بوتاکس, دسته‌بندی نشده, زیبایی, زیبایی پوست

روشی برای از بین بردن خطوط خرگوشی بینی

خطوط خرگوشی بینی

خطوط خرگوشی بینی (Bunny Line  ) دینامیک در اثر انقباض عضله نازالیس ایجاد می گردند . ایجاد این خطوط جزئی از تغییرات چهره همچون اخم کردن ،لبخند زدن یا تنگ کردن چشمها بوده و ممکن است بدنبال تزریق توکسین بوتولینوم در نواحی فوقانی صورت برای خطوط اخم یا خطوط پنجه کلاغی تشدید شوند. تزریق توکسین بوتولینوم در عضله نازالیس با مهار انقباض صاف کردن پوست روی آن سبب کاهش این خطوط می شود .

موارد انجام (اندیکاسیون ها)

خطوط خرگوشی بینی

آناتومی

به گزارش سایت siobeauty ،چروک ها . خطوط خرگوشی یا چروکهای بینی خطوطی هستند که در سطح جانبی و خلفی بینی ایجاد می گردند . این خطوط بطور معمول به شکل مایل بر روی کناره های بینی و پل بینی مشاهده می شوند.خطوط عرضی ریشه بینی بیش ازآنکه مربوط به انقباض عضله نازالیس باشد ،ناشی از انقباض عضله Perocerus  هنگام اخم کردن می باشد .

عضلات هدف . هدف از تزریق توکسین بوتولینوم در رفع خطوط خرگوشی بینی عضله نازالیس می باشد .

عملکرد عضلات .انقباض عضله نازالیس کناره های بینی را به سمت داخل و بالا کشیده و منجر به بروز خطوط خرگوشی می گردد.در برخی افراد این امر سبب ایجاد خطوط ظریف در بخش داخلی زیر چشم نیز می گردد.
عضلاتی که باید از آنها اجتناب گردد. عضله بالابرنده لب فوقانی و پره بینی که در سطح خارجی عضله نازالییس قرار دارد نیز می تواند در ایجاد خطوط خرگوشی دخیل باشد .عمل اصلی این عضله بالابردن لب بالا است و در نتیجه همانند سایر عضلات بالا برنده لب فوقانی میبایست درهنگام درمان خطوط خرگوشی از آن اجتناب گردد . سایر عضلات لب فوقانی که باید از آن ها اجتناب گردد بترتیب گردد بترتیب قرارگیری از داخل به خارج عبارتند از : عضله بالابرنده لب فوقانی ،عضله زایگوماتیک مینور و عضله زایگوماتیک  ماژور  .

خطوط خرگوشی بینی

خطوط خرگوشی بینی

ارزیابی بیمار

انقباض همزمان عضلات نازالیس ، گلابلایی و یا اربیکولاریس اکولی بررسی می شود .

دز بیمارانی که خطوط خرگوشی در آن ها بدنبال سایر تغییرات چهره ایجاد می گردد از تزریق همزمان توکسین بوتولینوم در سایر نواحی صورت نیز علاوه بر خطوط خرگوشی بهره می برند.

ایجاد انقباض در عضلات هدف درمان

از بیمار بخواهید تغییر چهره زیر را انجام دهید :

تصور کنید که بوی بد و زننده ای به مشامتان خورده است.

هدف درمان

مهار کامل عضله نازالیس

رقیق سازی بوتاکس

100  واحد از پودر بوتاکس را با  4 سی سی از سالین استریل فاقد ماده نگهدارنده رقیق نمایید .

ترکیبات مختلف توکسین بوتولینوم قابل تبدیل به یک دیگر و معادل سازی نیستند و تمامی مقادیر مرجع در این فصل در مورد (OBTX)  A onabotulinumtoxin اختصاصا اشاره به نام تجاری Botox  دارد.

دوز شروع

مردان و زنان :2/5_5 واحد از OBTX

بی حسی

در اکثر نیازی به بی حسی نیست اما در صورت نیاز ممکن است از کیسه یخ استفاده شود .

این مطلب را هم میتونی بخونی  آیا لیپوماتیک در جوان سازی صورت تاثیر دارد

تجهیزات درمانی

تجهیزات کلی مربوط به تزریق

بوتاکس زیبایی رقیق سازی

سرسوزن 0.5 اینچی gauge 30

مرور پروسیجر

تزریق ها در ناحیه ایمن (Safety Zone ) خطوط خرگوشی انجام دهید ناحیه ایمن یک منطقه لوزی شکل است که راس فوقانی درnasion  (نقطه ای از بینی که دارای حداقل برجستگی به سمت جلو است و بین دو کانتوس داخلی چشم قرار دارد)و راس تحتانی آن زیر میانه مسیر بین nasion  و نوک بینی قرار دارد . رئوس جانبی لوزی در طول خطی هستند که nasion  را به پره بینی (ala  ) متصل می کند. خط nasion _ala  از لبه پره بینی در سمت پایین شروع شده و در بالا با خطی که دو کانتوس داخلی را به هم وصل می کند تلافی می کند .

در درمان خطوط خرگوشی تزریق توکسین بوتولینوم به شکل داخل عضلانی انجام می شود.

تزریق در خارج ناحیه ایمن ممکن است عضله بالابرنده لب فوقانی و پره بینی را درگیر ساخته و منجر به افتادگی (پتوز) پلک فوقانی شود.

تزریق در بالا و خارج ناحیه ایمن ممکن است بخش پلکی داخلی عضله اربیکولاریس اکولی را درگیر ساخته و در نتیجه تخلیه اشک دچار مشکل گردیده و فرد مبتلا  به اپی فورا (اشک ریزش بیش از حد ) گردد.

تزریق در بالای منطقه ایمن ممکن است عضله procerus را درگیر کند و در نتیجه عضله نازالیس مورد تزریق قرار نگیرد.

روش تزریق

پشت صندلی بیمار را تا زاویه 60 درجه بخوابانید .

ناحیه ایمن خطوط خرگوشی را مشخص کنید .

نقاط تزریق را تعیین کنید .

از یخ برای بی حسی استفاده کنید .

پوست ناحیه تزریق را با الکل تمیز نموده و اجازه بدهید تا خشک شود .

پزشک در سمتی از بیمار که قرار است تزریق در آن سمت صورت گیرد ،قرار می گیرد.

درحالی که عضله در وضعیت انقباض است سوزن را درست در سمت داخل خط nasion_ala  که در جدار خارجی بینی قرار گرفته است در داخل منطقه ایمن وارد کنید . سوزن را به سمت دیواره های جانبی بگیرید و آن را به شکل زیر درمی وارد نموده و 1/25 واحد از OBTX  را تزریق کنید .

تزریق بالا را در دیواره جانبی سمت مقابل بینی هم انجام دهید .

نقطه تزریق سوم در روی (دور سوم)بینی است . وضعیت خود را به قدام بیمار تغییر دهید . درحالی که عضله در وضعیت انقباض است از سمت پایین سوزن را به طرف دور سوم وارد بینی نموده و 1/25 واحد از OBTX  را تزریق کنید.

برجستگی ناشی از تزریق را به سمت داخل فشار دهید .

نتایج

کاهش خطوط خرگوشی بطور رایج 3 روز پس از تزریق توکسین بوتولینوم مشاهده می شود . حداکثر میزان اثر آن 2 هفته بعد است.

طول مدت اثر و فواصل تزریق

عملکرد عضله در نواحی درمانی بتدریج در عرض 3_4 ماه پس از تزریق توکسین بوتولینوم برمی گردد.

این مطلب را هم میتونی بخونی  دانستنی های بوتاکس

زمانی که انقباض عضله نازالیس مجددا مشاهده شد،پیش از برگشتن به نمای قبل از تزریق ،می بایست تزریق بعدی توکسین بوتولینوم در خطوط خرگوشی انجام شود.

پیگیری و درمان

بیماران 2 هفته پس از تزریق توکسین جهت کاهش خطوط خرگوشی باقی مانده باشند علل زیر را بررسی کنید:

تداوام انقباض عضله نازالیس.در برخی بیماران ممکن است توده عضلانی عضله مزبور در نواحی درمانی بیش از حد انتظار باشد ،در این صورت جهت دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به دوز بیشتری از توکسین بوتولینوم می باشد . تداوام انقباض عضله را می توان در یک پروسیجر تزریق مجدد 1/25_2/5 واحدی از OBTX (بسته به درجه فعالیت باقی مانده عضله) برطرف نمود.

خطوط استاتیک . در صورت وجود خطوط استاتیک بیماران ممکن است جهت قابل مشاهده بودن نتایج نیاز به تزریقات متعدد متوالی داشته باشند .برای مشاوره رایگان با کارشناسان گودبرگ و خرید انواع بوتاکس به سایت گودبرگ مراجعه کنید.

عوارض و درمان

عوارض کلی مربوط به تزریق

افتادگی لب همراه به غیر قرینگی خنده ناشی از آن

اپی فورا (اشک ریزش بیش از حد )

دیپلوپی (دوبینی)

اکثر عوارض ناشی از درمان خطوط خرگوشی زمانی رخ می دهند که تزریق در خارج از جداره های کناری بینی صورت گیرد (مانند تزریق توکسین بوتولینوم در عضلات بالابرنده لب)-طیف این عوارض ازافتادگی خفیف لب و غیرقرینگی خنده بدلیل درگیری عضله بالابرنده لب بالا و پره بینی تا عوارض جدی تر همراه با اختلال عملکردی و درنتیجه نارسایی عملکردی دهان مثل آبریزش دهانی ،صحبت کردن مختل و ناتوانی در بلع یا نوشیدن مایعات به دلیل درگیری عضلات زایگوماتیک و بالابرنده للب فوقانی متفاوت هستند. اپی فورا (اشک ریزش بیش از حد ) ممکن است ناشی از اختلال تحلیه اشک (بدلیل درگیری بخش پلکی داخلی عضله اوربیکولاریس اکولی )رخ دهد . با تزریق در نزدیکی ناحیه کانتوس خارجی و انتشار توکسین به عضلات خارج چشمی ممکن است دوبینی رخ دهد.برای خرید بوتاکس به سایت گودبرگ مراجعه کنید .

برای اکثر این عوارض هیچگونه درمان اصلاحی وجود ندارد . گرچه اکثر آنها به شکل خودبخودی پس از رفع اثر توکسین بوتولینوم بهبود می یابند در صورت بروز هر یک از این عوارض مشاوره با چشم پزشک توصیه می شود تاز از آسیب قرنیه و سایر مشکلات چشمی جلوگیری شود.

شما می توانید برای خرید محصولات زیبایی به سایت گودبرگ مراجعه کنید .

خطوط خرگوشی بینی

خطوط خرگوشی بینی

درمان ترکیبی زیبایی و به حداکثر رساندن نتایج

درمان خطوط خرگوشی از طریق تزریق توکسین بوتولینوم اغلب همزمان با تزریق در خطوط اخم و پنجه کلاغی انجام میگیرد.

هزینه

هزینه درمان خطوط خرگوشی با توکسین بوتولینوم 150 _ 200 دلار در هر باز تزریق یا 15_25  دلار به ازای هر واحد از OBTX است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *