آموزشی, زیبایی پوست, سایر نوشته ها

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

لیفت لب؛ ماندگارترین شیوه برجسته‌سازی لب‌ها

اگر می‌خواهید لب‌هایی برجسته‌تر با نتایج ماندگارتر داشته باشید، لیفت لب گزینه خوبی خواهد بود. این عمل زیبایی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بهترین نتایج را در زمینه برجسته‌سازی لب کسب کرده و علائم پیری را از بین ببرند. با استفاده از لیفت لب می‌توان فرم گوشه‌های لب را تغییر داده، خطوط اخم را کاهش داده و فاصله بین لب بالا و بینی را کم کرد.

در جراحی لیفت لب قسمتی نوار مانند از پوست که در زیر بینی (برای لیفت لب بالا) یا زیر دهان (برای لیفت لب پایین) قرار دارد، برداشته شده و شکاف‌ها بسته می‌شوند تا قسمت صورتی لب بیشتر شده و لب‌ها ظاهری پُرتر پیدا کنند. با استفاده از لیفت لب می‌توان فرم گوشه‌های لب را تغییر داده، خطوط اخم را کاهش داده و فاصله بین لب بالا و بینی را کم کرد. اکثر جراحان زیبایی معتقدند که طول ایده‌آل فاصله عمودی بین لب بالا و بینی باید بین 12 الی 15 میلیمتر باشد. لیفت پشت لب، لیفت کنار لب، لیفت خط خنده و لیفت سانترال لب همگی نمونه‌هایی از لیفت لب هستند.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

کاندیدای لیفت لب

*افرادی که می‌خواهند لب‌های خود را برجسته‌تر کنند اما نمی‌خواهند تزریق مداوم ژل را انجام دهند.

*افرادی که لب‌هایی نامتقارن دارند. با استفاده از لیفت لب می‌توان ضخامت و برجستگی لب‌ها را برابر کرده و ظاهری متقارن به لب‌ها داد.

*افرادی که فاصله بین لب بالایی و بینی‌شان کافی است (و یا زیاد است). برای لیفت لب بالا باید فاصله بین آن و بینی حداقل 0.7 اینچ (1.7 سانتیمتر) باشد. اگر فاصله بین لب بالا و بینی کمتر از این مقدار باشد، انتظار نداشته باشید که با انجام این عمل شاهد تغییرات زیادی باشید. اگر فکر می‌کنید که فاصله بین لب بالا و بینی‌تان زیاد است، با انجام لیفت لب می‌توان این مشکل را حل کرد.

*افرادی که می‌خواهند دندان‌های بالایی خود را نمایان کنند. لیفت لب باعث می‌شود که دندان‌های بالایی بهتر جلوه کنند. اگر وضعیت ظاهری دندان‌های بالایی‌تان خوب نیست بهتر است از گزینه‌های دیگری مانند تزریق ژل یا پروتز لب استفاده کنید.

*افرادی که گوشه‌های لب‌هایشان افتادگی دارد. اگر افتادگی گوشه لب‌ها ظاهری اخمو و نامطلوب برایتان ایجاد کرده می‌توانید با لیفت گوشه لب این مشکل را حل کنید.

*افرادی که سریعاً بهبود پیدا می‌کنند. یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا برش لیفت لب بهبود پیدا کند.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

لیفت لب چگونه است؟

جراحی لیفت لب معمولاً در بیمارستان انجام شده و یک ساعت طول می‌کشد. ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی‌حس می‌شود تا هیچ‌گونه دردی نداشته باشید. جراح در این عمل قسمتی نوار مانند را از زیر بینی برمی‌دارد تا فاصله میان بینی و لب بالا کم شود. پس از اینکه برش‌ها بسته شد، خواهید دید که لبه لب بالا به بینی نزدیک‌تر شده و لب ظاهری پُرتر و برجسته‌تر پیدا کرده است.

این مطلب را هم میتونی بخونی  چروک میان بینی و لب

همچنین ممکن است دکتر کمی کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالا) را تغییر شکل داده و انحنای آن را بیشتر کند. لیفت لب پایین هم مشابه همین فرآیند است با این تفاوت که نواری از پوست از قسمت زیرین لب پایین برداشته می‌شود. یک هفته پس از عمل باید دوباره به مطب دکتر مراجعه کنید تا بخیه‌های جراحی کشیده شوند.

روش‌های لیفت لب

لیفت لب گال‌وینگ

بسیاری از جراحان زیبایی برای بیشتر کردن قسمت صورتی لب از این روش استفاده می‌کنند. در عمل گال‌وینگ با ایجاد یک برش کوچک پوست و بافت اطراف آن برداشته شده و تا بالای خط سفید پوست و محدوده صورتی لب کشیده می‌شود. با برداشته شدن این بافت شکل لب‌ها از دو ناحیه کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالا) تغییر می‌کند. می‌توان همین فرآیند را برای لب پایین نیز انجام داد.

لیفت لب شاخ گاوی

این لیفت لب یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی است. در این تکنیک کمان کوپید از طریق برداشتن بخشی از پوست و بافت زیر بینی تغییر شکل داده می‌شود. زمانی که بخش کوچکی از بافت برداشته شد، سپس لب‌ها لیفت شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. در این عمل بخش زیادی از سرخی لب نمایان شده و حجم ناحیه صورتی لب افزایش می‌یابد.

در این عمل برای ایمنی بیشتر بخیه‌ها بسیار محکم زده می‌شوند بنابراین ممکن است در حالت عادی بخش کوچکی از دندان‌ها معلوم باشند. در این عمل بخش زیادی از سرخی لب نمایان شده و حجم ناحیه صورتی لب افزایش می‌یابد.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

دوره نقاهت لیفت لب

لیفت لب یک عمل کوچک است بنابراین دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد. اکثر افراد می‌توانند پس از 7 روز به سر کار خود باز گردند. انتظار می‌رود که محل ایجاد برش‌های جراحی تا یک هفته الی 10 روز دچار قرمزی و ورم باشد. ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل لیفت لب پُرتر و برجسته‌تر می‌شود. همچنین ممکن است در اطراف دهان خود کمی کبودی داشته باشید. زمانی که بخیه‌ها کشیده شد و ورم اولیه فروکش کرد، می‌توانید اِسکارها (اثرات زخم) را با آرایش کردن پنهان کنید.

ورم هفته به هفته و طی 3 ماه بهبود خواهد یافت. بهبود بافت اِسکار بیشتر از این طول می‌کشد اما آن هم به مرور زمان نرم و نامحسوس خواهد شد. ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل لیفت لب پُرتر و برجسته‌تر می‌شود، اما تاثیر کامل آن تا زمان فروکش کردن ورم، کبودی و اِسکار مشخص نخواهد شد. گرچه که دوره نقاهت لیفت لب از تزریق ژل بیشتر است اما نتایج آن با تزریق ژل یا هر عمل دیگری قابل مقایسه نیست. فرآیند کامل شدن دوره نقاهت معمولاً بین 3 الی 6 ماه طول می‌کشد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  اختلال در تخمک‌گذاری و ناباروری
ماندگاری لیفت لب

می‌توانید روی ماندگاری بلند مدت لیفت لب حساب کنید. این جراحی زیبایی عملی مطمئن با نتایجی عالیست. برخی افراد ترجیح می‌دهند که پس از فروکش کردن ورم‌ها، با انجام تزریق ژل نتایج حاصله را دو چندان کنند.

 

Lip lift

Lip lift

 

خطرات و عوارض لیفت لب

عوارض متداول لیفت لب شامل ورم، کبودی و درد در اطراف ناحیه جراحی است، اما این عوارض چند روز پس از عمل از بین خواهند رفت. اگر ورم بیش از یک یا دو هفته طول بکشد، یا اگر متوجه تغییر احساس در نزدیکی اِسکارها شدید، با دکتر مشورت کنید. برخی افراد اذعان دارند که پس از انجام لیفت لب احساس لب‌ها تغییر کرده و یا در صحبت کردن دچار مشکل شده‌اند. برخی افراد نسبت به اِسکارها حساس‌تر هستند.

قرمزی ناحیه جراحی نسبتاً سریع رفع می‌شود. گرچه که برش‌های جراحی با دقت بسیار زیاد بسته شده و بخیه می‌شوند اما برخی داوطلبان همچنان وجود آن‌ها را تشخیص می‌دهند (البته فقط خود بیمار متوجه آن‌ها خواهد شد نه افراد دیگر). حتی ممکن است با انجام درم‌ابریژن پس از عمل جراحی، ناهمواری‌های بسیار ریزی قابل مشاهده باشند. البته این ناهمواری‌ها با گذشت زمان رفع خواهند شد.

آیا جایگزین‌های مناسبی برای لیفت لب وجود دارد؟

این موضوع به اهداف شما بستگی دارد. تکنیک‌های جراحی و غیرجراحی مختلفی برای برجسته‌سازی لب‌ها وجود دارد. می‌توان با استفاده از تزریق ژل، تزریق چربی و پروتز، لب‌ها را برجسته کرد. با تزریق ژل می‌توان برای چندین ماه لب‌ها را برجسته کرد، این روش کمترین خطر را در پی دارد. آرایش دائمی و پروتزهای سیلیکونی و آب‌نمکی گزینه‌هایی با ماندگاری بیشتر هستند، البته آرایش دائمی در طول زمان نیازمند احیاء و ترمیم مجدد است. تزریق چربی نیز نتایجی بلند مدت را در بر دارد. اگر از افتادگی گوشه لب‌های خود ناراضی هستید می‌توانید با انجام لیفت گوشه لب (DAO) این مشکل را درمان کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در این روش یکی از ماهیچه‌های کوچک صورت بریده می‌شود. این عمل جراحی باید توسط یک دکتر بسیار ماهر و باتجربه انجام شود، زیرا احتمال آسیب به رشته‌های عصبی اطراف دهان در این عمل زیاد است.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

برای آگاهی از رازهای زیبایی ، سلامتی و تناسب اندام روی این لینک کلیک کنید :

جدیدترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کاهش وزن سریع

برجسته سازی لب ها با تزریق ژل در لب

برجسته سازی گونه ها با ترزیق چربی در گونه

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *