقیقات به عمل آمده در سایت mayoclinic در تزریق بوتاکس از سمی به نام onobotulinumtoxinA استفاده می شود تا به طور موقت از حرکت عضله جلوگیری کند. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم ، نوعی مسمومیت غذایی می شود.
  1. استفاده از بوتاکس می‌تواند اثرات منفی روی جنین مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل نباید توسط زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد.
  2. پس از استفاده از بوتاکس ممکن است نتوانید مانند قبل واکنش‌های احساسی در صورت خود داشته باشید. این مشکل معمولا بعد از مدتی برطرف می‌شود.
  3. استفاده از بوتاکس می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود.
  4. استفاده از بوتاکس ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد که لازم است قبل از انجام این کار، با پزشک خود مشورت کنید.
ضعف عضلانی
مشکلات بینایی
مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
مشکلات تنفسی
از دست دادن کنترل مثانه
پزشکان معمولاً استفاده از بوتاکس را در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی کنند. و بوتاکس در افرادی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند نباید استفاده شود.

 

BOTOX

BOTOX

برای اطلاعات بیشتر مقاله بوتاکس چیست ؟ را مطالعه نمائید .

راهکار کاهش معایب و عوارض بوتاکس

پیش از اینکه تصمیم به استفاده از بوتاکس بگیرید، می‌بایست با پزشک خبره مشورت کنید، در نهایت این پزشک است که می‌تواند مشخص کند استفاده از بوتاکس و به چه شکلی برای شما مناسب خواهد بود.
بوتاکس مصرفی می بایست از برندهای معتبر و دارای مجوزهای لازم باشد لذا همواره برای این تزریق به مراکز مجاز رجوع کنید، استفاده از موارد غیر استاندارد و بدون کنترل‌های کیفی ممکن است عوارض ناخوشایندی برای شما به همراه داشته باشد.
همچنین تزریق بوتاکس می‌بایست توسط پزشک با تجربه انجام شود چرا که تزریق غیراصولی می‌تواند عوارض متعددی در پی داشته باشد. در عین حال lمراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را حتماً با دقت فراوان رعایت کنید.
این مطلب را هم میتونی بخونی  از بین بردن خط خنده علت پیشگیری و راه‌های درمان آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *